Lars B. Frostad Skrevet 20. mars 2007 Skrevet 20. mars 2007 [image]http://dm.cdgsandberg.com/sas/070320/bilder/bildet.jpg[/image] Så dumpet det ned en e-post, med den klare tittelen: "SAS Braathens relanserer service" hvor man kan bl.a. kan lese følgende: "Service i 2007 handler ikke bare om at ting skal være gratis, selv om vi fra 25. mars byr på frokost igjen. Mange savnet kaffekoppen og frokosten, og den er nå tilbake på våre ruter i Norge. Vi oppgraderer også servicen på våre Europa-flyginger og innfører bl.a. Economy Extra-service om bord på flyruter mellom de skandinaviske hovedstedene og til Sør-Europa." Les online-versjonen av nyhetsbrevet på e-post her: Det er ingen tvil om, at dette er et steg i riktig retning. SAS Braathens og SAS (i Sverige og Danmark) må helt klart distansere seg ytterligere fra lavprisselskapene. Så får tiden vise, hvor mye bedre servicen egentlig blir. Personlig hadde jeg håpet på en gratis snack også på dagtid på de fleste ruter, i tillegg til gratis kaffe/te/vann o.l. Siter
Steinar Grindstein Skrevet 20. mars 2007 Skrevet 20. mars 2007 Fikk selv denne eposten idag tidlig. Ja vi får se. Frokosten er nok velkommen tilbake. Det gjør tidligflyene ifra Nordnorge til Oslo langt mere interesang da man ikke MÅ spise kl 0600 for å nå flyet, men kan vente til man er ombord Noe som passer meg utmerket da jeg aldri spiser når jeg står opp, men må vente et par timer før jeg blir sulten. Siter
Agnor Bertheussen Skrevet 20. mars 2007 Skrevet 20. mars 2007 Helt klart enig med deg, Lars. Det er stusselig å måtte kjøpe kaffe på flyet. Rart at de tror det er verdt de kronene de måtte tjene på det. Å måtte kjøpe noe så lite som en kopp kaffe eller te medfører ikke et økonomisk tap for passasjerene, men i det hele tatt bryet med å kanskje måtte ta frem pengbøker, visakort e.l. og bare den psykologiske effekten ;Betale, istedet for å faktisk få noe. Verdien på en kopp kaffe er kanskje bare 2 kr, men du verden så mye triveligere det er å FÅ en kopp kaffe enn å måtte kjøpe en. Siter
Hans Chr Haaland Skrevet 20. mars 2007 Skrevet 20. mars 2007 Flax for meg da, som flyr SAS til bartebyen på søndag Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 20. mars 2007 Skrevet 20. mars 2007 Første gangen jeg reiste [selvsensur]-tidlig fra Andøya via Bodø (WF841) og videre til Oslo ble jeg overrasket av frokost. Visste ikke om det faktisk. Spiste min "gratis" frokost idet sola stod opp og lyste på meg og venstre motorcowling! Aeromantikk! Siter
Lars B. Frostad Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Skrevet 20. mars 2007 Aeromantikk! Ha ha!! Ja du kan jammen få sagt det du Andreas!! Siter
AMO Skrevet 20. mars 2007 Skrevet 20. mars 2007 Kaffe har da vært gratis hele tiden? Jeg har aldri opplevd å måtte betale for kaffe hos SAS Braathens i løpet av mange år. Siter
Fredrik J Skrevet 20. mars 2007 Skrevet 20. mars 2007 Skulle nå ha 20kr for en kaffekopp mellom Oslo og Berlin. Trodde den var gratis siden jeg slapp å betale fra Stavanger til Oslo. Siter
AMO Skrevet 20. mars 2007 Skrevet 20. mars 2007 Mulig det er innenlands det er gratis, jeg har ikke fløyet utenlands med SASBraathens på mange år! Siter
Trond Meier Skrevet 20. mars 2007 Skrevet 20. mars 2007 SAS kutta alt som var gratis i et mislykka forsøk på å konkurere med Norwegian.. Så kom kaffe tilbake for noen måneder siden og nå frokost. Noen som har hørt om gratis "mat" og drikke på utenlandsturer (economy) kommer tilbake? Siter
AMO Skrevet 20. mars 2007 Skrevet 20. mars 2007 Så hvorfor har jeg da sluppet å betale kaffe de siste 5 årene når jeg har fløyet med SAS? Som forøvrig er ganske ofte. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.