Skrevet 26. oktober 2006 18 år [image]http://www.nrk.no/contentfile/file/1.1220840.1161867691!img1220795.jpg[/image] (Bildet illustrerer kun flytypen som har styrtet, dette er ikke ulykkesflyet) Mer om denne tragiske ulykken her: http://www.nrk.no/nyheter/utenriks/1.1220322 http://www.boarding.no/art.asp?id=23791
Skrevet 26. oktober 2006 18 år Det var ikke IVE som på bilden som gikk ned men SE-IVF, KBV 585. http://www.airliners.net/open.file/0947863/L/
Skrevet 26. oktober 2006 18 år Det er det andre flyet som styrter i vannet utenfor Sør-Sverige ila. 10 dager dette, med tilsammen 7 mennesker drept. Forferdelig trist, håper inderlig man finner ut årsaken til at noe sånt kunne skje.
Skrevet 26. oktober 2006 18 år Så på et svensk nettsted at det var snakk om vingebrudd etter en krapp 180-graders sving...
Skrevet 27. oktober 2006 18 år I følge tv2-nyhetene i går var det et øyenvitne som hadde sett at den ene vingen bare falt av. Hvordan kan noe sånt skje? det må da være maksimalt uhell
Skrevet 28. oktober 2006 18 år Brudd i strukturen på grunn av tretthet skal jo ikke skje, for da hadde ikke flyet kommet gjennom siste service. Men som noen nevnte kan det være at pilotene har overskredet bruddlastfaktoren, og at da strukturen har fått alvorlige skader som fører til at vingen faller av. Vanlighvis så skal man jo kunne lande flyet selv om man bryter denne grensen, selv om flyet da mest sannsynlig er ubrukelig, men mulig at det ikke gjaldt fordi flyet var såppass slitent og gammelt.
Skrevet 28. oktober 2006 18 år Brudd i strukturen på grunn av tretthet skal jo ikke skje, for da hadde ikke flyet kommet gjennom siste service. Så lenge mennesker er innblandet, kan man jo ikke utelukke menneskelig svikt, som har den største andelen av "skyld" i div. uhell/ulykker. Tragisk er det uansett.
Skrevet 28. oktober 2006 18 år Vanlighvis så skal man jo kunne lande flyet selv om man bryter denne grensen, selv om flyet da mest sannsynlig er ubrukelig... Vel, det er jo svært avhengig av hvor langt over grensen du går... Det er en sikkerhetsmargin der, men før eller siden vil noe ryke når belastningen økes utover det vingen er designet for...
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.