Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Lite å skrive om altså, når de må dra opp filmer fra 2004 og kommentere de.

 

Dette har vært oppe på forumet mange ganger, og det skal visst ikke være noe uvanlig med episoden.

Skrevet
Lite å skrive om altså, når de må dra opp filmer fra 2004 og kommentere de.

 

Dette har vært oppe på forumet mange ganger, og det skal visst ikke være noe uvanlig med episoden.

 

Hele Norge sitter ikke på flightsim.no da. ""

 

PKJ. Denne har iallfall vært postet 4-5 ganger før her. Lastet selv ned akkurat denne videoen herifra.

Den andre du ref. til har også vært postet en drøss av ganger.

Skrevet
Hele Norge sitter ikke på flightsim.no da. ""

 

Ikke trekk konklusjoner før du har sjekket opp fakta nå ""

 

Du har rett, men fortsatt så er det jo en godt over 2 år gammel film, er det så ille som de skal ha det til hadde de klart å fått det frem litt tidligere.

Skrevet

Denne filmen har vært oppe utallige ganger, og er blitt kommentert mer enn utallige ganger!

 

Var oppe for 2-3 uker siden? Husker ikke hvem, men det var ihvertfall en eller annen som hadde en helt konge forklaring på dette, er ikke sikker, men hvis jeg ikke husker helt feil hadde det noe med at motoren nettopp var byttet og at det lå olje fra lagring i motoren. Noe som er helt normalt.

 

Ifølge Frode Aarebrot, som var med på denne såkalte «wet run»-episoden, bekrefter at stikkflammer er vanlig.

 

Av og til kommer det små stikkflammer fordi overflødig olje brenner av. Men vi hadde allerede hatt ett mislykket forsøk på å starte motoren, og i et slikt tilfelle blir fuel liggende i brennkammeret. Dette skal normalt blåses bort ved å rotere turbinen på startmotoren et par minutter.

 

 

Enting, hvorfor skjer dette bare på Braathens maskiner? """"

Skrevet

Men det var her vi ble late og gjorde ikke jobben vår skikkelig. Så ved neste forsøk fikk vi fyr på motoren og da ble også all den fuelen som lå igjen antent – og resultatet vises

 

så blir man litt nervøs når man sitter i et fly halvfullt av brennbar fuel og det kommer stikkflammer ut av motoren.

 

Stemmer dette, så innrømmes det altså her at latskap var årsaken til at det ble skapt en situsjon som medførte at de som skapte den så ble nervøs ift. brann når resultatet kom, fordi flyet var halvfullt med fuel.

 

Fy Braathens Teknisk på Sola!!

Skrevet

Det der det skjer nå og da, selv om man vil det eller ikke... Skal ikke så mye inhiberingsolje til for at det skal bli litt flamme.

Det kan og være nok at en motor surge, da kommer det av og til flammer ut. (iallefall på våre PT6 motorer..)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …