Skrevet 8. oktober 2006 18 år Spitfire, er en fantastisk bok jeg som ex-bibliotekar mener alle her inne burde lese, låne på biblioteket eller kjøpe. Den er skrevet av Birger Tidemand-Johannesen, og er en personlig dokumentar om krigen. "I sin Spitfire deltok han i 105 tokt på tilsammen 1000 timer over det europeiske kontinent. Her skildrer han de norske jagerflygernes krigshverdag, den konstante redselen de opplevde, og hvordan de bygget opp viljestyrken og motivasjon til luftkamp med livet som innsats." Som det står på omslaget. Alle biblioteker kan ta den inn for dere, og alle bokhandlere kjøpe den inn. http://bibliotek.sola.kommune.no/mmwebca...tId0&page=1 Bare bruk isbn nr. som info fra linken når dere bestiller så går det raskere. Som sagt anbefaler jeg den til alle her. Den er både spennende, lærerik og trist samtidig. Jeg ble sjokkert av noe av det jeg leste. Jeg trodde de norske flygerne ble tatt imot som helter da de kom hjem, noe som visstnok ikke var tilfelle. Mannen i gata var skeptisk og så på det som om de hadde en luksus tilværelse i england. Sjokkerenede å lese... Uansett boken er utrolg bra, og kan anbefales på det varmeste.
Skrevet 8. oktober 2006 18 år Jeg har faktisk ennå ikke fått lest den, men vi fikk hver vår, signert av BTJ selv, da vi var på LFS Bardufoss
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.