Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 96
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Skrevet

Jeg føler liksom at historien "gjentar" seg...igjen.

Det at de yngre medlemmene i forumet ødelegger for de andre, som gjør at det bare blir skittkasting her.

Dere husker vel BFP? Ble mye dritt utav det der.

Eller William Giffen Sæbø? Eller Hummam Farooq Bhutta? Som en viss moderator klarte å si at når han hørte navnet hans, så fikk han lyst på kebab...

Har også vært flere andre folk her inne som har gått i tottene på hverandre, og gjort livet surt for oss forumtroll.

Menmen, er innpå her uansett. Finnes mange andre hyggelige mennesker her inne. Har ingenting imot deg, Tom. Du må ikke misforstå.

Skrevet

Siden tråden heter "den store klageposten" så vil jeg gjerne på forhånd klage på strømregningene som vil komme ut over vinteren.

Mest for å vinkle denne tråden over på noe annet.

Vil gjerne klage på at det er over en måned siden jeg så ei søt dame i miniskjørt også. Triste greier ja ""

Skrevet

Dere husker vel BFP? Ble mye dritt utav det der.

Jepp og synd var det for dette var en fyr med virkelig sans for design og med litt posetiv tenkning så kunne han vært en solid ressurs for fs miljøet..

Menmen, er innpå her uansett. Finnes mange andre hyggelige mennesker her inne. Har ingenting imot deg, Tom. Du må ikke misforstå.

Skjønte det og slik er det med meg også, med unntak av et par så føler jeg at jeg går gått overens med de fleste.

Selvsagt er jeg ikke et unntak eller svært perfekt, og ja jeg kommer med mange teite og i retrospekt mange upassende kommentarer til tider, men sånn er det og sånn tror jeg det vil være også i fremtiden.. Men bør det egentlig være det ?

Når barnerumper som Olaf og et håndfull andre fjortiser her inne uten å nevne dems navn lager kvalme kun for at det har hormon forstyrrelser eller fått kjeft av moren sin, ja da er det sannelig ikke lett å ordlegge seg på riktig måte mange ganger og man tyr lett til litt skitt kasting....

Men og jeg sier MEN med store bokstaver for å undertrykke viktigheten av hva jeg nå skal si...

1. Jeg vil fortsatt holde på å gi konstruktiv kritikk av bilder som legges frem av Olaf om jeg synes disse bildene er bra. Samme med alle de andre fjortisene jeg tidligere refererte til

2. Jeg vil forsatt kunne føre en normal og konstruktiv kommentar og diskusjon med Olaf og alle andre når det gjelder flyrelaterte ting her på forumet som normalt.

3. Jeg vil hjelpe Olaf om han skulle trenge hjelp på lik linje som jeg vil hjelpe alle andre som trenger det.

Tre viktig ting jeg mener er svært kjekt å huske på..

SKILL SAK FRA PERSON OG PERSON FRA SAK...

Til slutt..

Dette er den store klage posten, ja så forsett å få ut alt som evt. måtte plage dere om meg.. Da ender vi opp med blanke ark og farge stiiiiiiiiiiifter til....

""""

Skrevet
..så vil jeg gjerne på forhånd klage på strømregningene som vil komme ut over vinteren.

Håper du i såfall har flytende strømpris/spot-pris, man kan fort kjøpe "katta i sekken" nå - dersom man tenger fast-avtale på 2-3 år osv. Kommer til å lønne seg med flytende/spot-pris framover!

Skrevet

Kommer til å lønne seg med flytende/spot-pris framover!

Det kan du umulig vite Lars, nå stiger gjnnomsnitts nivået i magasinene, men allikevell er nivået ca 25-30 % under hva nivået var i fjord.

Eksperter har uttalt seg om at for å komme opp på nivået som var til samme tid i fjord, så må det regne sammenhengende i et par måneder.

Årsaken er jo pga den fine tørre og varme sensommeren.

Skrevet
..så vil jeg gjerne på forhånd klage på strømregningene som vil komme ut over vinteren.

Håper du i såfall har flytende strømpris/spot-pris, man kan fort kjøpe "katta i sekken" nå - dersom man tenger fast-avtale på 2-3 år osv. Kommer til å lønne seg med flytende/spot-pris framover!

Sist jeg hadde fastpris var den på 32.6 øre pr kilowatttime, mens den flytene/Spotprisen lå på 30øre ca.. ""

Skrevet

Å poste en PM offentlig er en grassat tabbe. En PM er nettopp en PM og det bør man respektere, uansett om PM er positiv eller negativ. Nettopp derfor jeg er forsiktig med hva jeg sier på PM til enkelte individer...man vet jo aldri om man plutselig blir uthengt. Otto Jespersen.no ""

Skrevet

Det kan du umulig vite Lars, nå stiger gjnnomsnitts nivået i magasinene, men allikevell er nivået ca 25-30 % under hva nivået var i fjord.

Eksperter har uttalt seg om at for å komme opp på nivået som var til samme tid i fjord, så må det regne sammenhengende i et par måneder.

Kan du da forklare hvorfor de jævlene setter opp prisen her? Det har regnet i ett siden i Juni, untatt en liten oppholds periode i August. Fortsatt setter de opp prisene. Unnskyldningen er at det har regnet på feil plass hele sommeren, noe jeg skal love deg at det ikke har gjort.
Skrevet

Jepp og jeg som svidde av 15000 på ny pc sliter litt nå om strømprisen stiger...

Å poste en PM offentlig er en grassat tabbe. En PM er nettopp en PM og det bør man respektere, uansett om PM er positiv eller negativ.

Og det må jeg bare ta på min kappe... ""

Skrevet

Kan du da forklare hvorfor de jævlene setter opp prisen her?

Nor Pool my friend.

Å trade strøm er så å si det samme som å spille på Oslo Børs.

Kraftselskapene har kun en ting for øyet og det er å tjene penger, samt at staten også tar sin del av kaka.

Skrevet

Jepp og jeg som svidde av 15000 på ny pc sliter litt nå om strømprisen stiger...

Å poste en PM offentlig er en grassat tabbe. En PM er nettopp en PM og det bør man respektere, uansett om PM er positiv eller negativ.

Og det må jeg bare ta på min kappe... ""

Ble utsatt for det selv, Tom. Jeg hadde ikke engang sagt noe gæærnt, men fy flate det var ekkelt. Særlig når det skjer på et stort forum som Avsim """"

Og det jeg sa er ikke nødvendigvis spesielt rettet mot deg; vil at alle skal forstå at PM er og bør være...Privat.

Skrevet
Så det vil si at de selger strømmen vår til utlandet for en billig penge og importerer dyr kullkfraft?

God grunn til å klage litt ja ""

Skulle fått noen representanter fra Telenor, stortinget og kvinnegruppen Ottar til å delta her for å få skikkelig fart på denne tråden ""

Skrevet

Så det vil si at de selger strømmen vår til utlandet for en billig penge og importerer dyr kullkfraft?

Nja, de har vel heller i det meste importert strøm ja den siste tiden pga begrensninger som er satt av myndighetene på minimum vannstand i magasinene. Da importere vi både kull kraft og atomkraft.

Men det bizzarre i dette er den kraftkrevende industrien vår;

De kjøper kraft på langtidskontrakter dvs opp mot 10 år til en pris på lave 10 øre Kwh og hva gjør man i en slik situasjon som i dag?

Jo, de stopper en smelte ovn eller to og selger da den overskudskraften til spot pris. Ergo så er også den kraftkrevende industrien også blitt strømleverandører ""

Skrevet

Nei, man kan jo selvsagt aldri vite helt hvordan det går (med mindre man har en funksjonell krystallkule) - men man kan få gode indikasjoner.

Kraftleverandørene har stadig satt ned prisene på bl.a. fastavtalene på strøm, dette er en svært god indikasjon på hvordan spot-prisen kommer til å bli framover.

Statnett selv har jo offisiellt avblåst "kraftkrisen", og

de forventer kun strømpriser på vinteren som er litt høyere i dag - og da har man ikke spesiellt mye å frykte. Siden både import-situasjonen har forbedret seg betraktelig, både fra Danmark og spesiellt fra Sverige (pga. kjernekraft) - i tillegg til svært mye nedbør (og utsikt til fortsatt mye nedbør).

Skrevet

Siden både import-situasjonen har forbedret seg betraktelig, både fra Danmark og spesiellt fra Sverige (pga. kjernekraft) - i tillegg til svært mye nedbør (og utsikt til fortsatt mye nedbør).

Stemmer dette Lars, jeg leste også den artikkelen.

Time will showwe

Skrevet

Siden dette er en klagepost, og Tom tåler det, så vil jeg bare si at jeg er litt lei all orddelinga til hr. Knudsen, det er nesten ikke en eneste post jeg har lest av han hvor han ikke har minst én orddelingsfeil. :P

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...