Geir-Tore Aunmo Skrevet 19. mars 2001 Skrevet 19. mars 2001 Jeg skal til Thailand i sommer med Britannia B767. Lurer på om det er noen andre her på forumet som har reist samme ruta. Kunne tenkt meg litt info om turen og hvordan maskina er. Hadde håpet på en Airbus, men dengang ei...... MVH Geir-Tore Siter
Peter Nørkjær Skrevet 19. mars 2001 Skrevet 19. mars 2001 Jeg fløj med SAS SK972/973 (København - Bangkok retur) for nogle år siden. Turen var vel som flyveture er mest, ret kedelige og man har aldrig sovet ret godt i flysæder. En god del af turen foregik i mørke, eller man sov. Men turen over Indien var ret flot, både med Ganges-deltaet på vej ud, og nat flyvningen med store (meget) mørke øde områder. Det er lidt bedre end de normale EKYT-EKCH og retur.. [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] God tur Peter Siter
Bernt Michael Johansen Skrevet 20. mars 2001 Skrevet 20. mars 2001 Gjorde turen i forfjor fra Charles de Gaulle i Paris. Det var med A340'en, one huge mother! Vi var under halvfylt fly, noe som frembrakte ensomhet ombord på en slik koloss. Det meste var dønn kjedelig bortsett fra nedstigningen over deler av India og inn i Thailand. Et par tips: ta med masse lesestoff, gjør små trimturer - unngå forstoppelse, drikk mye vann ombord. God tur! Siter
Truls Meek Skrevet 20. mars 2001 Skrevet 20. mars 2001 B767 er grei den, men en fordel om du har bestilt plass i Brittania Premium, dvs ekstra benplass og bedre comfort++, koster litt mer men er verd det. Skulle selv reise til Thailand med Brittania 21.mai, men pga surr hos Ving så fikk jeg først bestilt plass på Premium, men så kom kontrabeskjed om at setene var utsolgt og mye annet rot. Valgte å kansellere hele turen, og bestilte heller tur til USA. På min tur skal jeg reise med Lufthansa fra Oslo til Frankfurt med en A320 og fra Frankfurt til Miami med en Boeing 747-200 maskin. Siter
Helge Bø Skrevet 20. mars 2001 Skrevet 20. mars 2001 quote: Bernt Michael Johansen skrev: Gjorde turen i forfjor fra Charles de Gaulle i Paris. Det var med A340'en, one huge mother! Vi var under halvfylt fly, noe som frembrakte ensomhet ombord på en slik koloss. Det meste var dønn kjedelig bortsett fra nedstigningen over deler av India og inn i Thailand. Et par tips: ta med masse lesestoff, gjør små trimturer - unngå forstoppelse, drikk mye vann ombord. God tur! Er A340 så mye større enn B747? Sist jeg reiste til statene med en Northwest 742 satt jeg trangt og ubehagelig som bare det, folk satt som sild i tønne. Btw...det er ikke alle som får forstoppelse, noen får også problemet snudd tvert om... Drikk gjerne mye alkoholfritt, men regn med lange dasskøer [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Ellers går jo tida, det er stadig ett eller annet som blir servert, filmer så se på, flyvertinner å se på [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] ------------------ Mvh Helge Bø LN-HIB Siter
Jonas Nordhaug Skrevet 20. mars 2001 Skrevet 20. mars 2001 Hei og hopp! Jeg var i Thailand i sommer. Reiste fra kjevik med Maersk 737-500 via København med Thai Airways sin 747-300. En komfortabel tur. På tilbaketuren fløy jeg med SAS 767. Var turbulens nesten hele veien tilbake og til tider så kraftig at kabinpersonalet mistet balansen når de gikk i midtgangen. ...ikke fullt så behagelig. Jeg mener 767 er i minste laget for en så lang strekning. Nå var nok jeg uheldig med været på tilbakeveien, men 767 er uansett ikke noe stort fly. Gjorde det nok litt verre at det var mørkt under hele flyturen. ...litt dårlig stemning i kabinen. dessuten var potetstappen kald [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/frown.gif[/image] Thailand er rett og slett det flotteste landet jeg noen gang har besøkt. Et utrolig vennlig folk og milevis med strender. Tror neppe det er mulig å komme nærmere paradis [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] PS: vil også føye til at Thai Airways er det beste selskapet du kan reise med (har hørt at Singapore Airlines skal holde lik standard) når det gjelder service ombord. Hadde god beinplass på økonomi-klasse og kabinpersonalet var særdeles vennlige. Helge: Thai har dessuten de søteste flyvertinnene [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/grin.gif[/image] God tur! [Endret av Jonas Nordhaug 20-03-2001.] Siter
Henning Kjensli Skrevet 20. mars 2001 Skrevet 20. mars 2001 Hvis du sier at en 767 er for liten på en slik tur skulle du prøve en av icelandairs 757 er på strekningen keflavik-orlando, det kan til tider bli trangt! Skjønner ikke hvorfor icelandair ikke bruker større fly på denne strekningen? Flyene er jo fulle støtt! Hilsen Henning Kjensli Siter
Per Hansen Skrevet 20. mars 2001 Skrevet 20. mars 2001 Vær obs på at det er megatrange seter på Britannia 767: SAS og mange andre kjører med setrekonfigurasjon 2-3-2 i turistklasse, Britannnia kjører inn et sete til i bredden, megasmalt...de får plass til godt over 300 passajerer i 767, SAS kjører med rundt 200. Et annet eksempel på dette er Premiair, de stuer inn over 400 seter i A330, mens Lufthansa (og SAS når de kommer)ligger på rundt 260-270 seter i samme flytype. Også her stuer charterselskapet inn et sete mer i bredden enn det ruteflyene har på sin turistklasse. Fløy med Lufthansa A340 til Singapore for en mnd siden, synes turistklassen der var trang nok...fatter ikke hvordan de greier å stue inn enda et sete i bredden... ikke noe for voksne nordmenn iallefall :-) Per Siter
Ole Martin Walberg Skrevet 20. mars 2001 Skrevet 20. mars 2001 quote: PS: vil også føye til at Thai Airways er det beste selskapet du kan reise med (har hørt at Singapore Airlines skal holde lik standard) når det gjelder service ombord. Hadde god beinplass på økonomi-klasse og kabinpersonalet var særdeles vennlige. Helge: Thai har dessuten de søteste flyvertinnene [image] http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/grin.gif [/image] Her må jeg si meg helt enig! Har flydd begge to + Cathay Pacific, og alle tre er helt flotte selskaper hva gjelder komfort og service. I alle fall mye bedre enn både Delta og BA. -Og mye finere flyvertinner ja [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/wink.gif[/image] mvh, Ole Martin [Endret av Ole Martin Walberg 20-03-2001.] Siter
Jonas Nordhaug Skrevet 21. mars 2001 Skrevet 21. mars 2001 767 er nok ikke for lite for København - Bangkok, og det var god plass ombord på turistklasse. Likevel er synes jeg SAS burde overlate så lange flyturer til andre selskaper i Star Alliance eller gå til innkjøp av større fly (747). 767 maskinene er jo ikke verdens nyeste heller. Det som er deilig med 747 er den høye takhøyden. Kabinen er svært lys og man slipper å stange hodet når man skal sette seg o.l BM: 185 cm Siter
Ole Martin Walberg Skrevet 21. mars 2001 Skrevet 21. mars 2001 Vel, dette er min helt personlige mening, (og den er kanskje merkelig) men alle store selskaper med respekt for seg selv bør ha i hvert fall et par ekte jumboer i flåten.. Men dette lar seg jo selvsagt ikke alltid gjøre økonomisk, og det spørs jo hva som trengs. Tenk dog hvor flott en B744 hadde sett ut i de nye fargene til SAS.. [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/cool.gif[/image] mvh, Ole Martin Siter
Per Hansen Skrevet 22. mars 2001 Skrevet 22. mars 2001 SAS hadde jo 747 tidligere, men de var rett og slett for store til et selskap av denne størrelsen...SAS kvittet seg med den siste i 1987. Siter
Jonas Nordhaug Skrevet 22. mars 2001 Skrevet 22. mars 2001 Per hansen: --------------------------------------------------------------- SAS hadde jo 747 tidligere, men de var rett og slett for store til et selskap av denne størrelsen --------------------------------------------------------------- SAS er jo blant de større flyselskap i verden og like store som Thai. Siter
Odd Vegard Kandal Skrevet 22. mars 2001 Skrevet 22. mars 2001 Jeg fløy med Varig Brasil sin Md-11 fra København til Sao Paulo som tok 16 timer, i høst. Der er det ganske god plass til at det var et stappa fly. Det var litt dårli vedlike på flyet. En som satt framfor meg fikk ett ødelakt sete som ikke blei fiksa i løpet av turen. Men det var god plass og liten do-kø. Derimot i Air France sin B 737-500 sitter du som sild i tønne. På streknigen Paris - København blir du stiv i beiba pga. dårli beinplass. Dette er jo forsåvidt en kort tur og så.... [Endret av Odd Vegard Kandal 22-03-2001.] Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.