Skrevet 12. april 2007 17 år Forfatter Selv om den er gammel er det kansje ikke alle som har sett den for det kansje Her inne i forumet må alt kommenteres som vanlig.
Skrevet 12. april 2007 17 år Den var ny for meg, men ser den gjerne om igjen ja Utrolig landing. Må være den peneste nødlandingen noensinne!
Skrevet 12. april 2007 17 år Vakkert! Det er jo sånne landinger man drømmer om å få til, men nesten aldri klarer - med alle hjula på plass der de skal.
Skrevet 12. april 2007 17 år Premium Medlem UTROLIG! IMPONERENDE! Dette er en pilot som flyr "by the seat of his pants"!!
Skrevet 13. april 2007 17 år Dette må da være et skoleeksempel på korsn man skal lande om hjulene ikke kommer ut. rett å slett nydelig.
Skrevet 13. april 2007 17 år Se nå å få gitt den mannen en medalje. Asfalt går bra, men det gnistrer. Gress er glattere, og ikke brannfarlig
Skrevet 13. april 2007 17 år hva da.. piloten hadde sikkert ikke særlig mer en 40-60 knop ved tuchdown.. Og aluminium gnistrer ikke så mye på asfalt, blir bare veldig varmt.
Skrevet 13. april 2007 17 år Vel, hvis piloten hadde revet hull i en tank, så skal det jo ikke mer enn EN gnist til da. Da hadde resultatet av nødlandingen vært noe helt annet.
Skrevet 15. april 2007 17 år Med første øyekast ser det jo ut som piloten i den siste filmen prøver å tvinge flyet ned med påfølgende PIO (Pilot Induced Oscillations). Men det var vel i denne hendelsen piloten hadde problemer med låste elevators, og da er ikke (første) landingen så ille, men når man lander flatt og/eller for fort så vil det fort bli slik vi ser skjer her, at bevegelsen osillerer og det er vanskelig å redde inn igjen, selv om man har alle kontrollene inntakte (go-around er vanligvis beste valg).
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.