Gjest Skrevet 23. april 2001 Skrevet 23. april 2001 Jeg fikk høre på ops'en i dag at Galaxy kommer til Sola i morgen (24/04): ETA 241000z (1200 lokal) ETD 241415z (1615 lokal) [ 24-04-2001: Endret av: Arne Olav Øvstebø ] Siter
Karl R Pettersen Skrevet 24. april 2001 Skrevet 24. april 2001 Hvordan fant du ut dette? Noen som kan bekrefte dette? Sjekka Sola ATIS forresten. Med 'calm winds' tipper jeg de ikke vil bytte ut active rwy 18. Så da er det bare å line opp ved rundkjøringa [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Hvis noen har noen formening om hvilken vei den vil komme inn (pga spesielle hensyn til typen), ikke nøl med å få det opp her. Har sett den før men ser den merenn gjerne igjen - den er bare konge [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Har noen kontakter og kan sjekke med sola twr? Siter
Karl R Pettersen Skrevet 24. april 2001 Skrevet 24. april 2001 Jepp, tok sjangsen å tok fri fra jobb og stakk avgårde. Sto i enden av rullebanen rwy18 sammen med ett par fra luftforsvaret. Fikk den da rett over hodet. Kan beskrives med tre ord: RÅTT RÅTT og atter RÅTT!!! [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]Etterpå var det bort i nærheten av flyklubbens lokaler for å ta den i nærmere øyesyn. Syns den holdt på å rota noe voldsomt med plassering og orientering, men hva vet vel jeg. Det var en kar der med voldsom interresse og kunnskaper - er han her på forumet mon? Glemte å spørre. Fikk ikke tid å reise hjemmom etter hverken kikkert, fotoapparat, eller filmkamera, men var heldig å fikk låne meg kikkert da :-) Skal se om jeg klarer å skaffe filmkamera til takeoff. Som Ingrid Espelid Hovid sa; "Å guuuud kor eg gledar meg" :-) (Selv om jeg har sett det før). Men etter det jeg hørte skulle ikke avgang være før i morgen (?????) Anyone?? Siter
Gjest Skrevet 24. april 2001 Skrevet 24. april 2001 Jeg forsov meg til landingen, men når jeg var på Lura (ved broen over motorvegen), fikk jeg øye på 500 tonn Galaxy-stål. Som et luftskip kom det seilende i retning Sola, og jeg ga full gass (vil ikke si jeg brøt fartsgrensa akkurat) for å prøve å få med meg landingen. Siden jeg er i militæret, kjørte jeg rett inn på Sola Flystasjon og tok bilder mens det takset inn på parkeringsplattformen. Tre laaange Chevy'er, tre Humbwee'er og en Lastebil rullet ut av nesen på flyet sammen med en håndfull stolte yankee'er. Jeg fikk en del bra bilder, og så snart jeg får kobla til scanneren skal jeg få lagt dem ut på nettet. Grunnen til at det stanset på taksebanen var at det ikke klarte svingen fra rullebanen og inn til flystasjonen der det stanset og måtte dermed gå rundt og takse inn fra nord (det kom en del bekymrede telefoner inn til opsen her i dag om det hadde problemer med å ta av igjen). Fra 50 meters hold fikk vi beskjed om å ta av oss luene slik at de ikke skulle bli sugd inn i motorene. Det sier bare litt om kreftene i denne maskinen. Beregenet take-off tid er 241415 zulu. Jeg vet bare at det kom fra Scicilia, og at det kom i ifm. en øvelse (Blue Game), og skal videre til RDOV. PS: Det står fremdeles en C-17 på Sola. Verdt å ta en titt på det også. mvh. Arne Olav Øvstebø [ 24-04-2001: Endret av: Arne Olav Øvstebø ] Siter
Karl R Pettersen Skrevet 24. april 2001 Skrevet 24. april 2001 Hehe, forsov deg til landingen kl 12.00, enda du visste om begivenheten? Håper du ikke har normal 8-16 jobb [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] Den C-17 som du refererer til, er det den som visstnok hadde den mest spektakulære innflygningen som gutta boys i tårnet snakker om ennå? Kjenner ikke typen, og har ikke tid til å sjekke opp akkurat nå. Det er nå jeg skulle ønske jeg var i luftforsvaret, stasjonert på Sola. Alt vi fikk se, var en Leo [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image] [ 24-04-2001: Endret av: Karl R Pettersen ] Siter
Gjest Skrevet 24. april 2001 Skrevet 24. april 2001 quote: Opprinnelig postet av Karl R Pettersen: Hehe, forsov deg til landingen kl 12.00, enda du visste om begivenheten? Håper du ikke har normal 8-16 jobb [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] Jeg jobber denne uken nattskift fra 15:30 til 07:30 (!!!!!) Siter
Thomas Olafsen Skrevet 24. april 2001 Skrevet 24. april 2001 Har noen kontakter og kan sjekke med sola twr? Jeg observerte en C-5 Galaxy "on final" klokken 11:55 idag, 24.04.2001. Så det er bare å finne fram fotoapparat o.l... [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Mvh, Kay-Thomas. Siter
Karl R Pettersen Skrevet 25. april 2001 Skrevet 25. april 2001 Auda, rimelig lange økter... Jaja, da er det jo forståelig at kroppen skriker etter litt hvile. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.