Gjest Skrevet 13. mai 2001 Skrevet 13. mai 2001 Teoretisk så er jo dette mulig, men praktisk så er det nok litt verre. Tor nok dette er kryptert, og at pc'ene er koblet opp imot en server som igjen er koplet imot en krypto-mottaker. Men hvis du har det rette utstyret, denne mottakeren og softwaren, så.... Tror det til slutt vil være billigere å kjøpe seg en liten mini radar [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image].. Siter
Frederik Knoblauch Skrevet 13. mai 2001 Forfatter Skrevet 13. mai 2001 Bare et lite spm. Vet ikke om det er standard på flyplasser jeg men, på Vigra så sendes i så fall radarsignalene fra radaren til "tårnet" på 119.00 eller noe slikt, siden radaren er plassert et stykke ifra selve flyplassen! Og i tårnet så bruker de bare vanlige pc'r for å vise radarskjermen! Hadde det da vært mulig for meg å sette opp en antenne, og med riktig program motatt radar på datan min hjemme? Kjenner flygelederen på Vigra, men han vil vel neppe gi ifra seg den programvaren? Det hadde jo vært rimelig kult å sitte hjemme å se på flytrafikken for hele norge da [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] Går det? Teoretisk så får jo JEG det til å gå da? [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.