Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Dette kommer litt ann på:

 

FS9

 

B737: EGLL/EDDF (Heathrow PRO/Mega Airport) til LOWW (Fly Tampa), mye på grunn av sceneriene ""

 

B747: EGLL (Heathrow PRO) - KBOS (Fly Tampa freeware) Stilig flyplass å lande på, som utrolig nok også var gratis + En overkommelig flytid ""

 

FSX

 

B737: ENGM (default) - EGSS (UK2000 Xtreme series), på grunn av det nye vannet til FSX og de høydetaljerte flyplassene ""

 

B747: EGLL - KCMO, mye på grunn av det høydetaljerte defaulte EGLL, sammen med Cloud9 sin fantastiske KCMO ""

Skrevet

X-plane Boeing 747:

 

Det blir mest fra KLAX til KSFO, KSAN eller KLAS, passe behagelige avstander og så er det dag der (realtime) når kvelden er kommet her og jeg vil ut å fly... (det kan jo stilles manuelt da men men...)

 

Dessuten så er jeg "Californiafil"

Skrevet

FJDG til FJDG.

 

Har opdaget at FJDG (Diego Garcia, engelsk militærbase med en mye lang landingsbane plus den ligger langt fra land, plus den har ILS) er utrolig god til at teste fly på. Flyene kan nemt både starte og lande på den 3,6 KM lange bane, også gør det ikke noget, at den har ILS, hvilket jeg nyder, da jeg ofte gerne lige vil træne lidt ILS med et nyt fly.

 

Ellers må det blive en cargotur enten fra Frankfurt, ruteflyvning fra Kastrup eller en tur i New Zealand (VFR).

Skrevet
  • Premium Medlem

Prøv en tur med Dash8 fra ENBO til ENSK med visual approach til rw09. Det er også utfordrende å mellomlande på ENSH.

Skrevet

ENGM-EKCH-LFPO/LFPG-LFBZ-LEMD-LEMG-LXGB-GMMN-GCLP

 

(Med andre ord: hvordan komme seg fra Gardermoen til Kanariøyene, uten x antall kjedelige timer på cruise)

Skrevet

Det må vel være ENTC og melkeruta oppover nordnorge! Som er: ENTC-ENHF-ENHV-ENMH-ENBS-ENBV-ENSS-ENVD-ENTC

 

Ellers er det VNKT-VNLK med DO-228, og ENGM-GCTS med B738(har ekte flightplan å gå etter da, men også fly ENGM-LOWW med det flotte flytampa sceneryet!

Skrevet

Blir mest korte turer (under 90 minutter) for min del.

 

Flyr mye ENVA-ENGM og ESSA/ESGG-ENGM (bruker Norske Flyplasser og Swedflight Pro)

 

Prøvde meg i går på en tur fra ENNA til ENHK med visual approach straight in til rwy 28, og en tur fra ENHF til ENHV med visual approach til rwy 8 (fikk ikke landingen på ENHV helt til da jeg lå litt for høyt når jeg passerte threshold.)

 

Har også flydd en del på EGLC/EGSS til EGSU (EGSU = Duxford) med diverse småfly.

 

Favorittruta mi er nok "Melkeruta" ENZV ENBR ENAL ENML ENVA.

Fin rute det der.

 

Mener å huske at det også finnes en variant som gikk ENCN-ENZV-ENBR-ENAL-ENVA-ENEV-ENTC tur/retur... ""

 

Skulle reise fra Evenes til Flesland med denne melkeruta, og flyet som skulle fly denne ruta var så forsinket at for å unngå store forsinkelser over større deler av rutenettet gikk flyet nedom på Evenes, plukket opp de passasjerene som skulle være med melkeruta sørover før det satte kursen videre mot Langnes. Vel framme på Langnes ble den maskinen som vi kom med fra Evenes satt inn på kveldsavgangen til Svalbard, mens flyet som egentlig skulle gått til Svalbard ble satt inn på melkeruta.

Skrevet

Mener å huske at det også finnes en variant som gikk ENCN-ENZV-ENBR-ENAL-ENVA-ENEV-ENTC tur/retur...

 

Har tatt den nesten samme ruta, men da gikk den som følger: ENTC-ENBO-ENVA-ENAL-ENKB-ENBR tok 5 timer fra Tromsø til Bergen!

Skrevet

København ( EKCH ) - Vagar ( EKVG )Færøyerne.

Landingen på vagar er meget speciel og krævende.

Ellers er EKCH - LPMA også en flot tur med en krævende landing på Madeira.

Mvh

Ivar R.

Skrevet

LOWW - KBOS "" Fordi sceneryet på begge er heelt fantastisk=) (FlyTampa LOWW) ""

Skrevet

Favoritt ruta mi er:ENGM-ENTC/ENTC-ENGM med Norwegian 737-300(fs9).Har ikke installert FSX på maskinen,venter med den til Vista er operativ på maskinen min.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …