Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

"På fly og cruisemarkedet:

Color Line + Norwegian = samarbeid"

 

"Avtalen innebærer at Color Lines cruisepassasjerer får ekstra gunstige priser på Norwegians direkteruter fra både inn og utland. "

 

 

Noe som egentlig bare var et spørsmål om tid, etter at Color Line skrinla sine planer med Color Air - så har bl.a. Color Line kjøpt aksjer og investert i Norwegian. Det har også tidligere blitt stillt spørsmål om, når et evt. samarbeid skulle begynne. Dette er absolutt en avtale, som er positivt for begge parter.

 

 

Les saken her:

 

http://www.boarding.no/art.asp?id=23868

Skrevet
  • Forfatter

En liten avsporing, når vi først er inne på Color Air:

 

Ja jeg synes også personlig at fargene på Color Air-maskinene var rimelig lekre, utrolig hva forskjellige farger kan gjøre på et fly..

 

Først og fremt var det nok konkurransesituasjonen i Norge, og hvordan de store SAS og Braathens SAFE hadde "delt opp" markedet mellom seg. Var veldig enkelt for de to å "presse" ut lille Color Air, bedre ble det heller ikke siden at man da tjene opp bonuspoeng hos begge selskaper - via "BRAcard" hos Braathens SAFE og "EuroBonus" hos SAS.

 

Hadde dog situasjonen den gangen, vært slik den er i dag - med full de-regulering av luftfarten, forbud mot bonuspoeng, osv osv. tror jeg nok nesten Color Air kunne ha vært - der Norwegian er i dag. Color Air var rett og slett uheldige, var mange faktorer som spillte inn - de var "rett konsept" men til feil tid.

 

 

Og de som har glemt Color Air helt, kan se hvor lekre

disse B737-classic maskinene var her:

 

Color Air sin "Trondheim" maskin (som senere styrtet utenfor Sharm El-sheik)

 

Nok et bilde av tidligere Color Air sine B733

 

Color Air sin "Bergen" maskin

 

Color Air sin "Trondheim" på OSL

 

Ett siste bilde av Color Air sin "Trondheim"

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …