Skrevet 22. mars 2007 17 år Fikk nesten en litt "a-ha" opplevelse (ikke noe med gruppen A-HA å gjøre nei!) - når jeg skulle sjekke noen billettpriser på strekningen: Malmø-Stockholm (MMX-ARN) pga. snarlig reise på den ruten. [image]http://home.online.no/~l-bfrost/Priser_MMX-GOT.jpg[/image] Flere dager fant jeg priser helt ned i SEK: 285.- før skatter og avgifter (omregnet i NOK: 243.-) - dog skal staten ha sitt, så etter skatter og SAS sin avgift blir totalprisen på SEK: 448.- (omregnet i NOK: 382.-) Må si at det er en rimelig hyggelig pris, for litt over én times flytur på ruten MMX-ARN i en MD-80/B736/B738. (Og fortsatt er det noen som sier, at SAS er for dyre å fly med!! )
Skrevet 22. mars 2007 17 år Først må du jo komme deg til sverige da.. Og i mitt tilfelle: Bodø - Oslo (som er kjent for å være rådyr, vet ikke om det er sånn enda), Oslo - Malmø.. Da hjelper det lite at Malmø - Stockholm er billig.. Edit: Bodø - Oslo: fra 900 og opp til 2300,-
Skrevet 22. mars 2007 17 år Forfatter Først må du jo komme deg til sverige da.. He he, jeg tok utgangspunkt i mitt eget behov - siden jeg delvis bor i Sverige (og Norge/Spania). Det er også flere slike innenriksruter i Sverige, som er såpass lavt priset - det var derfor jeg tok dette eksemplet. Skulle gjerne ha sett mere slike priser i Norge også.
Skrevet 23. mars 2007 17 år Skal du til Malmø så er det mye raskere å fly til Kastrup! Er nok også derfor ruten er priset som den er.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.