Skrevet 30. november 2006 18 år [image]http://www.boarding.no/images/archive/p200611271254-10456.jpg[/image] Så var det slutt for denne gang, desverre trekker Germanwings seg ut fra OSL for godt. På det meste opererte de hele tre ruter fra OSL, til hhv. Køln/Bonn, Hamburg og Berlin-Schönefeld. Den siste ruten som nå også forsvinner er altså Køln/Bonn-ruten, disse har vært trafikkert med nye Airbus A319-maskiner. Den "offisielle" årsaken sier Germanwings er kraftig ekspansjon andre steder, og mangel på ledig flykapasitet. Derfor blir det norske markedet "nedprioritert" en stund, dog skal det nok mye til - før Germanwings kommer tilbake. Inntjeningen har nok totalt sett vært får dårlig, og muligens har belegget ikke vært tilfredstillende nok. Har selv reist med Germanwings og deres flotte A319 til/fra Køln, og da var i hvert fall maskinen meget full begge veier. Så da forsvant det eneste ikke-skandinaviske lavprisselskapet som OSL hadde, nå som "4U" forsvant. (Og så blir det jaggu enda mindre Airbus-fly på OSL, forhåpentligvis en trend som snur til det bedre senere!) Mere info kan leses hos Boarding: http://www.boarding.no/art.asp?id=24274 (Tok ikke lang tid før hjemmesidene til Germanwings også ble oppdatert, nå er de "kjemisk renset" for å kunne velge Norsk som språk - og ikke lenger tilbud og info osv. på det norske språket.) [image]http://www.boarding.no/images/archive/p200611230920-12603.jpg[/image]
Skrevet 1. desember 2006 18 år Lars, Litt OT her, men det bildet der av barna som står og stirrer ut på flyet er topp, masse stemning og gir gode minner fra da jeg var liten og sto på Fornebu og tittet på flyene. Har du tatt det?
Skrevet 1. desember 2006 18 år Forfatter Toril: nei da, jeg har bare lånt bildet (er frigitt pressebilde fra Germanwings) - som jeg har linket direkte opp fra enn tidligere artikkel hos Boarding. Har prøvd noen ganger å ta bilder fra en slik shuttle-bus til/fra fly på remote - men som oftest blir det litt for mye risting og diverse, til at bildet er noe å spare på desverre..
Skrevet 2. desember 2006 18 år I aftenposten i dag står det at Germanwings skal ha ruter fra mars måned igjen. Sorry, vanskelig å linke fra en papir avis Det står i "FRI" delen.
Skrevet 2. desember 2006 18 år Forfatter Ja jeg håper virkelig de kommer tilbake, men tror det ikke helt - før jeg får se det! De har et veldig bra produkt, hadde tenkt meg ned til Køln igjen senere med dem, bodde sist på 5-stjerners hotellet: Mariott - fikk bra pris osv. pga. avtale hotellet har med Germanwings.
Skrevet 2. desember 2006 18 år Sitat Og så blir det jaggu enda mindre Airbus-fly på OSL Hmm.....trodde 319 var det minste flyet fra Airbus.
Skrevet 2. desember 2006 18 år Sitat Sitat Og så blir det jaggu enda mindre Airbus-fly på OSL Hmm.....trodde 319 var det minste flyet fra Airbus. Heh.. Da har du altså ikke hørt om A318?
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.