Fredrik Edvardsen Skrevet 15. desember 2006 Skrevet 15. desember 2006 Det er vel ikke farlig å si at man spiller. Men hvis MFS Hadde vært et spill, hadde det ikke da gått an å bli ferdig med det? Gjøre alt som kan gjøres, låse opp alt ekstramateriale? Du finner vel ikke mye sånt i FS? Man blir ikke ferdig med "World of Warcraft" heller, er det da ikke et spill? Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 16. desember 2006 Skrevet 16. desember 2006 Tenk deg litt om før du skriver et innlegg Har du prøvd det selv noengang? FS er og blir et spill... Det er ikke laget for profesjonelt bruk, selv om det kan ha en nytteverdi i treningsøyemed... Det forandrer ikke det faktum at det er laget for underholdning, ikke for trening, slik en ekte simulator er... Siter
T. Paulsen Skrevet 16. desember 2006 Skrevet 16. desember 2006 Oida. Her sitter folk og krangler om FS er et spill eller ikke faktisk. Selvfølgelig er det et spill. Som kenneth også sier, "Ligger i microsoft games" Selv jeg på snart 29 år sier at jeg skal hjem og spille litt FS til mine bekjente. At FS er dratt et stykke lenger er sant, men i bunn og grunn er FS bare et spill. FS ligger under "Computer and video game" overalt på nettet og i butikk, så ergo er det et spill. Hadde ikke dette vært satt i klasse som spill, tror dere at det ville blitt solgt på elkjøp ol. da for 500 kroner? Dere kunne nok puttet på noen flere nuller, og elkjøp hadde nok ikke solgt dette da heller. Noen som er flau for å si at de spiller FS? Hvorfor det? Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 16. desember 2006 Skrevet 16. desember 2006 Noen som er flau for å si at de spiller FS? Hvorfor det? Skjønner ikke det jeg heller... Noen spiller WoW, andre spiller GTA, og her inne spiller man FS... At FS kanskje ikke har noen definerte mål som innebærer at du fullfører spillet, gjør det ikke noe mindre et spill... Siter
David Gabrielsen Skrevet 16. desember 2006 Skrevet 16. desember 2006 Jeg spiller FS for underholdningens skyld ihvertfall. Det finnes spill som har en kunnskapsverdi, blandt annet FS. At spillet har en nær grad av realisme er det som gjør at jeg liker det. Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 16. desember 2006 Skrevet 16. desember 2006 Husk på en liten ting da folkens! Uansett hva andre måtte mene i saken om spill eller ikke spill, så vil det fremdeles være det samme for DEG som det har vært før! Derfor er det likegyldig for den enkelte hva de andre måtte mene. Men de som tar det mest seriøst kan vel føle seg litt tråkket på tærne om man har lagt all sin mestringsfølelse i dette "spillet"... Siter
David Gabrielsen Skrevet 16. desember 2006 Skrevet 16. desember 2006 Uansett hva andre måtte mene i saken om spill eller ikke spill, så vil det fremdeles være det samme for DEG som det har vært før! Derfor er det likegyldig for den enkelte hva de andre måtte mene. Men de som tar det mest seriøst kan vel føle seg litt tråkket på tærne om man har lagt all sin mestringsfølelse i dette "spillet"... Støtter denne. Noen ser på det som spill, andre ser på det som et verktøy for å lære seg å fly. Siter
Andreas Nysveen Skrevet 16. desember 2006 Skrevet 16. desember 2006 Det er vel ikke farlig å si at man spiller. Men hvis MFS Hadde vært et spill, hadde det ikke da gått an å bli ferdig med det? Gjøre alt som kan gjøres, låse opp alt ekstramateriale? Du finner vel ikke mye sånt i FS? Man blir ikke ferdig med "World of Warcraft" heller, er det da ikke et spill? Når du svarer ut fra formuleringen min, så tar jeg feil, og du har helt rett. Men når du tenker på at World ow Warcraft stadig fylles opp med nye ting man kan låse opp, så er det vel et spill. Hvis man på et gitt tidspunkt ser på WoW, vil det være et fast mål, dersom man ser på WoW over tid, blir man aldri ferdig. Men du har et poeng, hvis man kan se på WoW som et spill, så skal jeg ikke prøve å argumentere mot dere som sier at MFS er et spill. Jeg gir meg, MFS kan kalles et spill Siter
David Gabrielsen Skrevet 16. desember 2006 Skrevet 16. desember 2006 for å få toget på skinner igjen; bare lurer, har det blitt noe flyprat? Siter
Eirik Vole Rye Skrevet 16. desember 2006 Skrevet 16. desember 2006 Ja, en kveld samla nesten alle seg på én chat. Jeg måtte legge meg før det ble noe ordentlig flyprat da. Siter
Truls Grande Skrevet 16. desember 2006 Skrevet 16. desember 2006 Jeg sier bare: http://www.microsoft.com/games/flightsimulatorx/ Siter
Hans Chr Haaland Skrevet 16. desember 2006 Skrevet 16. desember 2006 Synest dette er et meget bra tilltak og utveksle MSN adresser, så jeg legger ut min også. hc(ætt)kbe-events(dått)no Siter
Eirik Vole Rye Skrevet 16. desember 2006 Skrevet 16. desember 2006 Jeg sier bare: http://www.microsoft.com/games/flightsimulatorx/ Jaha ... Og hvorfor sier du det? Siter
Ståle Andre Ustad Skrevet 16. desember 2006 Skrevet 16. desember 2006 Fordi at det er microsoft/GAMES Siter
Eirik Vole Rye Skrevet 16. desember 2006 Skrevet 16. desember 2006 Ok, da skjønner jeg, men nå er denne tråden snart helt ødelagt. Ganske synd ... Siter
Halvdan Hellenes Skrevet 16. desember 2006 Skrevet 16. desember 2006 Ja, la oss ta en prat med han Microsoften. william.henry.gates@microsoft.com Siter
Anders johansen Skrevet 16. desember 2006 Skrevet 16. desember 2006 Det er vel ikke farlig å si at man spiller. Men hvis MFS Hadde vært et spill, hadde det ikke da gått an å bli ferdig med det? Gjøre alt som kan gjøres, låse opp alt ekstramateriale? Du finner vel ikke mye sånt i FS? Man blir ikke ferdig med "World of Warcraft" heller, er det da ikke et spill? Spill under sjangeren MMORPG... man blir ferdig med det jo.. Spørs bare hvor lang tid du vil bruke i "end game" og når TBC kommer.. MFS er et spill for meg.. i mine øyne simulerer en simulator virkeligheten, ikke i grafikk men hvordan den oppfører seg.. F.eks den nye simulatoren på flymuseumet her i byen, det er en simulator.. btw: bjohansen91@hotmail.com Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 16. desember 2006 Skrevet 16. desember 2006 Man blir ikke ferdig med "World of Warcraft" heller, er det da ikke et spill? Spill under sjangeren MMORPG... man blir ferdig med det jo.. Spørs bare hvor lang tid du vil bruke i "end game" og når TBC kommer.. Du blir ferdig med quests og raids osv ja, men det er ingenting som hindrer deg ifra å gjøre det igjen, på samme måte som du kan fly den samme ruta i FS om og om igjen. Så om man skal påstå at FS ikke er et spill fordi man ikke blir ferdig med det så kan man si det samme om WoW. Bare ta folk som spiller på roleplaying-servere i WoW f.eks, for deres del er den eneste slutten på spillet at man går lei. Siter
David Gabrielsen Skrevet 17. desember 2006 Skrevet 17. desember 2006 jeg syns Andreas Grindvoll konkluderte og oppsummerte denne "om FS er simulator/spill" veldig bra, og man vil aldri bli enige. Kan vi ikke la denne ballen ligge? forresten, hvis noen av dere er interessert: davidgabrielsen ætt hotmail dått com Siter
Stian Lingås Skrevet 17. desember 2006 Skrevet 17. desember 2006 Denne diskusjonen er som MFS.. Man blir aldri ferdig med den. Kan vi ikke bare si at MFS er et spill under kategorien Simulator? Hvor de har prøvd å gjøre FS identisk med virkeligheten. Men hvordan fly i FS oppfører seg i forhold til virkelighet, er jo flyet. MJC Dash 8 brukes jo til pilottrening på grunn av hvordan systemene funker og hvordan flyet oppfører seg i "lufta" Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 17. desember 2006 Skrevet 17. desember 2006 Kan vi ikke bare si at MFS er et spill under kategorien Simulator Tror du traff spiker'n på hodet der! Alle som ikke svarer noe mere nå er enig Siter
Svein T. Henriksen Skrevet 17. desember 2006 Skrevet 17. desember 2006 Diskuteres dette i alle tråder eller? *himle med øya* ;P Er da ikke værre.. enn at,defineringen på simulering/spilling avgjøres av hvordan hver enkelt bruker FS. Hvor bra/dårlig hvert enkelt fly oppfører seg i lufta har egentlig niks,null,nada å si for definering av spill/simulator. Eller har noen liksom et FASITSVAR på hvor mange prosent av real som må simuleres for at simuleringen skal være en simulasjon kanskje? Så speak up! Poenget mitt som alltid er,at hele hendelsesforløpet fra A-B er viktigere enn at en enkelt liten detalje som hvor korrekt flyet "flyr" i lufta eller hvor bra grafikk man har eller om man har lasta inn "riktig" lyd liksom. OG.. jeg vil også si at selv om jeg bare hopper inn i et GA fly å ræller rundt på måfå.. så "spiller" jeg alikevel ikke. For det er jo ingenting å oppnå som når jeg spiller på min X-Box eller et parti sjakk med naboen.Ergo,jeg leker. FSX missions,da har vi vel spill vil jeg heller tro. Siter
Tom Arild Hansen Skrevet 10. april 2007 Skrevet 10. april 2007 Blåser liv i denne tråden ettersom den tåpelige diskusjonen her har lagt seg tomarild.hansen@gmail.com Siter
Audun Braastad Skrevet 10. april 2007 Skrevet 10. april 2007 Da kan jo likeså godt jeg slenge ut min adresse også: audun_91@hotmail.com Siter
Elias Lundereng Skrevet 10. april 2007 Skrevet 10. april 2007 Elias.Lundereng@Hotmail.com Jeg vil fra nå av kalle Fifa for: Football simulator, og jeg vil ikke godta at det kalles et spill! Siter
KJ Skrevet 11. april 2007 Skrevet 11. april 2007 djvaliant@hotmail.com Må hive meg på her. Hvis det å spille er å leke, så lekte du ikke med Lego når du var liten. Du spilte med Lego. Men det er jo slik og at alt som har en option for å justere grafikk,oppløsning eller controls kan kalles et spill. Men så er det vel ikke så mange cheats å få til MFS heller. Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 11. april 2007 Skrevet 11. april 2007 Men så er det vel ikke så mange cheats å få til MFS heller. Jævlig mange mods da.. :grin: Siter
Geir Teigo Skrevet 11. april 2007 Skrevet 11. april 2007 Jeg kaller meg en simmer, og det er hva jeg forteller til uinnvidde. Jeg leker da ikke data. Siter
Paul Thomas Kvam Skrevet 11. april 2007 Skrevet 11. april 2007 Jeg kaller meg en simmer' date=' og det er hva jeg forteller til uinnvidde. Jeg leker da ikke data. [/quote'] Enkelt og greit Geir. Ser enkelte argumenterer med at Flightsimulator er lagret under Microsoft games og dermed er det å ansees som ett spill. Dette lyder merkelig i mine ører. Om jeg lagrer båten min i garasjen anser jeg denne likevel som båt og ikke som en bil. En annen ting er at FS2004 blir både godkjent som og brukt som opplæringsverktøy, det som er avgjørende er at hardwaren blant annet er godkjent. Elite Yoken jeg har er eksempelvis levert med approval fra amerikanske luftfartsmyndigheter til opplæring ved godkjente skoler. Så er det opp til den enkelte hva han gjør ut av det med bruken av simulatoren. Kanskje er hele livet bare gudenes spill eller lek med oss. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.