Skrevet 27. februar 2007 18 år Her kan man få et inntrykk av hvordan plassen blir når den åpner i oktober.
Skrevet 27. februar 2007 18 år Det første som slår meg er at de ikke bygger gangbroer ut til flyene. Det er noe som undrer meg at man idag bygger flyplasser som skal handtere blandt anna B737 uten å bygge gangbroer som går ut til flyene.
Skrevet 27. februar 2007 18 år Det første som slår meg er at de ikke bygger gangbroer ut til flyene. Det er noe som undrer meg at man idag bygger flyplasser som skal handtere blandt anna B737 uten å bygge gangbroer som går ut til flyene. De (Rygge) sier selv at de gjør dette etter ønske fra flyselskapene, som vil ha kortest mulig turn around-tid, noe som ikke er mulig med én bro per fly.
Skrevet 27. februar 2007 18 år Rygge håper å sende 800 000 passasjerer på vingene det første fulle driftsåret. Noen som kan hjelpe meg med litt oppfrisking av hukommelsen min? Hvilke selskaper var det som skulle frakte disse 800.000 passasjerene det første fulle driftsåret?
Skrevet 27. februar 2007 18 år Så det tidligere i dag, liker idèen med en restaurant med utsikt ut mot rullebanen, som er åpen for alle. Men det er veldig mye jobb som gjenstår før de er klare til å åpne, kjører forbi så og si daglig, og jeg syns vel egentlig ikke at de har kommet veldig langt til å skulle være klare til å åpne om ca sju måneder.
Skrevet 27. februar 2007 18 år Hvorfor ha gangbro? Mye bedre å gå til flyet på bakken og se på hele flyet fra det perspektivet og gå opp trappa spent. Enn å "Oi, da var vi ved døra" og ikke få se hele flyet skikkelig pga gangbro i veien.
Skrevet 27. februar 2007 18 år Gangbro er mye bedre når det er kaldt og regner Glemte at dere var i Norge.
Skrevet 27. februar 2007 18 år 800.000 passasjerene det første fulle driftsåret? Hadde dem i det heletatt konsesjon for så mange passasjerer pr. år??
Skrevet 27. februar 2007 18 år Så sant, så sant Tom Arne. Siterer fra en pressemelding utgitt av Samferdselsdepartementet. Ved høyere trafikk enn 750 000 flyreisende per år, må konsesjonsinnehaver gi varsel om dette, og konsesjon for videre utvikling og drift av den sivile lufthavnen må vurderes på nytt både ut fra miljømessige og allmenne hensyn.
Skrevet 27. februar 2007 18 år Gangbro er mye bedre når det er kaldt og regner Glemte at dere var i Norge. Haha shut up da
Skrevet 27. februar 2007 18 år Noen som kan hjelpe meg med litt oppfrisking av hukommelsen min? Hvilke selskaper var det som skulle frakte disse 800.000 passasjerene det første fulle driftsåret? Foreløpig er det vel bare et par-tre charterselskaper som har meldt sin ankomst?
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.