Magnus Wennevold Skrevet 15. februar 2007 Skrevet 15. februar 2007 Sist Nordic Simulator Center var hos Continental Airlines i Houston TX, USA, ble det prøvet noen forskjellige simulatorer. På hjemmesiden til Nordic Simulator Center kan dere se Jan Fjeld fly Boeing777 simulatoren. Se under fanen "pictures and video" der finner dere "NSC in a Boeing777 sim". Dere ser smilet til Jan nesten går bak ørene hans etter landingen. Siter
Martin Floor Skrevet 15. februar 2007 Skrevet 15. februar 2007 I signaturen hans. DC10.no Strålende film. Ser ut til at han klarte seg fint, men jeg savnet reverse thrust da. Veldig flott cockpit på det flyet Var det kun en approach og landing han fikk prøve seg på? Siter
Tom Knudsen Skrevet 15. februar 2007 Skrevet 15. februar 2007 Kjedelig for de som ikke har eller gidder å installere Apple Quick time da. Siter
Andreas Ommundsen Skrevet 15. februar 2007 Skrevet 15. februar 2007 Ja det er veldig dumt for dem. For en opplevelse å fly 777 simulator da! Så ut som en veldig flott landing også. Siter
Andreas Nysveen Skrevet 15. februar 2007 Skrevet 15. februar 2007 Hvorfor ikke bare se den med WMP? Siter
AMO Skrevet 15. februar 2007 Skrevet 15. februar 2007 Det ser grisegøy ut å kunne fly en simulator og oppleve den vibrasjonen som oppstår når man tar bakken! En vesentlig detalj vi hjemme-simmere mangler Siter
Elias Lundereng Skrevet 15. februar 2007 Skrevet 15. februar 2007 Har Continental DC-10 lenger? Siter
Jan Fjeld Skrevet 15. februar 2007 Skrevet 15. februar 2007 He he. Ja det er artig å få prøve de simmene der. Vi fikk være med på et to timers kurs for to kapteiner som skulle trene hverandre. Plutselig sier instruktøren til han som sitter i kapteinstolen at han skal flytte på seg. Så ber han meg ta plass, og jeg fikk da gjøre en app. med ca 10-15 knots crossvind. Var litt stiv og anspent. Hadde et ganske godt grep i stikka, men landingen gikk fint. Flaret ut korrekt og landet faktisk ganske så på centerline. Landingen skjer med autothrottle på hele tiden, så jeg sitter bare å føler at de beveger seg og ikke kobbler ut. Nå har jeg aldrig flydd ekte trippel 7, men trippel 7 simulator er nydelig å fly. :-) Reverse thrust..... Tenkte ikke på det. Bremset med pedalene, men instruktøren stoppet sesjonen før vi stod helt stille. Ganske ekkelt egentlig, for man tror det er bevegelse, noe det jo ikke er. Fikk prøve MD80 og 737 classic også, men det er en annen historie. Jan www.dc10.no jan@dc10.no Siter
M E Skrevet 15. februar 2007 Skrevet 15. februar 2007 Hehe... du fikk jo god undervisning og, "little low", "watch the glideslope" Hadde vært kult å prøve=) Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.