Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Begynner å bli litt gammel, men det er ikke hver dag du gjør sånt nei :)

Skrevet
  • Forfatter

Selv om den er gammel er det kansje ikke alle som har sett den for det kansje

Her inne i forumet må alt kommenteres som vanlig.

Skrevet

hva da.. piloten hadde sikkert ikke særlig mer en 40-60 knop ved tuchdown.. Og aluminium gnistrer ikke så mye på asfalt, blir bare veldig varmt.

 

 

Skrevet

Vel, hvis piloten hadde revet hull i en tank, så skal det jo ikke mer enn EN gnist til da.

 

Da hadde resultatet av nødlandingen vært noe helt annet.

Skrevet

Med første øyekast ser det jo ut som piloten i den siste filmen prøver å tvinge flyet ned med påfølgende PIO (Pilot Induced Oscillations). Men det var vel i denne hendelsen piloten hadde problemer med låste elevators, og da er ikke (første) landingen så ille, men når man lander flatt og/eller for fort så vil det fort bli slik vi ser skjer her, at bevegelsen osillerer og det er vanskelig å redde inn igjen, selv om man har alle kontrollene inntakte (go-around er vanligvis beste valg).

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …