Jan Kristiansen Skrevet 31. mars 2001 Skrevet 31. mars 2001 Kommende uke forsøker vi å arrangere noe i Nord-Norge. Med hovedvekt på ARC-DME approach. Trenger ATC til dette, intressert som ønsker en ATC plass, send mail til: accnor5@vaccn.org Ingen påmelding for piloter. Håper mange møter opp. Hvilke flyplasser som blir benyttet blir annonsert senere. Piloter bes følge med her på flightsim.no for mere info etter hvert. ATC vil få info pr. maile etter hvert som plassene blir bestemt. Med hilsen Jan Kristiansen/ACCNOR5 Online traning manager Siter
Jan Kristiansen Skrevet 1. april 2001 Forfatter Skrevet 1. april 2001 Hei folkens Trenger flere ATC for å få til ARC_DME kommende uke Interesserte ATC send mail til : accnor5@vaccn.org Dette kommer til å foregå på SATNET en kveld i neste uke og vil foregå i Nord-Norge. Trenger følgende ATC : ENBO_APP og evt (ENBO_TWR) ENDU_APP og evt (ENDU_TWR) ENAN_TWR ENTC_APP og evt (ENTC_TWR) ENBD_CTR er besatt Så folkens Come on.. Kan jo bli gøy dette. De som måtte ønske info om hvordan foreta ARC-DME. Send meg en mail. Jan Kristiansen/ACCNOR5 accnor5@vaccn.org http://www.vaccn.org/"'>http://www.vaccn.org/" TARGET=_blank>http://www.vaccn.org/ Siter
Anders Presterud Skrevet 2. april 2001 Skrevet 2. april 2001 Hei! Vet ikke, men trur ikke det er mange som bruker ARC/DME-prosedyrer i real life? Og real life så er det vel en "pc" som flyr ARC'en. Og siden en STAR sjelden er korteste vei inn, så brukes vektorering mye mer. ------------------ Med vennlig hilsen Anders Presterud, flygelederaspirant ved Sola tårn-/innflygingskontroll Siter
Karl R Pettersen Skrevet 3. april 2001 Skrevet 3. april 2001 Hei Selv om det i real-life er pc som flyr arc-dme'en, er det vel en forutsetning at piloten kan fly denne manuellt. For treningens del kan en også be om full dme-arc arrival og få klarering til dette hvis trafikkbildet tillater det. Testa forøvrig arc-dme-29 fra nord på Sola å går, i 1/2mile sikt. Full pakke, avslutta med vor/dme-29 approach. Manuell flygning, gikk greit men kom litt høy på finale. Hadde slaved hsi, vor2, og rmi (hehe) på raskt småfly, så det hjalp jo litt [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Lurer da på; hvis en skal 'fly opp', hvor store avvik tillates på dme og høyde? Pluss minus dme 0.2, pluss minus 100ft? Og; hvis en plutselig har for stort avvik, f.eks dme 10.3, hvordan 'henter man seg inn' igjen? Pluss 5° ved neste sving, eller øyeblikkelig forsøk på å rette opp? Noen som vet noe om dette? Mvh Karl R [Endret av Karl R Pettersen 03-04-2001.] Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.