Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Alt du trenger er penger, og masse av det....

 

Kjenner et par stykker som eier eget fly, og begge har faste årlige utgifter i størrelsesorden 40-50.000,- + + +

 

Begge er i ferd med å selge og konvertere til mikro istedet, i likhet med mange andre i samme situasjon... ""

Skrevet
  • Forfatter

Begge er i ferd med å selge og konvertere til mikro istedet, i likhet med mange andre i samme situasjon... ""
Det blir i alle fall lite aktuellt for meg siden "mikrotimene" er verd en god del mindre enn "småtimene" hvis verd noe som helst(i jobbsamenheng)(litt usikker der).

 

Noen som kan liste opp alle utgiftene kanskje? ""

Skrevet

Priser i ca:

 

- Vedlikehold 50 timer: 3000,-

- Vedlikehold 100 timer: 5000,-

- Årlig: 15 - 25 000

- LDB: 3000

- Avgifter post & teletilsyn (litt avhengig av hva slags utstyr du har) 500,- p.a. pr radio enhet (nav/com/adf/elt osv)

- Forsikring: 20 - 40 000,- (kommer an på forsikringsverdi)

- Andre økonomiske overaskelser i løpet av året? Sannsynligvis!

 

Dette er det jeg kommer på i farta! Tror jeg har fått med alt. Eksempel for C172 model sen 1970 / tidlig 1980

 

Det er nok lurt å sette opp budsjett for flytyper og kostnader i forhold til bruken du tenker på. Er det bare du som skal kjøpe / fly? Instrumentering? Vedlikehold? Timeantall? Type drivstoff; 100LL eller 95? Utleie? Skoling? Det er en del faktorer som påvirker kostnadene.

 

Kan hjelpe deg med, nyttige linker, kontakter og forsikringsselskap hvor du kan sjekk detaljerte priser på kostnader i forhold til det flyet du er intressert i.

 

Hvis du ikke ble for skremt nå, så send meg en PM hvis det blir aktuelt, så kan jeg hjelpe deg etter beste evne... ""

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …