Skrevet 26. mars 2001 23 år Har mottatt følgende melding: Hvis du får meldingen "Win a HolidaY" MÅ DENNE IKKE ÅPNES. Den vil slette alt på hardisken. Det gjelder også meldingen: RETURNED OR UNABLE TO DELIVER. Denne vil angripe PC-en og gjøre den helt ubrukelig. Kilde: Telenor Telehuset, Alnabru v/ Tekn. sjef Lasse Bendixen. Hilsen Frank frank_aanstad@hotmail.com
Skrevet 26. mars 2001 23 år Info: Det sto om denne i Dagbladet her om dagen. (www.dagbladet.no/nyheter/2001/03/22/248802.html) [Endret av Christian Iversen 26-03-2001.] [Endret av Christian Iversen 26-03-2001.]
Skrevet 26. mars 2001 23 år Sjekk http://www.datavirus.no" TARGET=_blank>www.datavirus.no Et er en meget bra virus guide!! quote: Frank Ånstad skrev: Har mottatt følgende melding: Hvis du får meldingen "Win a HolidaY" MÅ DENNE IKKE ÅPNES. Den vil slette alt på hardisken. Det gjelder også meldingen: RETURNED OR UNABLE TO DELIVER. Denne vil angripe PC-en og gjøre den helt ubrukelig. Kilde: Telenor Telehuset, Alnabru v/ Tekn. sjef Lasse Bendixen. Hilsen Frank frank_aanstad@hotmail.com
Skrevet 26. mars 2001 23 år Forfatter OK. Tenkte det kunne være en fordel og opplyse om det. Det er jo ikke alle som leser Dagbladet. Frank.
Skrevet 26. mars 2001 23 år Nei, opplagstallene synker og synker for Dagbladet.... [Endret av Christian Iversen 26-03-2001.]
Skrevet 26. mars 2001 23 år Det er jo en skam å i det hele tatt la seg lure av en slik mail som angivelig skal være sendt ut fra den tekniske sjefen i Telenor. Om dette hadde vært en ekte advarsel, hadde nok vedkommende blitt sparket pga. alle de vanvittige skrivefeilene og de altfor mange utropstegnene.
Skrevet 27. mars 2001 23 år Sorry, må ha blingsa litt, glem mitt tidligere innlegg, hvis det fortsatt er synlig.
Skrevet 27. mars 2001 23 år Sorry, må ha blingsa litt, glem mitt tidligere innlegg, hvis det fortsatt er synlig.
Skrevet 28. mars 2001 23 år Dette gjelder også "IMPORTANT NOTICE MAIL OWNER, PLEASE READ" Jeg opnet denne, og nå er jeg akkuratt tilbake fra en formatering av HD etter jeg åpnet den [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/frown.gif[/image] ------------------ Rune Valestrand
Skrevet 29. mars 2001 23 år Hvis man har Norton aktivert og oppdatert, vil da denne bli stoppet og isolert?
Skrevet 29. mars 2001 23 år Nei, Norton Antivirus stopper ikke dette. Jeg oppdaterer dette daglig men denne mailen kunne den ikke stoppe. Men fant ut at det ikke er vits i å formatere, viruset bare ligger der og erter deg, hver gang du starter Outlook så klikker PC'n totalt ------------------ Rune Valestrand
Skrevet 30. mars 2001 23 år Alle mailer kan åpnes uten fare, men 'alle' vedlegg _KAN_ være skadelige. Selv åpner jeg ALLE mailer, men INGEN vedlegg (nesten uten unntak). Har derfor aldri hatt problemer med virus og annet dritt. Mvh Karl R
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.