Skrevet 8. november 2006 18 år En Fokker 50 måtte nødlande på Kjevik etter en oljelekkasje. Dagbladet.
Skrevet 8. november 2006 18 år Det stod ikke noe om dette, men må en Fokker 50 dumpe fuel før den kan lande, eller er ikke maksimum landingsvekt så langt ifra maksimum avgangsvekt?
Skrevet 8. november 2006 18 år Fokker 50 har inte fueldump möjlighet. Det är inte säkert att de var så tunga att det var något problem med landningsvikten. MTOM 20820Kg MLM 19730Kg
Skrevet 8. november 2006 18 år En Fokker 50 måtte nødlande på Kjevik etter en oljelekkasje. Dagbladet. ....og SAS landet uten klarering på Haugesund Lufthavn
Skrevet 8. november 2006 18 år ....og SAS landet uten klarering på Haugesund Lufthavn " Hadde noe uforutsett skjedd, ville det ha vært umulig å avbryte landingen på en sikker måte, skriver havarikommisjonen i sin rapport. " Det var jo også en måte å si det på. Spörs vel helt hva slags uforutsett som kunne ha skjedd. Det er vel uforutsett om motorn stopper, og det kan jo skje hvor som helst. Eller at hjulen ikke går ut som det skal, det kan jo skje på hvilken landing som helst.... Men det virker jo mer dramatisk å skrive det på den måten, det er klart. Eller så tenker bare min Svenske del av hjernen veldig feil ?
Skrevet 8. november 2006 18 år ....og SAS landet uten klarering på Haugesund Lufthavn " Hadde noe uforutsett skjedd, ville det ha vært umulig å avbryte landingen på en sikker måte, skriver havarikommisjonen i sin rapport. " Det var jo også en måte å si det på. Spörs vel helt hva slags uforutsett som kunne ha skjedd. Det er vel uforutsett om motorn stopper, og det kan jo skje hvor som helst. Eller at hjulen ikke går ut som det skal, det kan jo skje på hvilken landing som helst.... Men det virker jo mer dramatisk å skrive det på den måten, det er klart. Eller så tenker bare min Svenske del av hjernen veldig feil ? Havarikommisjonen har nok hatt i tankene at det kan skje uforutsatte ting som ikke har med CNO320 sin flygning å gjøre. Hva med bil/dyr/folk på banen (et tilfeldig valgt eksempel), hvordan skulle flygelederen melde fra til CNO320 om dette når de ikke svarte på frekvensen? Forøvrig tror jeg ikke havarikommisjonen har behov for å dramatisere i sine rapporter, eller hva tror du?
Skrevet 8. november 2006 18 år Du har sikkert lest rapporten - kommisjonen sier: Rullebanen var fri for landing og det var ingen annen trafikk ved lufthavnen som hindret CNO320. Hadde noe uforutsett skjedd, ville det imidlertid ikke vært mulig for Karmøy TWR å avbryte landingen på en sikker måte. Min utheving. Noen som entret rullebanen uten klarering, f.eks.... Jeg skal ikke dra din mistanke om svensk hjernedel noe lengre
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.