Skrevet 9. desember 2006 18 år Er det noen regler/rettningslinjer for hvordan EFIS-panelet brukes eller settes MAP/PLAN osv forskjellig fra pilot til pilot ? Vidar
Skrevet 10. desember 2006 18 år På PSS sin 777 er sjekklistene lagt inn i ND som på det virkelige flyet. På Before Landing checklist står det MAP Integrity på et punkt. Vet ikke helt, er det riktig? Og betyr det at man er nødt til å være i MAP under landing? De fleste vil nok ikke være i plan uansett, men ikke ofte det står på sjekklistene.
Skrevet 10. desember 2006 18 år Tror jeg hadde satsa på å vært i NAV mode (VOR/ILS) under landing. I alle fall hvis det var jeg som var PF. Tror jeg har sett at PNF kjører MAP (skjelden plan) under landing mens PF sitter og følger med ILS display mens han venter på å disconecte AP. Sist gang fløy vi visuellt inn helt fra 10 NM og da var ND i MAP mode hos begge.
Skrevet 10. desember 2006 18 år Har faktisk ikke sett en eneste gang på f.eks Norwegian DVDen at de bruker NAV mode. Man får jo opp LOC og G/S i PFD uansett.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.