Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Mange grunner til det. De kan ha fått en slot tid som gjør at hvis de ikke er i luften innenfor ett gitt tidspunkt så blir det en forsinkelse, eller de har fått alt av passasjerer som er booket på den avgangen , ingen grunn til å vente da med andre ord.

 

Noe spesielt du tenkte på?

Skrevet
  • Forfatter
eller de har fått alt av passasjerer som er booket på den avgangen
Noe spesielt jeg tenkte på? Vel, alle passasjerene var ikke ombord denne gangen ""
Skrevet

...og da var passasjeren sjekket inn til riktig tid? Husk at det er senest 15 minutter før avgang, uten bagasje, ved gate. Da skal man ha gått igjennom sikkerhetskontrollen.

Skrevet

Hvor mye før tiden snakker vi om her?

 

De fleste vil normalt stenge ombordstigningen 15min før oppsatt avgangstid, slik at resterende tid brukes til klargjøring av flyet, kabin, papirmessige ting som gjøres ferdig etc.

 

 

Hilsen Torbjørn

Skrevet
Mange grunner til det. De kan ha fått en slot tid som gjør at hvis de ikke er i luften innenfor ett gitt tidspunkt så blir det en forsinkelse, eller de har fått alt av passasjerer som er booket på den avgangen , ingen grunn til å vente da med andre ord.

 

Noe spesielt du tenkte på?

 

Slot-tiden er basert på hvilken tid de må være i lufta. Denne tiden vil aldri være før ordinær avgangstid, med mindre ny flygeplan sendes...

Skrevet

Litt off topic...

 

Hehe.. Dette fikk meg til å tenke på den gangen Ryanair sin maskin fra Skavsta landet på Torp litt tidlig.. Ca. 20-30 minutter FØR den skulle tatt av fra Skavsta...

 

Kapteinen ble fly forbannet fordi han og flyet ble henvist til de-icingplattformen (på sommeren), hvor han måtte stå å vente i en times tid til det ble ledig ved terminalen......

 

""

Skrevet

Hva annet kan du forvente av Ryanair? De vil ha så lite tid på bakken som mulig. Dersom Ryanair hadde fått muligheten, ville de nok kortet nedd tiden enda mer enn de 25 min de bruker i dag (tror det er det de skal bruke?)

Skrevet

25 minutter turnaround på Ryanair er korrekt ja, og med mindre de går over til seter som skyter passasjeren ut så fort døra åpnes, så vil det ikke la seg å gjøre turnaround på stort mindre tid... ...heldigvis... ""

Skrevet

I Widerøe så kan vi gå 15 min før rutetiden. så lenge alle insjekket pax er ombord, for da stenger utgangen... men visst vi skulle ventet på alle bookede pax, så kunne vi blitt stående i dagesvis. det er veldig mange noshow.

Skrevet
Mange grunner til det. De kan ha fått en slot tid som gjør at hvis de ikke er i luften innenfor ett gitt tidspunkt så blir det en forsinkelse, eller de har fått alt av passasjerer som er booket på den avgangen , ingen grunn til å vente da med andre ord.

 

Noe spesielt du tenkte på?

 

Slot-tiden er basert på hvilken tid de må være i lufta. Denne tiden vil aldri være før ordinær avgangstid, med mindre ny flygeplan sendes...

 

Blir vel en liten sannhet med modifikasjoner. Hos oss, når dine kolleger i Bodø ikke er fullt bemannet, så får vi stortsett beskjed om at rutetiden er slot tiden. Det vil i praksis si, er de ikke i luften på rute så kan det hende de må vente i 40-50 minutter. Da er det gjerne slik at de ønsker å komme seg avgårde fortest mulig og helst før de egentlig skal være i luften.

Skrevet

Ja, er det jeg sier.. Slot-tiden kan ikke være før planlagt avgangstid (rutetiden). Slot tiden er et eksakt klokkeslett hvor et fly må ta av. Man kan gå inntil 5 min før og 10 min etter dette klokkeslettet, men dette "vinduet" er til bruk for ATC mtp trafikk-avvikling, og piloter skal ikke kalkulere/spekulere i å bruke dette vinduet..

Selv om det ofte gjøres..

Skrevet

Ok, er ikke så inne på reglene. Men takk for oppklaringen. Du har nok rett når det kommer til hva de anser som rett i sine øyne(pilotene). Ihvertfall når de står parkert på kortbane, da vil jeg tro det er lettere for dem å gjøre slike ting.

Skrevet

Apropos Ryanair og turnaround: Dro til Stansted med dem sist torsdag. Ble sittende i tre timer på bakken før take off p.g.a. snøen som kom. DET var kjapp turnaround, det!

(det var kanskje Kenneth som fikk av det ekle, klisne og hvite stoffet som dekka flyet ..? "")

Skrevet
(det var kanskje Kenneth som fikk av det ekle, klisne og hvite stoffet som dekka flyet ..? "")

 

Det var meningen iallefall, men pga. forsinkelsen så gikk jeg av vakt lenge før flyet ditt gikk gitt... ....så da du dro, så sto nok jeg i den ene hangaren og fløy modellfly, i påvente av at trafikkkaoset på veiene skulle gi seg... ""

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …