Arild Oldervoll Skrevet 29. desember 2006 Skrevet 29. desember 2006 Om jeg ikke husker feil er det en slags tutorial inne i spillet Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 30. desember 2006 Skrevet 30. desember 2006 Pokker timene gikk fort i kveld Artig spill når man får det til, går ikke så ille akkurat nå, men ting kunne vært mer ryddig, får vel starte på nytt snart og prøve å holde ting litt organisert Siter
Andreas Nysveen Skrevet 30. desember 2006 Skrevet 30. desember 2006 Det spillet er avhengighetsdannende! Jeg har omtrent 200 millioner nok nå. Det er et genialt spill altså. Er det foresten noen som vet i når (hvilket år) jeg kan begynne å bygge maglev baner, eller noe mer enn monorail? Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 30. desember 2006 Skrevet 30. desember 2006 mener det er ca 2020.....Monorail litt tidligere Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Skrevet 30. desember 2006 Monorail +/- år 2000. Siter
Andreas Nysveen Skrevet 30. desember 2006 Skrevet 30. desember 2006 ja jeg fikk monorail i år 2000, men nå er ikke den morsom lenger, jeg trenger noe nytt og sterkere/raskere Siter
Tord Øvrebotten Skrevet 30. desember 2006 Skrevet 30. desember 2006 På OpenTTD 0.5 er det masse nytt. For eksempel en interkontinental flyplass! Den var diggbart svær. Og så er det en ny type togskinne ting. Elektrisk tog. Lurer på når den kommer. Siter
Johan Clausen Skrevet 30. desember 2006 Skrevet 30. desember 2006 Til de elektiske tog, skal du indstille noget i patch'en. Dette kan du gøre fra nr 3 knap fra venstre (ligner noget værktøy). Der kan du indstille i en af menyerne, om de elektriske baner skal være slået til eller fra. Sidder med OpenTTD 0.5, og lavede mig et ganske stort firma. Den 10. april 2100 har jeg 3.513.494.105 kr. 17 tog, 61 busser og lastbiler og 25 fly/helis. Største by er på 46.000 mennersker. Tjek selv her: http://img294.imageshack.us/my.php?image=leshalltransport10ib6.jpg Og til dem der gerne vil har fjernet alle de grimme default fly der er med TTDPatch/OpenTTD, så findes der et planeset med mange af de rigtige fly: http://www.as-st.com/ttd/planes/download.html Samme sted står en readme, med installationsmetoden. Siter
Martin Svarstad Skrevet 30. desember 2006 Skrevet 30. desember 2006 Jeg har et problem med at bussinntekter ikke kommer med i regnskapet tror jeg.., road vh income skal vel øke hver gang bussen kommer til en stasjon og det "kommer penger opp av bussen"..? Edit: Hehe,, nytt spørsmål, hva menes med transfer? Siter
Andreas Nysveen Skrevet 31. desember 2006 Skrevet 31. desember 2006 Jeg er ikke hundre prosent sikker, men jeg tror jeg har fått det til å fungere hos meg. Transfer er når du enten plukker opp eller gir fra deg last til et annet vh på en sammenhengende stasjon (samme eller en som ligger helt intil). Dersom du trykker transfer + unload/fulload i ordrene til bilen eller toget (samma det), så skal det funke, gjorde det hos meg hvertfall Siter
Kristoffer Rivedal Skrevet 31. desember 2006 Skrevet 31. desember 2006 Har spillt OpenTTD litt i det siste, og timene går fort når man først setter i gang. Sitter igjen med et spørsmål, hva er kontrollstasjonene til jernbanen til? Siter
Andreas Nysveen Skrevet 31. desember 2006 Skrevet 31. desember 2006 Det er mulig de kan brukes til noe annet, men jeg bruker dem til å få toget til å kjøre en bestemt rute. Altså for å holde orden når jeg har et større skinnenettverk, og flere tog innenfor samme nettverk. Btw, gratulerer med dagen Kristoffer Siter
Morten Blindheim Skrevet 12. januar 2007 Skrevet 12. januar 2007 For dere som spiller openTTD. Jeg anbefaler alle å laste ned seneste Nightly fra http://nightly.openttd.org/ Da får du mange flere funksjoner i forhold til å bare laste ned versjon 0.5.0. En rimelig kul patch, som ikke er med i Nightly er "Passengers/Mail with Specific Destinations" (Link). Da vil passasjerene ha en spesifikk stasjon som de vil reise til, og velge et tog/buss/fly/båt som går enten direkte til det stedet, eller til et annet sted hvor de kan bytte videre. Det du må huske på hvis du legger til en patch er at du må ha riktig revisjon av Nightly-en for å bruke patchen. Denne patchen er litt "buggy" fremdeles, men ganske artig. Se http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=21678 for instruksjoner på hvordan du legger til en patch. Siter
Joakim Hagen Skrevet 31. januar 2008 Skrevet 31. januar 2008 Får tråden opp igjen For de som vill ha Transport Tycoon! KJEMPE spill! Siter
Jan Henrik Dahl Skrevet 31. januar 2008 Skrevet 31. januar 2008 Dette spillet er så genialt og morsomt, men er også ganske avhengighets dannende, klarer jo ikke å slutte når du først har begynt! Siter
Rolf Arne Beck Skrevet 1. februar 2008 Skrevet 1. februar 2008 Manual for alle dere som skriker etter det: http://wiki.openttd.org/ Siter
Joakim Hagen Skrevet 28. august 2008 Skrevet 28. august 2008 Dette spillet er så genialt og morsomt' date=' men er også ganske avhengighets dannende, klarer jo ikke å slutte når du først har begynt! [/quote']HELT RETT! *Popper opp tråden* Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 28. august 2008 Skrevet 28. august 2008 Transport Tycoon kan vel trygt sies å være en av de virkerlige klassikerne hva spill anngår. Nå har ikke jeg fått med meg at openTTD eksisterte, så da skal jeg laste det ned og se hva som skjer. Av en eller annen grunn tror jeg timene kommer til å gå... og gå... og gå.... :grin: Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.