Jon Berg Jørgensen Skrevet 27. januar 2007 Skrevet 27. januar 2007 Har endelig rotet meg til å starte på "flygelederutdannelsen" på VATSIM, derfor lurer jeg på om noen kan fortelle meg hvordan jeg kan høre en ATC i VRC. Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 27. januar 2007 Skrevet 27. januar 2007 Du må stille inn ein radiofrekvens i VRC. Finn ATC-en du ønskjer å lytte til, og skriv .atis (namnet på posisjonen, eks. ENVA_TWR). På ATC lista (opnast frå "view" menyen) vil posisjonen no være markert i blått. Dobelklikk feltet med venstre museknapp, og du får opp eit "chat vindu". Den øverste linja vil ha noke som liknar på ei nett-adresse sammans med namnet på posisjonen (eks. voice.vatsim.fi/ENVA_TWR). Sjekk nederst på ATC lista om du finn ein frekvens (for ENVA_TWR skal det være 119.400, sjekk http://www.vateud.org/files/sectors/norway.html for ei liste over frekvensar i bruk.) Så opnar du boksen kor du kan stille inn dei forskjellige frekvensane, velgjer eit av felta, og fyllar inn: 1: ENVA_TWR 2: 119.400 3: voice.vatsim.fi 4: ENVA_TWR Da vert alt klart for å observere. For å motta radiobeskjedar på kanalen, marker "RX" og "HDST" (eller "SPKR", alt ettersom) Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 28. januar 2007 Skrevet 28. januar 2007 Prøvde dette nå nettopp,men får bare "Invalid Server Hostname,It may consist of only numer letters ETC ETC" Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 28. januar 2007 Skrevet 28. januar 2007 Ok, kan tenkast at eg har skrive noke feil... I så fall håpar eg at nokon rettar meg på det. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.