Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

-Färdplanering och väder info fixat 0500.

-Tankade planet 0600.

-1 touch & go på gräsbana.

-Full stopp på en annan gräsbana.

-3 circuits på FAVG, low level flying (5meter!!)

-Steep turns

-Stall

-Nödlandning och lite allt möjligt.

-2timmar, 41minuter, 27sekunder senare sitter jag här med ett sort leende """"

PPL i boks, da er det bare alt annet igjen.

Skrevet

Gratulerer Timmy! Strålende at du holder oss så oppdatert, får liksom innblikk i hvordan det er med utdanning der nede og generelt også.

Men hvordan klarte du å lese teori så fort? Du dro jo ned rett etter sommeren, var det ikke noe sånt?

Skrevet
  • Forfatter
Gratulerer Timmy! Strålende at du holder oss så oppdatert, får liksom innblikk i hvordan det er med utdanning der nede og generelt også.

Men hvordan klarte du å lese teori så fort? Du dro jo ned rett etter sommeren, var det ikke noe sånt?

Kom til Durban 2 Aug, og har hatt 2 uker med "no flying" pga været og 1 uke "semester" i Johannesburg, så det har gått på 2 mnd ca. Vet ikke helt hvordan det gikk så fort, det er jo bare å lese egentlig. Jeg har vært mye ved stranden og ved poolen. Synes det er godt å ta et dopp mellom alt man leser.... er nok ulike hvordan det funker fra person til person.

Skrevet

Herlig Timmy! Velkommen inn i den eksklusive pilot klubben! Lykke til videre på veien, det hadde vært gøy om du bidro med noen bilder fra oppholdet ditt! ""

Skrevet
  • Forfatter

1000 Takk dere.

Det kommer bilder, har ikke akkurat hatt så mye tid på siste tiden å fotografere ""

.... så lenge får du kikke på de "gamle" bilderne mine i bloggen, se link i tråden over.

Skrevet

Det har gått fort for deg ja "" Jeg selv begynte etter sommeren, og jeg er på 3 boken av 9 nå, og har hatt 6 flygetimer. Så går ikke like fort i svingene "" Men regner med å være ferdig før sommeren med PPL.

Hva skjer framover for deg da? Rett på ATPL lesing eller?

Skrevet
  • Forfatter

Her nede er det kun 5 bøker, så da går det litt raskere.

Nå er det night rating, hourbuilding (må jo ha 200tt før CPL her) så tar nok en tur til Cape Town b.la. for å samle litt tid. Det er jo en 8h flight så blir fin erfaring det, med fuelstop og diverse.

Så begynner CPL groundcourse i Jan.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …