Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Hørte på nyhetene i dag at EU, og nå i kveld også Norge, har bestemt seg for å forby flytrafikk med Pakistan International. Gjelder kun deler av flyflåten hhv A310 og B747 dog.............

 

Mer her.

 

Trist, og ikke minst dramatisk!

Skrevet

 

Ja nå kommer PIA mest trolig til å bruke B777 på OSL på fast basis, første B777 skal etter planen allerede komme nå på Onsdag! Dette skulle vel føre til en del "interessante" motiv for de ivrigste spotterne her tenker jeg! ""

Skrevet

Ja! Det blir veldig spennende å se, hvordan de skal få DEN kortstokken til å gå opp! Personlig tror jeg nok ikke det blir så "enkelt" og lett som han PIA-fyren nyhetene intervjuet, dette kommer til å lamme mange ruter.

 

Personlig har jeg en følelse av, at vi noen få ganger kommer til å se en av PIA sine B777 fly på Oslo - før

det muligens blir stopp. Blir spennende å se hvilke land de skal "dytte" de flyene som er nektet ankomst i EU-området, her blir det uansett mangel på godkjent materiell - ingen tvil om det!

Skrevet

Kanskje de også burde begynne å kontrollere flyselskapene i EU og EØS-land bedre også. Hvor mange fly tror dere finnes i lufta fra de selskapene, som ikke har vært inne til den obligatoriske kontrollen? Skal vel ikke så langt tilbake for å finne SAS-fly som ikke hadde vært inne til kontroll, men som likevel fortsatte å fly. Jeg for min del tror ikke det er så ille som EU vil ha det til. Det er nok noe annet som ligger bak. Hvorfor får Biman Bangladesh fortsette å fly med sin DC10? Jeg tror nok at jeg først ville velge å fly med en A310 eller 747 fra PIA, før jeg setter meg i en DC10 fra Biman.

Skrevet
...og da er jo spørsmålet: Hvor viktig er Oslo for PIA?

 

Hvor ofte fløy de til OSL før forbudet?

 

Jeg tror PIA er mer viktig for de Pakistanerene som bor her enn Oslo er for PIA. - uten å utdype det mer.

Skrevet

Det de kan gjøre er vel å kun benytte Airbusene på innenlands og midt-østen/asia flyvinger, for så å benytte kun 777 til EU/EØS og Uniten. Det vil sikkert bli mangel på 777 maskiner for dem, men mulig de har noen på lease som de kan bytte i 777 maskiner da. Vet ikke hvordan slike leasing kontrakter forholder seg til bytte av flytype.

Hvis man ser på route chart til PIA så er det et bra overtall av Asia destinasjoner.

http://www.farecompare.com/flights/Pakistan_International_Airlines-PK/airline.html

Skrevet

Arg, jeg kjører opp til PKs B772 gate 53, hopper ut av bilen, tar fram kameraet, klar til å ta masse bilder, så oppdager jeg at kameraet er tom for strøm ""

 

Sprøtt mange PK piloter som skulle med den flighten. Jeg telte over 6 stykker + 6-7 flight attendants. De sto alle sammen og klemte og kysset hverandre, som en stor familie ""

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …