Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet
hvis jeg ikke tar helt feil var en av cocpit crewet en kvinne! ""

 

Är inte säker, men NTSB:s preliminär rapport omtalar både FO och FC som "He".

Skrevet

I den ene enden rullebanen på Princess Julianna intl på St. Maarten Rwy 09 om jeg ikke er helt borte. St Maarten ligger i de Nederlanske Antillene.

Skrevet

Pent! Husker spessielt en video hvor pilotene landet på et hovedhjul på grunn av at det andre hadde låst seg. Klarte å balansere på det ene hjulet en ganske god stund slik at flyet stoppet inne på rullebanen. Det er vel ikke foruten grunn at det kreves litt av pilotene!

Skrevet

Andre bra landinger:

 

(denne var overraskende bra "" )

 

 

Mangler left main gear

 

Nose gear failure

 

Failed main landing gear

 

Lette etter en film til, hvor nese hjulet hadde failet, og han holdt nesen oppe og feathret propellene så de ok av støtet når nesen kom ned i lav fart. Veldig bra film det også.

 

EDIT: Fant noen flere:

 

F-15 Left Landing gear failure

 

Hawker Gear up landing

 

Mig-29 Gear up to soon

 

Vet IKKE hva jeg skal kalle dette jeg

 

nose gear failure

 

 

 

Skrevet

Jeg er imponert over hvor mange bra landinger pilotene gjorde her! Ellers må jeg si at brannmannskapene var uhyre kjapt på plass ved ATR-72. Det var slett ikke tilfelle ved andre buklandinger.

Men den du kaller C-130 er vel noe annet. Kjenner ikke flytypen, men C-130 har bl.a. fire motorer.

Skrevet

Endret på det jeg "" Ja, de var kjapt på plass der faktisk. Syns det er rart at folk både får filmet og også har proffesjonelle på plass til å kommentere det hele, men brannmannskapene er fortsatt ikke på plass ""

Skrevet
Pent! Husker spessielt en video hvor pilotene landet på et hovedhjul på grunn av at det andre hadde låst seg. Klarte å balansere på det ene hjulet en ganske god stund slik at flyet stoppet inne på rullebanen. Det er vel ikke foruten grunn at det kreves litt av pilotene!

 

Dette er faktisk en fantastisk landing (som du kan se på innlegget litt lengre ned, jeg så i et intervju med piloten at han skrudde av antiskid på hjula og låste de sånn at høyre hjulpar punkterte, dermed klarte han å utlikne noe av friksjonsforskjellen som det nødvendigvis blir når man mangler et hjulpar "".

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …