Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommende uke forsøker vi å arrangere noe i Nord-Norge. Med hovedvekt på ARC-DME approach. Trenger ATC til dette, intressert som ønsker en ATC plass, send mail til: accnor5@vaccn.org

Ingen påmelding for piloter. Håper mange møter opp.

Hvilke flyplasser som blir benyttet blir annonsert senere.

Piloter bes følge med her på flightsim.no for mere info etter hvert.

ATC vil få info pr. maile etter hvert som plassene blir bestemt.

Med hilsen

Jan Kristiansen/ACCNOR5

Online traning manager

 

Skrevet

Hei folkens

Trenger flere ATC for å få til ARC_DME kommende uke

Interesserte ATC send mail til : accnor5@vaccn.org

Dette kommer til å foregå på SATNET en kveld i neste uke og vil foregå i Nord-Norge.

Trenger følgende ATC :

ENBO_APP og evt (ENBO_TWR)

ENDU_APP og evt (ENDU_TWR)

ENAN_TWR

ENTC_APP og evt (ENTC_TWR)

ENBD_CTR er besatt

Så folkens Come on.. Kan jo bli gøy dette.

De som måtte ønske info om hvordan foreta ARC-DME.

Send meg en mail.

Jan Kristiansen/ACCNOR5

accnor5@vaccn.org

http://www.vaccn.org/"'>http://www.vaccn.org/" TARGET=_blank>http://www.vaccn.org/

 

 

Skrevet

Hei!

Vet ikke, men trur ikke det er mange som bruker ARC/DME-prosedyrer i real life? Og real life så er det vel en "pc" som flyr ARC'en. Og siden en STAR sjelden er korteste vei inn, så brukes vektorering mye mer.

------------------

Med vennlig hilsen Anders Presterud, flygelederaspirant ved Sola tårn-/innflygingskontroll

Skrevet

Hei

Selv om det i real-life er pc som flyr arc-dme'en, er det vel en forutsetning at piloten kan fly denne manuellt. For treningens del kan en også be om full dme-arc arrival og få klarering til dette hvis trafikkbildet tillater det.

Testa forøvrig arc-dme-29 fra nord på Sola å går, i 1/2mile sikt. Full pakke, avslutta med vor/dme-29 approach. Manuell flygning, gikk greit men kom litt høy på finale. Hadde slaved hsi, vor2, og rmi (hehe) på raskt småfly, så det hjalp jo litt [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Lurer da på; hvis en skal 'fly opp', hvor store avvik tillates på dme og høyde? Pluss minus dme 0.2, pluss minus 100ft?

Og; hvis en plutselig har for stort avvik, f.eks dme 10.3, hvordan 'henter man seg inn' igjen? Pluss 5° ved neste sving, eller øyeblikkelig forsøk på å rette opp? Noen som vet noe om dette?

Mvh

Karl R

[Endret av Karl R Pettersen 03-04-2001.]

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...