Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Et lite, rødt og raskt fly freste sørover over Nøtterøy i ettermiddag, tok noen akrobatiske manøvre over sørenden av øya akkurat så langt unna at jeg bare såvidt såvidt hørte motorlyden og kom nordover igjen en halvtimes tid seinere. Flyet var akkurat for høyt til at jeg kunne se registreringa, men det kunne minne litt om en Extra.

Er det noen som vet hva slags fly dette var? Kom det fra Jarlsberg tro?

Skrevet

Hm, dette fikk jeg desverre ikke med meg (bor på føynland). Men apropos Nøtterøy, noen som fikk med seg hvordan helikopter som fløy over øya natt til søndag? (rundt 01:30)

Skrevet

Så det på jobben idag. Det var så vidt nedom å fuelt så det ut til. Synes flyet lignet litt på en Extra, men så det bare på avstand, så jeg kunne ikke få fastslått hvilket fly det var. Fikk ikke med meg reg. nr. heller.

Tror ikke det holder til på Jarlsberg, hørte med en kompis i klubben der. Så det må nok komme fra et annet sted.

Sett det tidliger på Torp også. Så i alle fall ut som om de to herrene i flyet koset seg stort idag.

Kenneth har nok noe mere info om dette flyet, ville jeg tro..

Ken

Skrevet

Er godt mulig.

Ja har sett denne Vampire'n har stått der noen dager.

Var å knipset noen bilder av den her om dagen.

Hvor kommer den fra egentlig?

Skrevet

Ja, den er jo ikke ukjent i Vestfold traktene akkurat så den blir vel gjenkjent av de fleste som har medfødt "knekk i nakken", derav mitt varsel om ett stk skudd i blinde.

Skrevet
  • Forfatter

Tom Arne har rett: Jeg hadde kjent igjen LN-ALM ""

Det kan ha vært en Vans RV-6, i alle fall utseendemessig. Men den var veldig rask, og hørtes ut til å ha en sprek motor også. Dessuten var den nok mer rød enn oransje.

Kikkert bør nok være fast utrustning når jeg beveger meg utendørs! ""

Edit: Ellers så jeg bildene til Tom Arne av Vampiren. Flott å få noe slikt til Torp!

Skrevet
  • Forfatter

Såpass ja? Mulig det var en Rans da. Vet du om flere i fylket enn den oransje på Torp? (evt. at jeg har fått et snev av fargeblindhet ... "")

Skrevet
  • Forfatter

Helt tilfeldig kom jeg over DETTE BILDET av blant annet en rød Rans RV-4, reg. LN-ABS. Eieren hører hjemme på Jevnaker, og da er flyet muligens stasjonert på Eggemoen (evt. ei privat stripe?). Det kan ha vært den. Det er i alle fall samme type rødfarge.

Skrevet
  • Forfatter
Jeg antar at du hadde kjenner igjen Reidar Berntsen sin "SNI" også Jan?

(Dumt spørsmål egentlig)

Nei, det var ikke noe dumt spørsmål. Du oppnådde i alle fall å gjøre meg litt usikker! Flyet så helrødt ut, men det fløy omtrent rett over meg, så ...

Ja ja, fint fly og grom lyd i alle fall! ""

Skrevet
  • Forfatter

Slett ikke umulig, for både fasong og farge ligner. Men den jeg så, fløy i retning sør over Nøtterøy, gjorde noen akrobatiske øvelser - og returnerte nordover igjen. Det så altså ikke ut som om den var på langtur ..?

Skrevet

Noe slik? http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=76243 (Hamar)

http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=107689 (Eier bor i Sandvika)

http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=102843 (Eid av en i Jevnaker)

Øvrige regger kan du sjekke selv etter farge...

(Reg - eiers adresse)

LN-AKH - Sofiemyr, Oslo

LN-EHB - Moss

LN-JYS - Evje

LN-LTP - spikkestad

RV'er langt borte fra der du bor har jeg ikke tatt med. Evt kan du søke selv i Norges Luftfartøyregister på www.luftfartstilsynet.no

(Helt på andre siden av landet men jeg måtte jo ta med) :

LN-RAF - Brsjæmmnæs

Skrevet
  • Forfatter

Her var det mange gode forslag i kategorien "liten og rød"! Takk for alle innspill - jeg aner fortsatt ikke hva jeg så, men artig var'e lell! ""

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …