Skrevet 6. januar 2007 18 år Et mikrofly har styrtet i Sverige: http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article1591210.ece Heldigvis gikk det visst bra med piloten. Men jeg stusser på en ting her: "Slike fly har ikke lov til å fly høyere enn 150 meter over tettbebygde strøk." Burde det ikke vært forbud mot å fly lavere enn 150 meter? Jo høyere man er, desto bedre er jo mulighetene for en nødlanding ved motorstopp.
Skrevet 6. januar 2007 18 år Så flott at det etter forholdene gikk så bra med piloten da! Men dette er vel et seilfly med motor og ikke et mikrofly.
Skrevet 6. januar 2007 18 år Et mikrofly har styrtet i Sverige: Akkurat ja.. Dette er altså ikke et mikrofly, men en motorglider... Luftfartyget SE-UBX (Tidligere D-KEFV) Luftfartygstyp: Scheibe SF-25C Falke MTOW: 610 kg Tillverkningsnummer: 44173 Ägarförhållande: GAGNEF FLYGKLUBB (GAGNEF) är ägare. SE-UBX på Airpics.com
Skrevet 7. januar 2007 18 år Et mikrofly har styrtet i Sverige: http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article1591210.ece Heldigvis gikk det visst bra med piloten. Men jeg stusser på en ting her: "Slike fly har ikke lov til å fly høyere enn 150 meter over tettbebygde strøk." Burde det ikke vært forbud mot å fly lavere enn 150 meter? Jo høyere man er, desto bedre er jo mulighetene for en nødlanding ved motorstopp. Sånn går det når man overlater oversetting til journalister. I originalen til TT (som enkelt forklart tilsvarer vårt NTB), heter det: Lägst 150 meter När lätta plan flyger över tätbebyggt område ska de ha en höjd på lägst 150 meter. Vi mangler et ikon for applaus her, så jeg nøyer meg med http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22620&a=733267&lid=puff_733243&lpos=lasmer
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.