Kim Jørgen Brenna Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 De skal læres tidlig ser jeg Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 Leker? Kan du utdype deg? Microsoft Flightsimulator 3-2004,FSX, Falcon 4, whatever. Spill... sim... Lek... Finnes ikke noe bedre morro for flyfrelste med PC! Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 Blir jo idiotisk å sette simmming som en lek.... Beklager at vi ikke er som deg da Andreas... Siter
Magnus Wiik Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 Tja, hvorfor er det så idiotisk? Jeg føler ihvertfall litt av den gleden jeg følte under leken som barn når jeg flyr flightsim. Det er vel ikke noe galt i å leke selv om man har passert 10? (Eller 60 for den saks skyld?) Siter
Sølve Bjerkenås Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 Blir jo idiotisk å sette simmming som en lek....Beklager at vi ikke er som deg da Andreas... Jaha.. Vet du hva definisjonen av ordet lek er? I følge ordboka mi så er det "spill, moro." Og sist jeg sjekket så var vel FS et spill. Siter
Eirik Vole Rye Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 [image]http://pix.njk.no/17/i17513-NJ_2327_Ulv_nr.2_(tel)_03.jpg[/image] Siter
Stian Lingås Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 Sim er Sim.. ikke spill.. Noen hopper rett i flyet of flyr mens andre (inkludert meg selv) bruker god tid på planlegging før man starter en flight.. Men du kan jo godt leke deg med Flight Simulator du Andreas Jeg regner med at en god del piloter har til gjengjeld for at de fløy/flyr med flight simulator, med tanke på å kjenne flyet, Radio, Navigasjon osv. Siter
T. Paulsen Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 [image]http://pix.njk.no/17/i17513-NJ_2327_Ulv_nr.2_(tel)_03.jpg[/image] Dæven. Den der var ny. Min ser sånn ut den. [image]http://d20.homelinux.net/Screenshotssssss/traincrash.jpg[/image] Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 [image]http://www.downsnews.com/railroadtown/images/caboose%20off%20track.jpg[/image] Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 Beklager at vi ikke er som deg da Andreas... Du mener 25 år snart og halvveis yil 50? Jeg er ikke noe forkskjellig fra de andre her inne - glad i fly, evig ungdom i flygingens verden Jeg har sluttet å planlegge så veldig mye, simmer stort sett med skies clear og standard atmosfære for å gjøre det enkelt og greit. Personlig er LYD og panel de viktigste ting jeg ser etter i fly. Skjønner at de som driver mer eller mindre seriøst i simulering reagerer på at jeg kalte det lek; mulig litt bad choice of words. De eneste som ikke simulerer her inne er jo de som faktisk flyr; Clamer, Torbjørn, og alle de andre jeg ikke kommer på i farta! Siden Stian Lingås ikke regner med seilflyging kan jeg ikke kalle meg flyger dessverre... Siter
Olaf Ghanizadeh Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 hah! [image]http://home.online.no/~ro-nilss/artimages/Avsporing-vann.JPG[/image] Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 *Den store Trainaccident posten* Siter
Stian Lingås Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 Selvfølgelig er du flyger hvis du driver med seilflyging Andreas! Men det med den gruppen jeg nevnte ("Flygere") stod jo i gåsøyne så da skjønner jeg ikke hvorfor du skal kommentere det? men ferdig med denne saken nå.. Litt oppsummering: Seilflygere regnes som flygere. Flight Simulator er ikke et spill, Og man burde respektere folk som søker realisme innen FS (Bruk av pilotskjorte) Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 Hehe. Skal innrømme at jeg bruker PMDG-panelet til å få kaffe av samboer'n Trykker på den ... Cabin call knappen Passer bra om man er på innflyging Siter
Håvard .L. Hovde Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 Pffff... [image]http://www.bbc.co.uk/devon/news_features/images/year_in_pictures/train_crash.jpg[/image] Hah Siter
Kim Andrè Lindin Skrevet 14. desember 2006 Skrevet 14. desember 2006 Kan jo ikke være værre enn dere andre =) kimlindin@hotmail.com De togene der illustrerer jo egentlig flightsim.no ganske godt =) De er like flinke til å spore av Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 14. desember 2006 Skrevet 14. desember 2006 Ikke dyss gutta med kapteinstriper Andreas G. http://d20.homelinux.net/Screenshotssssss/pilottodd.jpg "Litt" mer akseptert i den alderen der da Forøvrig helt enig med Andreas, ikke at jeg har lagt skjul på det tidligere heller men...og FS er et spill i underkategorien simulator, greit at dere vil kalle dere flygere fordi dere sitter og flyr pmdg på vatsim med kapteinsskjortene deres, men det gjør ikke FS til noe mer enn et spill av den grunn. Er det så farlig å si at man spiller? Lurer på om folk med interesse for biler sitter og diskuterer om Gran Turismo er et spill eller ikke... Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 14. desember 2006 Skrevet 14. desember 2006 http://worteldrie.com/flash/emergency.swf Kjenner meg litt igjen fra da flightsim faktisk begynte å bli litt funksjonelt Siter
Sten Arne Bryde Skrevet 14. desember 2006 Skrevet 14. desember 2006 vel kan hive meg på her jeg også stenarne28@hotmail.com er min MSN adresse Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 15. desember 2006 Skrevet 15. desember 2006 Litt oppsummering: Seilflygere regnes som flygere. Flight Simulator er ikke et spill, Og man burde respektere folk som søker realisme innen FS (Bruk av pilotskjorte) Tror du må sjekke batteriene i den kalkulatoren din... MS Flight Simulator ER et spill... Går du i butikken, så står den under spill. Ser man på MS sin hjemmeside, så finner du den under spill. ...og hva er standardmappen som FS installeres i? Jo, "Microsoft Games".... "If it look's like a duck, act's like a duck, and quack's like a duck...." Det er et program laget for interaktiv underholdning.. Et såkallt "spill"... Siter
Stian Lingås Skrevet 15. desember 2006 Skrevet 15. desember 2006 Litt oppsummering: Seilflygere regnes som flygere. Flight Simulator er ikke et spill, Og man burde respektere folk som søker realisme innen FS (Bruk av pilotskjorte) Tror du må sjekke batteriene i den kalkulatoren din... MS Flight Simulator ER et spill... Går du i butikken, så står den under spill. Ser man på MS sin hjemmeside, så finner du den under spill. ...og hva er standardmappen som FS installeres i? Jo, "Microsoft Games".... "If it look's like a duck, act's like a duck, and quack's like a duck...." Det er et program laget for interaktiv underholdning.. Et såkallt "spill"... Jaja kenneth.. Bare spill i vei du Men kan du si meg hvorfor ikke det spillet ditt heter "Microsoft Flight Game" da? Det er faktisk en simulator, og hvis du tar en titt på de instruks videoene som er med på FS, så kan jeg ikke huske de sa det var en programvare for underholdning.. De sier faktisk at Microsoft Flight Simulator brukes av Real World pilots som et trenings program... Tenk deg litt om før du skriver et innlegg Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 15. desember 2006 Skrevet 15. desember 2006 Var da voldsomt da, FS er et spill i kategorien simulator. Microsoft vil bli oppfattet seriøst, derfor kaller de det "Flight Simulator". Det er jo tydelig at enkelte her ikke hadde kjøpt FS om Microsoft selv hadde sagt at det var et spill/leketøy FS er laget for å være en virkelighetsflukt, dermed er det et spill. De sier faktisk at Microsoft Flight Simulator brukes av Real World pilots som et trenings program... FS har helt klart et opplæringspotensiale, men tror du FS er sertifisert for bruk i simulator? Tenk deg litt om før du skriver et innlegg Hæ? Siter
Stian Lingås Skrevet 15. desember 2006 Skrevet 15. desember 2006 FS har helt klart et opplæringspotensiale, men tror du FS er sertifisert for bruk i simulator? FS er ikke sertifisert for bruk i simulator.. FS er en simulator for PC bruk.. Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 15. desember 2006 Skrevet 15. desember 2006 Og igjen må jeg spørre; hvorfor er det så farlig å si at du spiller? Siter
Andreas Nysveen Skrevet 15. desember 2006 Skrevet 15. desember 2006 Det er vel ikke farlig å si at man spiller. Men hvis MFS Hadde vært et spill, hadde det ikke da gått an å bli ferdig med det? Gjøre alt som kan gjøres, låse opp alt ekstramateriale? Du finner vel ikke mye sånt i FS? Siter
Rasmus Bruvoll Skrevet 15. desember 2006 Skrevet 15. desember 2006 ...og vi blir gamle og grå før den diskusjonen er over. For meg er og blir MSFS et spill. Jeg flyr mest helikopter, og den aerodynamiske "realismen" til helikoptrene i MSFS er laangt fra god nok til å simulere the real thing. Dermed blir min mening: ikke simulator. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.