Skrevet 29. mars 2007 17 år Det er skrevet en artikkel om en vanlig dag på Sheppard AFB i offisersbladet nr 2 2007. Last ned offisersbladet og se på side 42-47 her: http://offisersbladet.no/index.php/site/C2/ Enjoy!
Skrevet 29. mars 2007 17 år Hei og velkommen te Flightsim.no. Takk for tipset, veldig bra artikkel, og jeg fikk enda mer lyst til å bli jagerpilot, men så var det det med synet mitt da
Skrevet 29. mars 2007 17 år Tenke foerst en god del paa aa proeve aa utdanne meg til jagerflyger, naar den tiden kommer, men jeg synes Sea King'en virker mer fristende faktisk! Hele denne uka har jeg vaert utplassert paa 330-skvadronen paa Banak og etter en tur med den paa mandag, og en omvisning i cockpiten i dag, saa vil jeg heller satse paa aa bli flyger i Sea King'en hvis jeg faar sjansen! Noen andre som tenker det samme eller?
Skrevet 29. mars 2007 17 år Man blir veldig preget av å oppholde seg i et miljø. Om man jobber ved en skvadron blir den flytypen skvadronen opererer gjerne hva man foretrekker om man får velge. Det jeg tror er viktig at man tenker over er at det fungerer nettopp slik og at man blir fornøyd uansett hvilken flytype man havner på. Herunder også helikoptertypene. Velkommen til forumet, J!
Skrevet 29. mars 2007 17 år Andreas: Det kan nok godt hende at det er slik du sier, og det tror jeg og Men saa er jo jagerpiloter av de daarligst betalte flygerne og (i hvertfall i Luftforsvaret), men det blir nok kompensert av all spenningen
Skrevet 29. mars 2007 17 år Man blir veldig preget av å oppholde seg i et miljø. Om man jobber ved en skvadron blir den flytypen skvadronen opererer gjerne hva man foretrekker om man får velge. Det jeg tror er viktig at man tenker over er at det fungerer nettopp slik og at man blir fornøyd uansett hvilken flytype man havner på. Herunder også helikoptertypene Jeg tror ogsaa det er slik Men jagerflygerne er vel ogsaa av de daarligst betalte flygerne, i hvertfall i Luftforsvaret, men spenningen kompenserer vel
Skrevet 29. mars 2007 17 år Tenke foerst en god del paa aa proeve aa utdanne meg til jagerflyger, naar den tiden kommer, men jeg synes Sea King'en virker mer fristende faktisk! Husk at når man søker LFS så må man være åpen for fly det man "får." Man kan så klart ha ønsker, drømmer, forhåpninger osv, men det er til syvende og sist Forsvaret som tildeler flytyper. Mao, man må være forberedt på å bli tildelt f.eks. flermotor selv om det er jagerfly som frister mest. Men jeg har den oppfatninga at man blir fornøyd uansett hvilken flytype man får tildelt!
Skrevet 29. mars 2007 17 år Dårlig korttidshukommelse Marius? Hehe, jeg har ingen pc her paa Banak saa jeg skriver paa PSP'en min og den nettleseren som er paa den er ikke alltid like bra som explorer, firefox osv. Saa jeg saa ikke at jeg fikk sendt meldingen den foerste gangen ;P Edit: Soelve; jepp, var derfor jeg skrev "hvis jeg faar sjansen" Faar bare haape at jeg havner paa Sea King eller Hercules hvis jeg kommer meg inn i Luftforsvaret
Skrevet 29. mars 2007 17 år Tror du må tenke på nytt om lønn. En fersk flyger tjener ikke fett som grunnlønn. En erfaren flyger tjener bra går jeg ut ifra
Skrevet 29. mars 2007 17 år Tror du må tenke på nytt om lønn. En fersk flyger tjener ikke fett som grunnlønn. En erfaren flyger tjener bra går jeg ut ifra Jepp, klart man faar mer penger jo mer man jobber, men loennsstigen til jagerflygere er lavere enn f. eks. flygere i Sea King. Jeg husker ikke presist hvor mye en F-16-flyger, men en erfaren flyger i en Sea King tjener rundt en mill og det er mer enn en erfaren F-16-pilot.
Skrevet 29. mars 2007 17 år Og det har du fra? Husk det er forskjell mellom regulærlønn og tillegg Og tillegg betaler du ikke rent lite skatt av!
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.