Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann flightsimmers.

Jeg har laget en side med forklaring (med bilder) av hvordan man installerer, konfigurerer, og kobler seg til med Teamspeak og hvordan man kan koble seg til som ATC på flightsim.no

Det er ikke nok ATC online (enda), og tenkte derfor at jeg skulle lage en skikkelig HOWTO. I tillegg har vi hatt mye trøbbel med den Teamspeak serveren vi brukte, så nå står det en ny Teamspeak server online 24/7 som alle kan benytte seg av.

Forklaring på både ATC og Teamspeak ligger for øyeblikket på:

http://ts.kulesider.org

Det hadde vært glimrende om eier av flightsim.no kunne satt opp "ts.flightsim.no" eller liknende mot Teamspeak serveren.

Skrevet
Dette komemr te å hjelpe meg:D

Men kan hvem som helst logge seg på som ATC på fs.no servern???

Ja du må bare laste ned ATC Radar v5 eller hva det heter ""

Skrevet

Jeg får ikke starta ATC Radar!. Når jeg sterter ATC Radar Screen v5.0 Får jeg en feilmedling. Den er: ERROR! - There are som main databases files missing, please reinstall the pogram. This program will terminate now.

Jeg har prøvd og reinstallere flere ganger, men ingenting hjelper. Hva er feilen?

Skrevet

Og en bønn til dere som bruker TS. Sett Voice Send Method til Push to talk i stedet for voice activation.

Senest i kveld var det en CNO233 som hadde voice activation og riktignok var det fornøyelig å høre hans private samtaler med "bakgrunnen" men det forstyrrer når vi skal snakke med ATC.

Skrevet

I FSX skal du ikke trenge og bruke teamspeak.

Comm muligheter er innebygd i FSX når du flyr på multiplayer. Bare koble til på samme server og tune flyradioen (com1) på den freq du skal prate på.. Så er det bare og trykke CAPS LOCK for og prate.. Litt avhengig av hvordan serveren er satt opp da...

Skrevet

GLIMRENDE! Trodde jo egentlig at det skulle gå, men hva betyr å logge seg på samme server? Har bare logget meg inn på spygame og satt meg opp som host og ringt broderen så han kan koble seg opp på den session jeg satte opp der. Er det kanskje det du mener?

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...