Skrevet 5. oktober 2006 18 år Noen som hvet hva som gjør at plutslig Vor/loc ble aktivert under approach her forleden. Jeg var stabil på localizer og app funksjon var aktivert. Mulig at jeg hadde litt stor fart i forhold til hvor mye flaps. Ils frekvens var riktig i både NAV 1 og NAV 2. Og et spørsmål til Hvor og når brukes egentlig Vor/loc? Flyr pmdg 737-700
Skrevet 5. oktober 2006 18 år Nr 1: Farten kan ha noe å si, men mest sannsynlig lå du over GS og da vil ikke AP følge denne ned. Sjekk kartet, der står i hvilken høyde du skal være når du treffer GS-signalet. Nr 2: Du bruker VOR/LOC når innflyvingsprosedyrene krever dette, f.eks. når der ikke er GS. Dette står på innflyvingskartet for flyplassen og den RWY du skal bruke. Der står også i hvilken høyde du skal være i en gitt avstand fra VOR, dvs. dette må du passe på selv. Konklusjon: last ned kart for flyplassen og følg prosedyrene som er beskrevet .
Skrevet 6. oktober 2006 18 år Du virker ikke helt som om du forsto hva jeg skrev så bare send meg en PM så kan jeg forklare nærmere ved å vise til kart. Blir litt for omfattende og langt til å ta her på forumet.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.