Stian Isaksen Skrevet 26. oktober 2006 Skrevet 26. oktober 2006 Et fly fra den svenske kystvakten har styrtet i sjøen. Link. Siter
Lars B. Frostad Skrevet 26. oktober 2006 Skrevet 26. oktober 2006 [image]http://www.nrk.no/contentfile/file/1.1220840.1161867691!img1220795.jpg[/image] (Bildet illustrerer kun flytypen som har styrtet, dette er ikke ulykkesflyet) Mer om denne tragiske ulykken her: http://www.nrk.no/nyheter/utenriks/1.1220322 http://www.boarding.no/art.asp?id=23791 Siter
Timmy Brandt Skrevet 26. oktober 2006 Skrevet 26. oktober 2006 Det var ikke IVE som på bilden som gikk ned men SE-IVF, KBV 585. http://www.airliners.net/open.file/0947863/L/ Siter
Halvdan Hellenes Skrevet 26. oktober 2006 Skrevet 26. oktober 2006 Det er det andre flyet som styrter i vannet utenfor Sør-Sverige ila. 10 dager dette, med tilsammen 7 mennesker drept. Forferdelig trist, håper inderlig man finner ut årsaken til at noe sånt kunne skje. Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 26. oktober 2006 Skrevet 26. oktober 2006 Så på et svensk nettsted at det var snakk om vingebrudd etter en krapp 180-graders sving... Siter
Andreas Nysveen Skrevet 27. oktober 2006 Skrevet 27. oktober 2006 I følge tv2-nyhetene i går var det et øyenvitne som hadde sett at den ene vingen bare falt av. Hvordan kan noe sånt skje? det må da være maksimalt uhell Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 27. oktober 2006 Skrevet 27. oktober 2006 Vinger faller som oftest av pga. tretthet og/eller overbelastning... Siter
Martin Floor Skrevet 28. oktober 2006 Skrevet 28. oktober 2006 Brudd i strukturen på grunn av tretthet skal jo ikke skje, for da hadde ikke flyet kommet gjennom siste service. Men som noen nevnte kan det være at pilotene har overskredet bruddlastfaktoren, og at da strukturen har fått alvorlige skader som fører til at vingen faller av. Vanlighvis så skal man jo kunne lande flyet selv om man bryter denne grensen, selv om flyet da mest sannsynlig er ubrukelig, men mulig at det ikke gjaldt fordi flyet var såppass slitent og gammelt. Siter
Stig Sandnes Skrevet 28. oktober 2006 Skrevet 28. oktober 2006 Brudd i strukturen på grunn av tretthet skal jo ikke skje, for da hadde ikke flyet kommet gjennom siste service. Så lenge mennesker er innblandet, kan man jo ikke utelukke menneskelig svikt, som har den største andelen av "skyld" i div. uhell/ulykker. Tragisk er det uansett. Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 28. oktober 2006 Skrevet 28. oktober 2006 Vanlighvis så skal man jo kunne lande flyet selv om man bryter denne grensen, selv om flyet da mest sannsynlig er ubrukelig... Vel, det er jo svært avhengig av hvor langt over grensen du går... Det er en sikkerhetsmargin der, men før eller siden vil noe ryke når belastningen økes utover det vingen er designet for... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.