Skrevet 29. november 2006 18 år Hei, kl 14.18 så jeg et digert fly på vei inn til sola. Noen som vet hviket fly det var? Det var helt hvitt, og hadde 4 motorer, (etter det jeg kunne se). Var langt vekke, så jeg fikk ikke sitt mer detaljer. Første jeg tenkte, var at det kunne være A380, men skulle den lande på Sola, hadde jeg nok fått hørt om det. Pluss at når jeg studerte det litt til, så var det ikke så stort. Noen ideer?
Skrevet 29. november 2006 18 år Awacs er jo på sola regelmessig. Eller hvert fall oftere enn resten av landet
Skrevet 29. november 2006 18 år Det var en av Natos Boeing 707 (awacs uten parabol på taket) som var her på test eller øvelse idag
Skrevet 29. november 2006 18 år Hehe...helt enig, kjørte rett under det på vei hjem i dag. Så ut som en 707 ja. La 3 mil med tjukk røyk bak seg og
Skrevet 29. november 2006 18 år 707 uten "parabol" på taket heter vel for øvrig Joint Stars, hvis jeg ikke tar helt feil..? ( Joint Surveillance Target Attack Radar system). Og heter da E-8C, i motseninig til awacs som bærer navnekoden E-3C Sentry. Litt uviktig info dette her sikkert men.
Skrevet 29. november 2006 18 år De 707ene uten antenne som NATO disponerer heter TCA (Traner Cargo Aircraft), og brukes til trening, cargo- og paxflyging.
Skrevet 29. november 2006 18 år Bare for å være pirkete, KC-135 er ikke 707. Du finner temaet diskutert i arkvet.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.