Olaf Ghanizadeh Skrevet 8. oktober 2006 Skrevet 8. oktober 2006 OlaH sin er et råskinn ja:) Om det blir nok penger i kassa så blir det en en MacBook på meg også snart.
Tom Knudsen Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Skrevet 8. oktober 2006 EDIT: Tom Knudsen: Gratulerer med ditt innlegg nr 6000! og jeg vil gjerne gratulere med 6002 poster oi takk skal du ha.... ja det har jo blitt litt. Den som har grunn til å skryte av maskina si her inne er vel uansett Ola Halldor med sin nye Mac Pro :-) Den koster jo også tre ganger så mye som den fisle-PCen til Knutsen Agree, den er bare helt rååååå.... Jeg er veldig misunnelig på akkurat den pc. Har aldri vært den store fan av MAC, men akkurat den pcen er bare helt vanvittig... Kan den spille FS også ?
Timmy Brandt Skrevet 8. oktober 2006 Skrevet 8. oktober 2006 .....for denne tråden er fjernet innen vi står opp i morra anyway... Nå har vartfall jeg stått opp..... hva med deg ?
Stian Lingås Skrevet 8. oktober 2006 Skrevet 8. oktober 2006 kan nå ikke dere kjære simmere å flygere bli venner for en gang skyld. Så blir det kanskje litt mer gøy på FLG'07 for eksempel, i stedet for at enkelte skal gå rundt å se surt på hverandre på grunn av krangling o.s.v, på Flightsim. no Forumet! bare et lite tips Jeg synes det er helt greit at Tom legger ut Info om sin nye skjønnhet. Han har jo en stor rolle her inne og har hjulpet oss mye! Make Peace! Not War!
Tom Knudsen Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Skrevet 8. oktober 2006 Jeg synes det er helt greit at Tom legger ut Info om sin nye skjønnhet. Han har jo en stor rolle her inne og har hjulpet oss mye! Og i følge enkelte så er vistnok jeg guds gave til fs-miljøet... Slik jeg ser det så er jeg vel så langt i fra det som overhode mulig.. Jeg bidrar ikke noe til fs-miljøet lenger og det er da kanskje like greit.. Når det gjelder FSG så kan det bli morro å treffe enkelte der ja... Har et par usnakket ting med et par telefon terrorister som jeg virkelig håper kommer på dette treffet...
Henrik Bjørlo Skrevet 8. oktober 2006 Skrevet 8. oktober 2006 Ganske underholdende tråd dette her må jeg si Den som har grunn til å skryte av maskina si her inne er vel uansett Ola Halldor med sin nye Mac Pro :-) Den koster jo også tre ganger så mye som den fisle-PCen til Knutsen Ja, dæven døtte, Mac Pro på ønskelista her også. Tilnærmet den perfekte datamskin. Vista til spill, OS X Leopard til alt annet. OS X blir ikke det samme på en PC, selv om det er ti reiser vassere enn noen utgave av Windows.
Petter Kverneng Skrevet 8. oktober 2006 Skrevet 8. oktober 2006 Jeg vil komme. Men har ikke råd. Jeg tviler på at noen som har ringt Tom kommer
Andreas Grindvoll Skrevet 8. oktober 2006 Skrevet 8. oktober 2006 Jeg vil komme. Men har ikke råd. Jeg tviler på at noen som har ringt Tom kommer Off topic
S. L. Skrevet 8. oktober 2006 Skrevet 8. oktober 2006 Til de sim har mer å klage over vennligst post det her og ikke send klage PM da mail boksen min begynner å bli meget full fra mer seriøse henvendelser... Først vil jeg si at jeg ikke har noe vondt i mot verken Tom eller Olaf. Men at Tom mottar slike klage PM i postboksen er helt sikkert ikke uten grunn. Jeg vil ikke utdype meg om det, men det har kanskje noe med skrivemåten eller "væremåten" å gjøre. Hvem vet? Folk er forskjellige og bra er nå det! Ha en fortsatt god helg.
Gjest Skrevet 8. oktober 2006 Skrevet 8. oktober 2006 RIP flightsim.no.. det var hyggelig så lenge det varte..
Martin Floor Skrevet 8. oktober 2006 Skrevet 8. oktober 2006 Haha, slapp av da mann. Er vel ikke undergangen for en nettside om en ussel post som dette blir lagt ut? Er bare å legge det som står her bak seg, og ikke tenke mer over det. Så får folk krangle om sine småting på sin måte. Vi kan da fortsatt ha det trivelig å dele våre FS opplevelser og vår flyinteresse. For min del er det de som gir en liten del av sin tid til å svare på spørsmål angående sitt eget yrke som gjør dette til en flott side. Og de som deler bilder og opplevelser fra FS og i virkeligheten. Og de som krangler og er missunnelige, og ikke helt klarer konseptet "benefit of the doubt", må man bare la gå i glemmeboken. Det er nemlig slik at når man leser en tekst, kan man oppfatte det som at den andre personen er velvillig til å hjelpe andre, prøver å være hyggelig og har en snill tone. Eller den kan leses slik at personen som skriver er gretten, sur, prøver å fremheve seg selv på noen måte osv. Har man her en innstilling om at folk prøver å være greie, hyggelige og hjelpsomme, og man selv tar alt med en hyggelig tone og er slik mot andre, så blir jo alt mye bedre. Ta alt med et smil
Ola Haldor Voll Skrevet 8. oktober 2006 Skrevet 8. oktober 2006 Den som har grunn til å skryte av maskina si her inne er vel uansett Ola Halldor med sin nye Mac Pro :-) Den koster jo også tre ganger så mye som den fisle-PCen til Knutsen Agree, den er bare helt rååååå.... Jeg er veldig misunnelig på akkurat den pc. Har aldri vært den store fan av MAC, men akkurat den pcen er bare helt vanvittig... Kan den spille FS også ? Prøvde den i både FS9 og FSX. Vil tro at skjermkortet er den største flaskehalsen til nå - og ikke minst at Windows er teit og ikke støtter EFIS som Mac gjør, men fortsatt bruker urgamle BIOS.. RAM kan også hjelpe på, men den er fortsatt dyr - venter til etter jul med det. Fikk omtrent likt antall FPS i begge FS - mellom 8-20, uansett hvor, uansett fly.
Ola Haldor Voll Skrevet 8. oktober 2006 Skrevet 8. oktober 2006 Glemte å si at Macen funker flott til Battlefield 2 på omtrent maks innstillinger med 20 bots.
Henrik Bjørlo Skrevet 8. oktober 2006 Skrevet 8. oktober 2006 Hvilken konfigurasjon har du forresten, Ola Haldor? Ta gjerne utgangspunkt i konfiguratoren i nettbutikken til Apple.
Ola Haldor Voll Skrevet 8. oktober 2006 Skrevet 8. oktober 2006 Macen er helt straight som den default i AppleStore, da den var den eneste de hadde på lager på Eplehuset i Oslo, så jeg kunne bare ta turen nedom, betale og ta med hjem på timen. Quad Xeon 2.66GHz, 1GB RAM, GeForce 7300 m/256MB RAM, 250GB harddisk. Ingen bluetooth eller airport-modul. Dette kan jeg jo uansett kjøpe til senere i form av USB-dongler. Nytt skjermkort og mere ram skal inn når jeg har råd. Ellers, dersom det lar seg gjøre senere, og FS X durer på som hakka møkk med mer RAM, kan jeg jo sette inn i alt fire skjermkort og kjøre løs på åtte skjermer Hohoi!
Andreas Grindvoll Skrevet 8. oktober 2006 Skrevet 8. oktober 2006 Jeg vet at følgende ikke er syting, så det faller kanskje litt "off topic", men likevel... Ola: Den macc'en var kanskje først og fremst aktuell på grunn av dine grafiske egenskaper?
Ola Haldor Voll Skrevet 8. oktober 2006 Skrevet 8. oktober 2006 Stemmer. Jeg kjøpte den KUN pga. jeg ønsker en raskere maskin med tanke på jobbing med video, grafikk og animasjon på et litt høyere nivå enn "sitte hjemme og klippe i Pinnacle Studio" - da det er det jeg jobber med til daglig etc.. Men siden jeg installerte Windows for å teste noe videoprogramvare for fadern uansett, bare MÅTTE jeg prøve FS
Tom Knudsen Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Skrevet 8. oktober 2006 Jepp Mac er for store gutter og de som jobber med grafisk design.. Som på min fars jobb hvor alle er mac operatører.
Andreas Grindvoll Skrevet 8. oktober 2006 Skrevet 8. oktober 2006 Det er en grunn til at han het Macgyver og ikke WinGyver! Så blir ting gjort!
Ola Haldor Voll Skrevet 8. oktober 2006 Skrevet 8. oktober 2006 Jepp. Macen ser ut som en lommekniv og har utfellbare sidedører for å montere mer RAM og annet snadder ved behov. Ellers er det en artig feature at jeg kan felle ut en skuff til å legge diverse plater i, som tilføyer en del verktøy om jeg skulle trenge det. Bedre kan det ikke bli.
michael8210 Skrevet 9. oktober 2006 Skrevet 9. oktober 2006 Hvilken glede får du når du legger inn personlige meldinger som folk har sendt til deg i full offentlighet, Tom..? Sett at du var sjef i et stort firma, så får du en useriøs klagepost fra en ansatt. Hadde du hengt opp denne posten på veggen foran hundrevis av ansatte, så denne personen kunne bli driti ut av alle disse personene? Nei, Flightsim.no var annerledes før.
Thomas Johannessen Skrevet 9. oktober 2006 Skrevet 9. oktober 2006 Nei, Flightsim.no var annerledes før. Ja, alt var bedre under krigen --thomas
Vidar Martinsen Skrevet 9. oktober 2006 Skrevet 9. oktober 2006 De siste tre-fire årene har kranglingen nådd nye høyder innimellom! Det var bedre før ja, men det er veldig lenge siden. Husker ikke når jeg meldte meg inn første gangen, var vel i 97-98. Nettet var enda ungt og folk var høflige med hverandre Men det er nå sjelden at det når slike høyder som nå, poenget er å kunne se underholdningsverdien i det. Jeg tviler på at folk hadde vært så stor i kjeften hvis de hadde sittet ansikt til ansikt rundt ett bord f.eks.
Tom Knudsen Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter Skrevet 9. oktober 2006 Hvilken glede får du når du legger inn personlige meldinger som folk har sendt til deg i full offentlighet, Tom..? Ingen glede fra min side desverre.. Bare fortvilelse over å motta dritt slenging via pm og mail... Oppringing på privat telefon osv var heller ikke kjekt. Så ja, jeg la denne tråden ut i ren frustrasjon over mengden av alt på en gang... Når man ikke har et spam filter i PM boksen ja så kan det bli litt mye til slutt. Grei nok om folk ikke liker meg, ja det driter jeg egentlig langt opp i... men at folk ikke ser forskjell på FS og virkelighet og holder sak for sak, ja da blir det andre boller og jeg gleder meg faktisk til å stikke på besøk til de som synes livet er artig med kødde ringinger og til stadighet over styre mailboksen min med dritt slenging... Men hva kan man forvente, lager man dritt til FS så får man dritt tilbake... Mitt råd, DONT !!!
Andreas Grindvoll Skrevet 9. oktober 2006 Skrevet 9. oktober 2006 Gratulerer med 6061 poster! Jeg tror egentlig at denne tråden er diskutert ferdig...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 9. oktober 2006 Skrevet 9. oktober 2006 Har lite til overs for folk som sender pm, og faktisk ringer Tom bare for å fortelle at de er lei av han. Det er ingen plikt å lese alt som skrives på dette forumet, og det er en ignoreringsfunksjon her. Synes ikke det er feigt å legge ut barnslige PM's offentlig. Det er ingenting som forbyr det, undertegnende i meldingen Tom fikk har gjort noe lignende selv. Det heter tross alt PERSONLIG melding da Tom! Gjør vel strengt talt ikke det
Ola Haldor Voll Skrevet 9. oktober 2006 Skrevet 9. oktober 2006 Om det ikke gjør det, hva står P'en for?.. Ut i fra mange andre fora jeg er eller har vært aktiv på, heter det "privat" eller "personlig" melding.
Anbefalte innlegg