Erlend Andrè Larssen Skrevet 21. februar 2007 Skrevet 21. februar 2007 Våknet for en time siden da en kompis sendte meg sms. "Sjekk Metallica.com". Oslo, nærmere bestemt Valle Hovin, er et av de 7 stedene de kommer til å besøke i år, og bilettene legges ut på mandag. Flere enn meg som håper på å få fatt i en billett? Mistenker at en mikroflyger her kommer til å sitte klar på "Bestill"-knappen på mandag, og jeg vet om noen som ikke kunne bry seg mindre om Metallica, men det hadde vært gøy å se hvem som vil se Metallica i år Siter
Roger Johannessen Skrevet 21. februar 2007 Skrevet 21. februar 2007 Trodde det nesten ikke selv da eg så det i dag nei ja om det er mulig å få biletter så e eg nok der i juli.. håper bare at eg har tid da.. dem siste ganga Metallica ha vært i Norge ha eg hatt bilett, men så ha d dukka opp ting som gjorde at eg måtte avlyse.. men denna gangen håper eg d går knirkefritt Siter
Håvard .L. Hovde Skrevet 21. februar 2007 Skrevet 21. februar 2007 Våknet for en time siden Du sover sykt lenge.. Og ja.. jeg så når du postet det.. Metallica er kult, men tviler på att jeg får biletter Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Skrevet 21. februar 2007 Stod på snowboard i hele går, så jeg var passe dau i hele morges ja Er på skolen på mandag nå billettsalget åpner og har ikke mulighet til å betale med kort, så jeg håper man kan reservere biletter og hente de på postkontoret. Ozzy Osbourne kommer jo til Oslo Spektrum 10. Juni, tror det er på tide å skaffe seg jobb og inntekt nå Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 21. februar 2007 Skrevet 21. februar 2007 og jeg vet om noen som ikke kunne bry seg mindre om Metallica Følte meg litt truffet Dyrt var det også...tror kanskje Gunnar Eide har tatt seg litt vann over hodet her, hvor sansynlig er det egentlig at Metallica anno 2007 fyller Valle Hovin når billettene koster 600kr? Ozzy derimot, hadde det vært artig å sett. Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Skrevet 21. februar 2007 Valle Hovin har vel plass til 40.000 tilskuere(?), så det virker litt urealistisk å fylle arenaen, spesielt med tanke på prisen. Men hvor mange tilskuere det blir bryr jeg meg ikke om, så lenge jeg er en av dem Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Skrevet 26. februar 2007 [*********], ble utsolgt litt for fort.. Siter
Roger Johannessen Skrevet 26. februar 2007 Skrevet 26. februar 2007 Damn blei nok forsein der gitt. håpe heller på dem legge en tur t stavanger en gang Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Skrevet 26. februar 2007 29 billetter på finn.no allerede, sjukt.. Siter
AMO Skrevet 26. februar 2007 Skrevet 26. februar 2007 Haha, nå er det min tur til å være etterpåklok Hvem var det som tvilte på at Valle Hovin ble fylt opp med billetter til 600,-? Suckers! Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Skrevet 26. februar 2007 Tror ikke det var 40.000 billetter, selv om arenaen har 40.000 plasser. Skulle ikke forundre meg om de legger ut et par tusen billetter senere for å knekke svartebørsten, ble jo gjort det samme da Maiden spilte i fjor. Siter
Martin Svarstad Skrevet 26. februar 2007 Skrevet 26. februar 2007 Hehe, I've got a ticket Kjæresten var innom postkontoret i et friminutt og kjøpte billetter.. Deilig følelse å skulle se de store gutta til sommeren Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Skrevet 26. februar 2007 Nå ser det ut som det blir vedtatt forbud mot svartebørssalg, så de som har lagt ut billetter på finn.no til tredobbel hadde uflaks nå Det var forresten 40000 billetter som ble solgt, og det på TO TIMER! Satser på å få kjøpt billett når uavhentede billetter legges ut på fredag 2. Mars. Siter
Truls Petter Elven Skrevet 26. februar 2007 Skrevet 26. februar 2007 Jeg fikk tak i fire billetter jeg Blir den tredje gang jeg får sett dem da Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 26. februar 2007 Skrevet 26. februar 2007 Mistenker at en mikroflyger her kommer til å sitte klar på "Bestill"-knappen på mandag... Skjønner ikke hva du snakker om... *Kremt* Har bare seks billetter jeg... 35.000 billetter solgt på første timen er ganske heftig... Billettservice .no var ikke den raskeste siden i morges for å si det sånn.. Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 26. februar 2007 Skrevet 26. februar 2007 Det var forresten 40000 billetter som ble solgt, og det på TO TIMER! Satser på å få kjøpt billett når uavhentede billetter legges ut på fredag 2. Mars. Ganske sykt, selv om veldig mange av dem sansynligvis ble kjøpt med tanke på å selge dem vidre. Som jeg sa tidligere så hadde jeg aldri forventet at Metallica anno 2007 skulle klare å selge ut Valle Hovin, men folk har vel kanskje mer tro på dem enn det jeg har da Akkurat nå er det over tjue annonser på finn.no hvor folk selger Metallica-billetter (og endel av dem selger flere billetter) ...må si jeg hater svartebørsvirksomheten som bare ser ut til å vokse seg større og større. Ikke det at jeg hadde noe ønske om å se Metallica i utgangspunktet, men jeg syns det er kjipt for de som hadde lyst til det og som nå må betale tre ganger så mye for en billett, bare fordi en eller annen kødd så sitt snitt til å tjene noen raske kroner. Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 26. februar 2007 Skrevet 26. februar 2007 Ja, regelverket har vært for snillt... Et relativt enkelt tiltak for å stoppe dette er jo at navnet printes på billetten og at man kontrollerer ID på konsertene.. Siter
Håkon Aarøen Skrevet 26. februar 2007 Skrevet 26. februar 2007 "Enkelt"?!.. da hadde jo køene blitt helt astronomiske! Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Skrevet 26. februar 2007 Køene blir da like lange, men den går ikke like kjapt. Er vel ikke noe problem å ansette flere folk ved inngangen? Får vel trøste meg med at jeg har 600kr ekstra å bruke på festivaler i sommer Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 26. februar 2007 Skrevet 26. februar 2007 "Enkelt"?!.. da hadde jo køene blitt helt astronomiske! En rask sjekk av at navnet på billetten matcher et ID tar ikke lange tiden.. Dette gjøres på flyplasser verden over daglig... Får vel trøste meg med at jeg har 600kr ekstra å bruke på festivaler i sommer Sjekk PM... Siter
Sindre Grut Hilstad Skrevet 26. februar 2007 Skrevet 26. februar 2007 OT, men kan minne om In Flames på Samfundet fredag 16. mars, så får dere forsøke å ikke skyte meg dersom det har blitt nevnt tidligere.. Siter
Petter Callin Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 Var ganske stor trafikk på serveren ved 09-tiden ja! Brukte vel 15 minutter på å komme inn... Men noen av dere sier at dere kjøpte (hentet?) på posten, eller venter til uavhentede billetter blir lagt ut. Da jeg bestilte var eneste mulighet å betale med kort og få billettene sendt i posten. Hvordan var det dere bestilte? Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 De som bestillte på nett måtte betale med kort. De som bestillte over telefon henter og betaler på f.eks Posten.. Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 10. juli 2007 Skrevet 10. juli 2007 Se det ja.. Da har endelig dagen kommet! Da stikker jeg til Oslo en tur for å høre på Turboneger og Metallica... ha en riktig fin aften folkens! Det skal jeg iallefall! :grin: Siter
Eirik Mikal Aronsen Skrevet 10. juli 2007 Skrevet 10. juli 2007 Haha! Sjefen er der nede med en god del andre kjenninger, samt en kollega, og fikk nettopp MMS hvor de hadde starta på den andre pilsen... på Evenes! :grin: Nei kos dere gutter! Jeg for min del skal være igjen her og prøve å tjene penger i stedet for å bruke dem. Siter
T. Paulsen Skrevet 11. juli 2007 Skrevet 11. juli 2007 Et par ting jeg gjerne ville visst er: 1: Hva var den egentlige grunnen til at Jason Newsted sluttet i bandet? Var det virkelig pga. at han var ødelagt i skuldrer og ledd? 2: Hva er det som er så spesielt med St. Anger-skiva? (Hører så mye folk som ikke skjønner hva Metallica tenkte med når den ble laget) Siter
Roger Johannessen Skrevet 11. juli 2007 Skrevet 11. juli 2007 Et par ting jeg gjerne ville visst er: 1: Hva var den egentlige grunnen til at Jason Newsted sluttet i bandet? Var det virkelig pga. at han var ødelagt i skuldrer og ledd? 2: Hva er det som er så spesielt med St. Anger-skiva? (Hører så mye folk som ikke skjønner hva Metallica tenkte med når den ble laget) 1. Jason slutta mye pga at han ville take some time off å gå å lage en egen plate med Echobrain. Ei plate som etter min smak va helt ræva. James ville ikke take some time off å for å la Jason gjøre dette.. Så han fikk valget om å forlae Metallica å gjøre som han ville, eller bli med i studio for å lage ett nytt album. Dette fortelles via Mtv Icon som gikk på MTV i Juni 2003. Derfor bestemte han seg bare for å dra. Egentlig veldig synd for Jason var en god bassist. 2 Spesielt med St.Anger plata er vell alt Metallica ha opplevd gjennom tiden spesielt etter Jason dro + James sin rehabtid. Va jo ei stund at Metallica så ut til å gå helt i oppløsning pga alt dette. Om du ser eller har sett filmen Some Kind Of Monster så kommer det fram en del ting der. Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 11. juli 2007 Skrevet 11. juli 2007 2: Hva er det som er så spesielt med St. Anger-skiva?(Hører så mye folk som ikke skjønner hva Metallica tenkte med når den ble laget) Det største problemet folk har med den er vel at de har foretatt et stilskifte på den (i forhold til det de holdt på med på 80-tallet). Jeg for min del syns lyden er det verste med skiva, det er jo bare såvidt man kan høre noe annet enn trommer... Og når Lars Ulrich ikke akkurat er verdens beste trommis så gjør ikke det det hele noe bedre... Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 12. juli 2007 Skrevet 12. juli 2007 Konserten var iallefall helt rå. MYE bedre enn den i 2003! De forskjellige nettavisene har gitt den 5 og 6 på terningen, og de aller fleste ser ut til å være enige om at HIM som oppvarming var elendig... Turboneger dro stemninga langt opp, før HIM klarte å kjede folk til grensen til kollektivt selvmord. Når Metallica kom derimot, så tok det fullstendig av... Setlist ble som følger: Creeping Death Fuel Wherever I May Roam Disposable Heroes Welcome Home (Sanitarium) ...And Justice For All The Memory Remains No Leaf Clover Orion Fade To Black Master of Puppets Battery - - - - Sad But True Nothing Else Matters One Enter Sandman - - - - Whiplash Seek and Destroy One-intro: Xo1PO5dKB0s Nothing Else Matters: x8egXN5jsvA ...og The Memory Remains ville ingen ende ta: QGEvEEwJi5I Siter
Sindre Grut Hilstad Skrevet 13. juli 2007 Skrevet 13. juli 2007 Meget god stemning på konserten med Metallica i fin form, veldig god gjennomføring og god kontakt mellom band og publikum. God lyd, storskjermer, greie værforhold og fin pyroteknikk gjorde utslag. Jeg gikk dessverre glipp av Turboneger, og HIM fikk ikke spesielt mye oppmerksomhet av ymse årsaker. Jeg har imidlertid lite overs for mangelen på respekt som visstnok ble vist fremme ved scenen. HIM var kanskje ikke det beste valget for anledningen, men det skader ikke med noe tålmodighet og folkeskikk når de først har fått æren. Litt skuffende at så mange presterte å synge feil under The Memory Remains, men stemningen overlevde. Ølpatruljer, kasting av ølbeger og berusede folk til sides, konserten ble veldig bra. Litt savn nå i ettertid... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.