Geir Teigo Skrevet 7. oktober 2006 Skrevet 7. oktober 2006 Har akkurat hatt min første test i delt CP. Sitter her me et STOOOOORT glis. Fikk venstresetet i en Grumman med en kar i Praha. Med en bitrate på 3600 var intercom og komunikasjon med tårnet helt perfekt, 5/5. Han var allerede i luften da jeg hoppet inn, og han hadde kontrol på yoke og throttle, ellers var det fritt frem. Dette kommer til og bli stas og teste med en normann. Kan nesten ikke vente. Vi sees! Siter
Andreas Nysveen Skrevet 7. oktober 2006 Skrevet 7. oktober 2006 Hvor og i hvilke innstillinger kan jeg sette en hotkey til mikrofonen slik at jeg kan bruke voice comunication? Siter
Erik Karlsen Skrevet 7. oktober 2006 Skrevet 7. oktober 2006 Delt cp? Kan du forklare det litt nærmere Siter
Geir Teigo Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Skrevet 7. oktober 2006 hotkey til mikrofonen Det går vel og sette hotkeys i settings. Intercom er iallefall capsLock som default. Siter
Olaf Ghanizadeh Skrevet 7. oktober 2006 Skrevet 7. oktober 2006 Er det sånn at man setter hva man skal ha ansvar for eller kan man liksom dele på? Siter
Andreas Nysveen Skrevet 7. oktober 2006 Skrevet 7. oktober 2006 Du har helt rett, jeg fant det nå, nå er det bare det å kunne snakke privat over radioen som er problemet Siter
Geir Teigo Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Skrevet 7. oktober 2006 CapsLock ER privat. Det går ikke til kontrollerene, kun mellom pilotene som deler CP. Siter
Andreas Nysveen Skrevet 7. oktober 2006 Skrevet 7. oktober 2006 Er det ikke mulig å bruke den når man snakker med andre som har valgt samme comm1 freq som deg selv? Jeg brukte bare caps-Lock når jeg fløy i ste. Da hadde jeg riktig nok valgt at all communication skulle fåregå over radio, (omtrent siste valget du får når du hoster et session). Siter
Geir Teigo Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Skrevet 8. oktober 2006 Nå ble jeg usikker, men da jeg satt som copilot hørte ikke controlleren det jeg sa. Har ikke fått testet FSX mer, og har ikke sett etter i keyassignments. Trykk SHIFT+F10 og sjekk der under "Keys/comunication buttons". Skal ha meg noen timer i kveld, og håper jeg treffer noen av dere der, så kan vi leke litt Siter
Eivin Stensø Skrevet 12. oktober 2006 Skrevet 12. oktober 2006 MÅ bare slutte meg til jubelen. Testa delt CP i går på Beech Baron. Både voice og grafikk fløt veldig uanstrengt og fint. Endelig noe i FSX som flyter bra. Det skal de ha. Siter
KJ Skrevet 13. oktober 2006 Skrevet 13. oktober 2006 Du kan velge, før du joiner og skal velge fly, om samtalen i CP skal være åpen hele tiden eller ikke. Det vil si at du ikke behøver å trykke capslock hver gang pilot og co-pilot snakker. Merker også det som tower at alle som joiner har default freq 118.75 . Er ikke like lett for alle å skjønne at du må sette riktig freq i com1, når dem sier i chatten "hvorfor er det ingen som hører meg". Og jeg kan se fra lista i tårnet freq til alle som er på serveren, og vedkommende er på 118.75. Har forstått det sånn at du må bytte freq i com2 for så å bytte mellom com1 og com2. Det er det ikke alle som vet, når dem sier "trykker som faan jeg på freq på com1....driten funker ikke" Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.