Skrevet 31. oktober 2006 18 år "På fly og cruisemarkedet: Color Line + Norwegian = samarbeid" "Avtalen innebærer at Color Lines cruisepassasjerer får ekstra gunstige priser på Norwegians direkteruter fra både inn og utland. " Noe som egentlig bare var et spørsmål om tid, etter at Color Line skrinla sine planer med Color Air - så har bl.a. Color Line kjøpt aksjer og investert i Norwegian. Det har også tidligere blitt stillt spørsmål om, når et evt. samarbeid skulle begynne. Dette er absolutt en avtale, som er positivt for begge parter. Les saken her: http://www.boarding.no/art.asp?id=23868
Skrevet 31. oktober 2006 18 år Color air ja, det hadde jeg nesten glemt, syntes de hadde skikkelig fine painter på flyene sine, leit det ikke ble noe mer av det da..
Skrevet 31. oktober 2006 18 år Forfatter En liten avsporing, når vi først er inne på Color Air: Ja jeg synes også personlig at fargene på Color Air-maskinene var rimelig lekre, utrolig hva forskjellige farger kan gjøre på et fly.. Først og fremt var det nok konkurransesituasjonen i Norge, og hvordan de store SAS og Braathens SAFE hadde "delt opp" markedet mellom seg. Var veldig enkelt for de to å "presse" ut lille Color Air, bedre ble det heller ikke siden at man da tjene opp bonuspoeng hos begge selskaper - via "BRAcard" hos Braathens SAFE og "EuroBonus" hos SAS. Hadde dog situasjonen den gangen, vært slik den er i dag - med full de-regulering av luftfarten, forbud mot bonuspoeng, osv osv. tror jeg nok nesten Color Air kunne ha vært - der Norwegian er i dag. Color Air var rett og slett uheldige, var mange faktorer som spillte inn - de var "rett konsept" men til feil tid. Og de som har glemt Color Air helt, kan se hvor lekre disse B737-classic maskinene var her: Color Air sin "Trondheim" maskin (som senere styrtet utenfor Sharm El-sheik) Nok et bilde av tidligere Color Air sine B733 Color Air sin "Bergen" maskin Color Air sin "Trondheim" på OSL Ett siste bilde av Color Air sin "Trondheim"
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.