Skrevet 25. oktober 2006 18 år Ser at Awacs'en (E-3) er på besøk i Bodø nuh. Den har tatt 6-7 touch and go. Hvorfor gjør de egentlig dette? Trening? Fantastisk deilig lyd forresten.
Skrevet 25. oktober 2006 18 år Det er vel med samme "oppdrag" som når den var her på Værnes i forrige uke, teste ut innflygningsutstyr som ILS, senterlinje osv.
Skrevet 25. oktober 2006 18 år Veit ikke jeg, men når jeg var på PBR på Værnes i forrige uke, sa de at den var der for å teste ils(Blir sikkert hvordan man kommer inn mot senterlinja da) osv.
Skrevet 25. oktober 2006 18 år Det nok ikke for å teste ILSen nei, det har Avinor et eget fly til å gjøre. Helt vanlige treningsflighter dette, som alle piloter gjør fra tid til annen.
Skrevet 25. oktober 2006 18 år hehe... ganske stilig å se dem fly traffic patterns som en annen cessna... bor på right base 25, og dem fløy left traffic på 25, fikk landingslysa midt i fleisen under baseturn... "bank angle, bank angle" hehe....
Skrevet 25. oktober 2006 18 år Fikk den tre ganger over oss på vei inn til byen men fikk ikke tatt ett bilde, så jeg ba Mamma om å kjøre til bygmaker s jeg fikk tatt ett bilde der og når vi kom dit landet den akkurat, fikk tatt ett bilde men eneste som kom på bilde var lysene til flyet fordi det var så mørkt.
Skrevet 25. oktober 2006 18 år Det nok ikke for å teste ILSen nei, det har Avinor et eget fly til å gjøre. Helt vanlige treningsflighter dette, som alle piloter gjør fra tid til annen. Piloter på selv slike fly må holde sine kunnskaper vedlike og da er det helt naturlig å drive med slik landingstrening som kan ha flere formål: Bli kjent med flyplassen og innflygningsutstyret der Få landingstrening med ulike konfigurasjoner på flyet Instrumentinnflyging og manuell innflygning etc. etc Kan være greit å kjenne plassen den dagen de kommer dit og det er dårlig vær eller noe slikt.
Skrevet 26. oktober 2006 18 år Og akkurat nå durer den over hodet mitt under innflyging til Evenes. Touch and Go her også.
Skrevet 26. oktober 2006 18 år Bli kjent med flyplassen og innflygningsutstyret der Få landingstrening med ulike konfigurasjoner på flyet Instrumentinnflyging og manuell innflygning etc. etc Ja, det var det ja.. Huska ikke så godt det fyr'n sa..
Skrevet 30. oktober 2006 18 år Veit ikke jeg, men når jeg var på PBR på Værnes i forrige uke, sa de at den var der for å teste ils(Blir sikkert hvordan man kommer inn mot senterlinja da) osv. Hvis PBR er Plass- brann og redningstejeneste kan jeg forstå at de påstod den testet sivilt ILS og ikke minst senterlinje. Treningsflyging er nok ene og alene hensikten med disse touché et le go!
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.