Skrevet 28. februar 2007 18 år Passerte en hercules rett over her i 11 tiden, så ut som den bare lå på et par 1000 fot. Noe spessiellt som skjer eller? Har sikkert noe med Cold response å gjøre?
Skrevet 28. februar 2007 18 år Hmmm, var nok ikke norsk da. Etter det jeg har fått høre er de norske hercene restricted til egentrening for tiden.
Skrevet 28. februar 2007 18 år Olaf, de er ute å kjører igjen, det var iallefall et på Værnes fredag i uke 7.
Skrevet 28. februar 2007 18 år Veit ikke Den var parkert en time ellernosånn.. Kjørte rundt med sånn bagasjebil når den tok av...
Skrevet 28. februar 2007 18 år Hmmm, var nok ikke norsk da. Etter det jeg har fått høre er de norske hercene restricted til egentrening for tiden. Kan man ikke fly egentrening i 2000ft?
Skrevet 28. februar 2007 18 år Jo, men regner ikke med at de er med på øvelser når bruken er så begrenset som den er?
Skrevet 28. februar 2007 18 år Ikke helt umulig at det er en MC-130 fra Mildenhall. Det skal være ymse skumle typer forlagt ved Trøssemark international de neste 2-3 ukene.
Skrevet 28. februar 2007 18 år Forfatter er langt fra 100% sikker på at det var en C-130, men den lignet ganske mye så jeg regnet med at det var en.
Skrevet 28. februar 2007 18 år er langt fra 100% sikker på at det var en C-130, men den lignet ganske mye så jeg regnet med at det var en. Nå er jo ikke akkurat MC-130 veldig forskjellig fra C-130 heller, så det er nok fort gjort å ikke se forskjell, ihvertfall på litt avstand.
Skrevet 28. februar 2007 18 år Forfatter Sitter å hører på evenes TWR nå, og hører Saint24, så da er det noe militær trafikk.
Skrevet 28. februar 2007 18 år Det er nok "Cold Response" som er under full forberedelse..Har vært et evig kjør med C-160 som har kommet og gått her i Bodø.
Skrevet 28. februar 2007 18 år Jo, men regner ikke med at de er med på øvelser når bruken er så begrenset som den er? Det er ingen som har sagt at C130'en var med på Cold Response, det er bare noe førstemann i tråden antok
Skrevet 1. mars 2007 18 år Sitter å hører på evenes TWR nå, og hører Saint24, så da er det noe militær trafikk. Ligger du å sniklytter på meg????? P-3en var bare ute på treningstur. Fløy en ILS, etterfulgt av VFR low level mot Svolvær.
Skrevet 1. mars 2007 18 år Forfatter Du som satt ATC? hører omentrent hver dag på ENEV, sitter å hører nå
Skrevet 2. mars 2007 18 år hehe nei. Hva om man står når man jobber? Står man ATC da? Skal på jobb i kveld jeg:)
Skrevet 2. mars 2007 18 år Nja, Er han det hele tiden da? [color:"white"] kverrulering er gøy [/color]
Skrevet 2. mars 2007 18 år Btw: hvor lavt har egentlig et millitær fly lov til å fly over befolket område? Det er vell en 4-5 år siden jeg hadde utplassering og jobbet på en byggevarehandel nede i strøket. Mens jeg stod der å lastet materiale kom det som lyn fra himmel en C-130 40-60 meter over hodet mitt! Da var jeg [*********] meg redd for at de kom til å kræsje i de nokså høye og trange fjellene rundt her
Skrevet 2. mars 2007 18 år Da var jeg [*********] meg redd for at de kom til å kræsje i de nokså høye og trange fjellene rundt her Jeg tror nok de vet hva de driver med...
Skrevet 2. mars 2007 18 år Det har du nok rett i, men mye rart kan komme gjennom hodet i det noe så stort (og med så høy lyd) kommer så tett forbi.
Skrevet 3. mars 2007 18 år Sitter å hører på evenes TWR nå, og hører Saint24, så da er det noe militær trafikk. Ligger du å sniklytter på meg????? P-3en var bare ute på treningstur. Fløy en ILS, etterfulgt av VFR low level mot Svolvær. Det er sinnsykt fett når Orionen kommer susende over Svolvær i low level! SYKT FETT. bare sånn...ja...at..dere vet det..liksom..
Skrevet 3. mars 2007 18 år Da var jeg [*********] meg redd for at de kom til å kræsje i de nokså høye og trange fjellene rundt her Jeg tror nok de vet hva de driver med... Det er veldig mange piloter her i verden som vet hva de driver med. Stopper ikke flyene fra å kræsje det. Low flying over befolket område er idiotisk. Man vet aldri når noe galt kan skje og hva er poenget med å ta sjangsen. Husker jeg så 4 hercs i tett formasjon i veldig lav høyde over oslo for noen år siden. Det så veldig bra ut, men de kunne jo fint holde treningen sin over skogen, og ikke i et område de var garantert til å drepe veldig mange mennesker hvis noe skulle gå galt.
Skrevet 4. mars 2007 18 år Forfatter Ble litt offtopic men men.. sitter og hører på Evenes nå og hører et fly med callsign 041 eller noe sånnt. hva var det forslags fly? høres ut som det er endel amerikanere på Evenes i dag.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.