Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Et program har ihvertfall gått hundre ganger før, "Building the A-380". Men hvis du ser traileren av dette programmet, er det ikke samme program. Men mulig det har gått før, det vet jeg ikke noe om.

Skrevet

Den første, som de fleste av dere har sett X antall ganger på Discovery, handlet vel om byggingen og jomfruturen. Mens denne er om hva som ha skjedd etter det, testing og sånt. Kanskje vi får et mer innblikk i hva som er årsak til forsinkelsene.

Skrevet

Det er fordi det hindrer støv å bli sugd inn i motoren, siden outboards motorene er såppass bredt plassert.

 

Bildene av A380en i Quantas Livery over Sidney Opera House var bare nydelige!

 

Fin dokumentar, men må si Airbus har mye problemer med Landingshjulene sine ""

Skrevet

Dette var et meget bra og interessant program! Med flutter-test og evakuering. De viser også reality skade-episoder! Bra!!!

Det gjør oss mer tryggere å vite at det blir reparert og forsterket for det!

Skrevet

Fordi det begynte en ny times a380 dokumentar om bla jomfruturen, på samme kanal.

Skrevet
  Sitat
Det er fordi det hindrer støv å bli sugd inn i motoren, siden outboards motorene er såppass bredt plassert.

Samt at det sparer en hel del vekt ""

 

  Sitat
Fin dokumentar, men må si Airbus har mye problemer med Landingshjulene sine ""

Det blir nok for bagateller å regne sammenlignet med produksjons- og utviklingsstyringen hos Airbus...

Skrevet

Flott program! Lo godt da han fyren holdt på å tryne ned trappa ""

En ting jeg reagerte litt på er at landingshjulene henger forover. Slik at de treffer med de fremmeste hjulene først når flyet lander..

Skrevet

Litt semi-komisk når alternate gear release trengte litt god gammeldags smurning for å komme i form. Teflonløsningen deres gikk vel heller ikke helt i boks. ""

 

Det var vel forsåvidt bare en prototyp da, så Airbusgutta finner nok en bedre permanent løsning etterhvert.

Skrevet
  Sitat
Flott program! Lo godt da han fyren holdt på å tryne ned trappa ""

 

Tenkte det samme, det var jammen morsomt!

 

Ble skeptisk når det gjelder landingshjulene ja, ved manual nedføring av understellet, med tanke på sikkerheten. Hjelper ikke akkurat at de satser på at de går ned fordi det er mer vibrasjoner når flyet er i luften, og da rister det seg nok løs. ""

 

Men det er nok gått gjennom nøye, det er en altfor liten brøkdel vi får se her uansett. Som de sier i den nyeste programdelen, vi lar ikke folk sette seg inn i et fly som er utrygt.

Og man kan tenke sånn at de gjør alt for å tjene penger, og bryr seg akkurat nok om sikkerhetskravene til marginene, resten får flyselskapene ta seg av. Men da kan de risikere å gå på noen smeller, både med sertifisering av flyet, og med kjøpere senere.

 

Ville tro at et flyselskap taper noen ville summer når et fly styrter, om ikke forsikringen dekker alt da.

Skrevet
  Sitat
En ting jeg reagerte litt på er at landingshjulene henger forover. Slik at de treffer med de fremmeste hjulene først når flyet lander..

Det samme har 767 om du titter på den "" Det skal føre til en jevnere slitasje på hjulene på boggien. da den vil treffe med alle hjulene omtrent samtidig. (tenk deg, i og med at flyet flarer, så vil boggien bli nærmest horisontal.)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …