Karl R Pettersen Skrevet 23. april 2001 Skrevet 23. april 2001 Sitat: The pilot had elected to divert to Selma, Alabama after realizing his instrument charts were in the wing locker. While approximately 15 feet over the runway in a flared attitude, the pilot's seat back failed, leading him to lose control of the airplane and land hard. http://www.ntsb.gov/ntsb/brief.asp?ev_id=20001208X07136&key=1" TARGET=_blank>Denne gikk heldigvis greit, men jeg ser for meg piloten idet det skjer [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Må vel være en av de rareste årsakene jeg har hørt om. Minner meg om en flytur jeg var med hvor passagersetet ble 'surra' fast i golvet... (Fallskjermfly). Siter
Helge Jordal Skrevet 24. april 2001 Skrevet 24. april 2001 Nettop av denne grunnen er ett av punktene paa sjekklistene 'Seat track locked' foer man i det hele tatt starter motoren. Mvh, Helge Siter
Karl R Pettersen Skrevet 24. april 2001 Forfatter Skrevet 24. april 2001 Med slitt lås nytter det ikke mye med checkliste. Men i tilfellet jeg nevnte var det ikke låsen som ga seg, mer hele setet :\\ Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.