Skrevet 2. desember 2006 18 år Velvel. Vil nå si det er litt sent kanskje. Veldig mange skoler setter jo stopp på utdanningen når du er 35.
Skrevet 2. desember 2006 18 år Harald Martin Brattbakk (35) flytter til Daytona Beach for å bli flyger. Olaf: Tror du han flytter til Daytona Beach uten å ha snakket med skolen først? BTW. Man kan godt være 50 år og starte på dette. Alt kan kjøpes for penger, bare man har nok.
Skrevet 2. desember 2006 18 år Velvel. Vil nå si det er litt sent kanskje. Veldig mange skoler setter jo stopp på utdanningen når du er 35. Hvilke skoler gjør det?
Skrevet 2. desember 2006 18 år EHC bla. har en brosjyre ehr hvor det står at CPL-H ikke bør begynnes på etter fylte alder 35.
Skrevet 2. desember 2006 18 år At man ikke bør starte, betyr jo ikke at skolen setter en stopper for utdannelse hvis du er eldre enn 35 år Vet flere som har startet etter 35 år og som likevel har fått seg en god jobb.
Skrevet 2. desember 2006 18 år Han kan vel kjøpe all den motortiden han trenger, blir nok ikke slepekusk/fallskjermkusk i årevis. Kjenner også flere som har fått seg jobber i 35+ alderen. Lykke til HMB.
Skrevet 2. desember 2006 18 år Jeg spurte Patrik Anderson hos NEAR følgende: ...så lurer jeg i midlertid om dere har noen øvre alder på deres elever....? Svar: ...Vi har ikke noen øvre aldersgrense for å komme på testing...
Skrevet 2. desember 2006 18 år Det lå i kortene . Var en reportasje i lokalavisen i fjor en gang hvor flyinteressen hans kom ganske tydelig fram, hvis jeg ikke husker feil.
Skrevet 3. desember 2006 18 år NEAR sitt opplegg er lagt til 36måneder. dvs. 3år Ja, det er tilpasset 36 måneder, men du kan gjøre det mye raskere hvis du ønsker det. Du må f.eks. ikke være i USA i fulle 2 år. Jeg reiste hjem da jeg følte jeg hadde nok flytimer, 9 måneder før tiden. Er du ivrig og leser ATPL-teorien mens du er i USA, så trenger du ikke så mye tid her hjemme før du avlegger eksamene. Plutselig har du spart et par måneder på det også. Det er egentlig mest opp til hver enkelt hvor lang tid man ønsker å bruke.
Skrevet 3. desember 2006 18 år Flere hos oss som begynte sent... vi har en fra England som var 36 år når han sluttet i politiet og så tok sin første flytime og er nå skipper hos oss i dag etter å ha flydd i ca 10 år, og vi har en fra USA som sluttet i FBI, tok flyverutdanningen men mistet jobben i TWA etter 11. September. Han er styrmann idag, men skal snart på skipperkurs. Livserfaring og modenhet betyr ofte mye, mye mer i en ansettelsesprosess enn hva ung alder og mulighet for mange års tjeneste i selskapet har! Hilsen T
Skrevet 3. desember 2006 18 år Torbjørn det er nesten så du gir en ungdommelig 42 åring tro på at han fortsatt har en fremmtid her på jorden..he he
Skrevet 3. desember 2006 18 år Man har alltid en fremtid Geir, det er opp til DEG å forme den Neida, men har du lyst så er det jo ihverfall ikke for sent å prøve. NEAR feks har nytt opptak den 7. Februar. Fyll ut dette så får du svaret om du er for gammel eller ikke...
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.