Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våknet for en time siden da en kompis sendte meg sms. "Sjekk Metallica.com".

Oslo, nærmere bestemt Valle Hovin, er et av de 7 stedene de kommer til å besøke i år, og bilettene legges ut på mandag.

Flere enn meg som håper på å få fatt i en billett?

Mistenker at en mikroflyger her kommer til å sitte klar på "Bestill"-knappen på mandag, og jeg vet om noen som ikke kunne bry seg mindre om Metallica, men det hadde vært gøy å se hvem som vil se Metallica i år ""

Skrevet

Trodde det nesten ikke selv da eg så det i dag nei ""

ja om det er mulig å få biletter så e eg nok der i juli..

håper bare at eg har tid da.. dem siste ganga Metallica ha vært i Norge ha eg hatt bilett, men så ha d dukka opp ting som gjorde at eg måtte avlyse.. men denna gangen håper eg d går knirkefritt ""

Skrevet

Stod på snowboard i hele går, så jeg var passe dau i hele morges ja ""

Er på skolen på mandag nå billettsalget åpner og har ikke mulighet til å betale med kort, så jeg håper man kan reservere biletter og hente de på postkontoret.

Ozzy Osbourne kommer jo til Oslo Spektrum 10. Juni, tror det er på tide å skaffe seg jobb og inntekt nå ""

Skrevet
og jeg vet om noen som ikke kunne bry seg mindre om Metallica

Følte meg litt truffet ""

Dyrt var det også...tror kanskje Gunnar Eide har tatt seg litt vann over hodet her, hvor sansynlig er det egentlig at Metallica anno 2007 fyller Valle Hovin når billettene koster 600kr?

Ozzy derimot, hadde det vært artig å sett.

Skrevet

Haha, nå er det min tur til å være etterpåklok ""

Hvem var det som tvilte på at Valle Hovin ble fylt opp med billetter til 600,-? ""

Suckers! ""

Skrevet

Nå ser det ut som det blir vedtatt forbud mot svartebørssalg, så de som har lagt ut billetter på finn.no til tredobbel hadde uflaks nå ""

Det var forresten 40000 billetter som ble solgt, og det på TO TIMER! Satser på å få kjøpt billett når uavhentede billetter legges ut på fredag 2. Mars.

Skrevet

Mistenker at en mikroflyger her kommer til å sitte klar på "Bestill"-knappen på mandag...

Skjønner ikke hva du snakker om... *Kremt*

Har bare seks billetter jeg...

""

35.000 billetter solgt på første timen er ganske heftig... Billettservice .no var ikke den raskeste siden i morges for å si det sånn.. ""

Skrevet
Det var forresten 40000 billetter som ble solgt, og det på TO TIMER! Satser på å få kjøpt billett når uavhentede billetter legges ut på fredag 2. Mars.

Ganske sykt, selv om veldig mange av dem sansynligvis ble kjøpt med tanke på å selge dem vidre. Som jeg sa tidligere så hadde jeg aldri forventet at Metallica anno 2007 skulle klare å selge ut Valle Hovin, men folk har vel kanskje mer tro på dem enn det jeg har da ""

Akkurat nå er det over tjue annonser på finn.no hvor folk selger Metallica-billetter (og endel av dem selger flere billetter) ...må si jeg hater svartebørsvirksomheten som bare ser ut til å vokse seg større og større. Ikke det at jeg hadde noe ønske om å se Metallica i utgangspunktet, men jeg syns det er kjipt for de som hadde lyst til det og som nå må betale tre ganger så mye for en billett, bare fordi en eller annen kødd så sitt snitt til å tjene noen raske kroner.

Skrevet
"Enkelt"?!.. da hadde jo køene blitt helt astronomiske!

En rask sjekk av at navnet på billetten matcher et ID tar ikke lange tiden.. Dette gjøres på flyplasser verden over daglig... ""

Får vel trøste meg med at jeg har 600kr ekstra å bruke på festivaler i sommer ""

Sjekk PM... ""

Skrevet

Var ganske stor trafikk på serveren ved 09-tiden ja! Brukte vel 15 minutter på å komme inn... Men noen av dere sier at dere kjøpte (hentet?) på posten, eller venter til uavhentede billetter blir lagt ut. Da jeg bestilte var eneste mulighet å betale med kort og få billettene sendt i posten. Hvordan var det dere bestilte?

Skrevet

Haha! Sjefen er der nede med en god del andre kjenninger, samt en kollega, og fikk nettopp MMS hvor de hadde starta på den andre pilsen... på Evenes! :grin: Nei kos dere gutter! Jeg for min del skal være igjen her og prøve å tjene penger i stedet for å bruke dem. ;)

Skrevet

Et par ting jeg gjerne ville visst er:

1: Hva var den egentlige grunnen til at Jason Newsted sluttet i bandet?

Var det virkelig pga. at han var ødelagt i skuldrer og ledd?

2: Hva er det som er så spesielt med St. Anger-skiva?

(Hører så mye folk som ikke skjønner hva Metallica tenkte med når den ble laget)

Skrevet
Et par ting jeg gjerne ville visst er:

1: Hva var den egentlige grunnen til at Jason Newsted sluttet i bandet?

Var det virkelig pga. at han var ødelagt i skuldrer og ledd?

(Hører så mye folk som ikke skjønner hva Metallica tenkte med når den ble laget)

1. Jason slutta mye pga at han ville take some time off å gå å lage en egen plate med Echobrain.

Ei plate som etter min smak va helt ræva.

James ville ikke take some time off å for å la Jason gjøre dette.. Så han fikk valget om å forlae Metallica å gjøre som han ville, eller bli med i studio for å lage ett nytt album. Dette fortelles via Mtv Icon som gikk på MTV i Juni 2003. Derfor bestemte han seg bare for å dra. Egentlig veldig synd for Jason var en god bassist.

2 Spesielt med St.Anger plata er vell alt Metallica ha opplevd gjennom tiden spesielt etter Jason dro + James sin rehabtid. Va jo ei stund at Metallica så ut til å gå helt i oppløsning pga alt dette. Om du ser eller har sett filmen Some Kind Of Monster så kommer det fram en del ting der.

Skrevet

Det største problemet folk har med den er vel at de har foretatt et stilskifte på den (i forhold til det de holdt på med på 80-tallet). Jeg for min del syns lyden er det verste med skiva, det er jo bare såvidt man kan høre noe annet enn trommer... Og når Lars Ulrich ikke akkurat er verdens beste trommis så gjør ikke det det hele noe bedre...

Skrevet

Konserten var iallefall helt rå. MYE bedre enn den i 2003!

De forskjellige nettavisene har gitt den 5 og 6 på terningen, og de aller fleste ser ut til å være enige om at HIM som oppvarming var elendig...

Turboneger dro stemninga langt opp, før HIM klarte å kjede folk til grensen til kollektivt selvmord. Når Metallica kom derimot, så tok det fullstendig av...

Setlist ble som følger:

Creeping Death

Fuel

Wherever I May Roam

Disposable Heroes

Welcome Home (Sanitarium)

...And Justice For All

The Memory Remains

No Leaf Clover

Orion

Fade To Black

Master of Puppets

Battery

- - - -

Sad But True

Nothing Else Matters

One

Enter Sandman

- - - -

Whiplash

Seek and Destroy

One-intro:

Xo1PO5dKB0s

Nothing Else Matters:

x8egXN5jsvA

...og The Memory Remains ville ingen ende ta:

QGEvEEwJi5I

Skrevet

Meget god stemning på konserten med Metallica i fin form, veldig god gjennomføring og god kontakt mellom band og publikum. God lyd, storskjermer, greie værforhold og fin pyroteknikk gjorde utslag.

Jeg gikk dessverre glipp av Turboneger, og HIM fikk ikke spesielt mye oppmerksomhet av ymse årsaker. Jeg har imidlertid lite overs for mangelen på respekt som visstnok ble vist fremme ved scenen. HIM var kanskje ikke det beste valget for anledningen, men det skader ikke med noe tålmodighet og folkeskikk når de først har fått æren.

Litt skuffende at så mange presterte å synge feil under The Memory Remains, men stemningen overlevde. Ølpatruljer, kasting av ølbeger og berusede folk til sides, konserten ble veldig bra. Litt savn nå i ettertid...

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...