Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Har et lite spørsmål.

Hvis jeg plutselig får lyst til å fly sør i Japan (eller hvor som helst egentlig)er det en enkel måte å finne flyplasser på når jeg har null kunskaper om området?

Evt etter å ha sett et fiskeprogram fra Canada i en navngitt fjord, hvordan finner jeg enkelt nærmeste rullebane?

Hvis dere skjønner hva jeg spør om her da(ble litt krøkkete skrevet kanskje).

Vidar

Skrevet

Jeg bruker "map" i hovedmenyen, eller velger "stjerneknappen" på hurtigtastene i cockpit (i 2D), - og zoomer ut (bruker minusknappen) til jeg har stort nok område og flytter meg rundt på kartet med musa dit jeg vil - og zoomer meg inn i gjen og finner en høvelig flyplass.....

Skrevet
  • Forfatter

Det er det jeg har gjort så langt. Men det jeg tenkte på er at jeg f.eks. søker på Mt. Saint Helen (var ikke det navnet på fjellet/vulkanen som ekspolderte i statene)så kan jeg få opp flyplasser i det området.

Jeg kanskje kravstor/lat nå men finnes det noe slikt ??

Vidar

Skrevet
  • Forfatter

Etter et plutselig innfall av å tenke selv så fant jeg ut at Google Earth var et greit verktøy for dette, men hvis noen har andre forslag så kom med de.

Vidar

Skrevet

Skulle akkurat til å foreslå Google Earth jeg også, det beste og enkleste som finnes og du er sikker på at du er i riktig land og kan også gjenkjenne landskapet du evt. har sett fra real på TV. Du kan vel også søke på flyplasser når du har funnet området/stedet ditt, og det som er av alternativer innen synsfeltet ditt kommer opp. Genialt, morsomt og lærerikt hjelpemiddel! ""

Google Earth

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …