Skrevet 4. desember 2006 18 år Air Baltic starter opp sin lengste rute noensinne. Med en B737-500 og flytiden er på hele 7 timer og 10 minutter http://www.boarding.no/art.asp?id=24328
Skrevet 4. desember 2006 18 år Jeg leste om denne nyheten for et par uker siden, og må si jeg ble litt overrasket ja. 7 timer i en aldrende B737-500 maskin, er neppe noe "nirvana" uansett hvor flyinteressert man er. Dog skulle jeg fint ha klart 7 timer i en nyere B737NG maskin, men da f.eks. i Privair sin regi (eller andre selskap) som har "all business"-config eller lignende. Blir spennende å se hva slags belegg de får på denne ruten. Air Baltic klarer seg med én mellomlanding på denne ruten, som ellers er en direkteflyvning. Til sammenligning har det i flere år (dog med høyere komfort og nyere fly) vært ruteflyvninger med både 737BBJ og A319LR f.eks. fra Europa til USA. I selskapet jeg tidligere har jobbet (Novair) - skal man nå fly A321 fra Skandinavia og til bl.a. Brasil og India.
Skrevet 4. desember 2006 18 år Hehe, jeg skal fly over 10 timer så vidt jeg har forstått i julen med en 737, fra Newark til Oslo
Skrevet 4. desember 2006 18 år Hehe, jeg skal fly over 10 timer så vidt jeg har forstått i julen med en 737, fra Newark til Oslo Da må du ha temmelig mye motvind
Skrevet 4. desember 2006 18 år Jeg bruker somregel 10 timer på nesten samme turen selv, men det er ifra TRF-AMS. AMS-JFK. Men dette er ifra jeg står og klør meg i nesa utenfor Fokker 70/100`n på TRF til jeg går ut av flyet på EWR.
Skrevet 4. desember 2006 18 år 7 timer i en 737 var vel ikke så gale? KLM leide inn en 737 executive jet før sommeren som de brukte på et par ruter fra Amsterdam til Houston TX. Den turen tok 11 timer den veien.
Skrevet 4. desember 2006 18 år Tviler jeg STERKT på! Er nok en 757 fra continental ja! FRA ENGM ja, men ikke tilbake.
Skrevet 4. desember 2006 18 år Tilbake også regner jeg med, de eneste som har ruter den veien er vel continental og 757en dems... Hvis du skal fly en 737 tilbake fra Newark til Oslo, så skal jeg spise leverpostei. (Noe jeg avskyr på det sterkeste.)
Skrevet 5. desember 2006 18 år Tviler jeg STERKT på! Er nok en 757 fra continental ja! FRA ENGM ja, men ikke tilbake. Joda det er det. Aldri gått en 737 ifra continental i rutetrafikk mellom KEWR-ENGM eller andre veien.
Skrevet 5. desember 2006 18 år 7 timer i en 737 var vel ikke så gale? KLM leide inn en 737 executive jet før sommeren som de brukte på et par ruter fra Amsterdam til Houston TX. Den turen tok 11 timer den veien. Ke? KL663 AMS-IAH flyes av PrivatAir på vegne av KLM og den flyes den dag idag..
Skrevet 5. desember 2006 18 år FRA ENGM ja, men ikke tilbake. Nei de tryller så flyet blir til en 737 på ENGM. Har sett det selv
Skrevet 5. desember 2006 18 år Det er bare Continental som flyr OSL-Newark, og det er visst bare 757 som flyr denne, etter det jeg vet.
Skrevet 5. desember 2006 18 år men nå sier han jo ingenting om at han skal fly Newark - Oslo direkte da
Skrevet 5. desember 2006 18 år Men når han sier Newark-Gardermoen, så regner jo alle med at det er direkte, ellers burde det jo stått at det var via en annen flyplass, samtidig som det burde stått en flyplass mellom stedene, som Gardermoen-Amsterdam-Newark, f.eks.
Skrevet 5. desember 2006 18 år Forfatter Flys ingen 737 fra Newark til Amsterdam heller da Alexander [color:"white"]Jada,jeg skjønner poenget ditt! [/color] Så slik er det!
Skrevet 5. desember 2006 18 år Der findes en BBJ der flyver mellem München og Newark. Det er en Lufthansa rute fløjet af Privatair. Til Lufthansa-ruterne Düsseldorf til Chicago og Düsseldorf til Newark bruger de en A319LR. Samme selskab flyver også for KLM (den rute I snakker om, AMS til Houston) med en BBJ. Og som om det ikke er nok, så flyver de også for Swiss. Zurich til Newark med en BBJ2. Mere info: http://www.privatair.com/airline_services/currentservices.html
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.