Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tar ENBD på søndag under treningen, men vær klar over at jeg også må følge med på ENBO slik at det kan bli noe ventetid på klarering på andre flyplasser - men det er jo bare as real as it gets - i Nord-Norge i disse dager ""

Skrevet

Man må nok fortsatt booke en posisjon på VACCSCA sine sider og foreløpig står følgende i Norge (alt UTC):

17:00-20:00 ENBD_CTR Erik Schøyen

18:00-20:00 ENBO_APP Erik Schøyen (PKJ)

18:00-21:00 ENTC_APP Marius Helstad

 

Håper evt. at dere andre ATC'er booker posisjonene dere sier her at dere ønsker slik at piloter allerede nå kan planlegge og dermed fristes til å fly i Nord-Norge på søndag.

Også minner jeg om at det forventes at man sitter den bookede tiden ut...

 

Man flyr med hvilket som helst fly, men husk at du skal ha rullebanelengde til flyet du velger. Tror neppe Rørvik er egnet for 747, f.eks.

Skrevet
Meg det??

Tenkte det var en logisk sluttning når vi kommer til å sitte på posisjoner som grenser til hverandre. Blant annet vil de aller fleste fly som kommer til ENTC sørfra krysse gjennom ENDU-luftrommet.

 

Jeg håper i alle fall at all denne ATC-aktiviteten vil dra trafikk!

Skrevet

Tenkte det var en logisk sluttning når vi kommer til å sitte på posisjoner som grenser til hverandre. Blant annet vil de aller fleste fly som kommer til ENTC sørfra krysse gjennom ENDU-luftrommet.

 

Jeg håper i alle fall at all denne ATC-aktiviteten vil dra trafikk!

 

Hallois!

Rutefly sørfra (SAS/NAX) blir handla direkte over fra ENBD til Tromsø.

Dette skjer cirka på TMA border mellom Evenes og Bardufoss, etter at de har fått descend ned til FL110 mot GIBMO/GIRUL.

Fly i lavere høyder får Bardufoss kose seg med.

""

Skrevet

Da sitter du med annen informasjon enn meg, Knut Einar. Klarering ned mot GIMBO og rundt til nordsiden av ENTC vil nok stort sett holde seg over FL110 til de er klar av ENDU-luftrom, men fra GIRUL til MOLON sier de ofisielle kartene 7000ft. Siden dette er innenfor ENDU-luftrom skal det uansett klareres med ENDU_APP(!), selv om handoff kan foregå direkte til ENCT_APP.

Skrevet

Vi får ta en prat om det i morgen, tror jeg. Så blir vi nok enige hva som er mest praktisk for oss, uavhengig av hva som er mest praktisk IRL ""

Hyggelig at det blir mange ATC'er i Nord-Norge i morgen - håper pilotene støtter opp!

Skrevet

Da sitter du med annen informasjon enn meg, Knut Einar. Klarering ned mot GIMBO og rundt til nordsiden av ENTC vil nok stort sett holde seg over FL110 til de er klar av ENDU-luftrom, men fra GIRUL til MOLON sier de ofisielle kartene 7000ft. Siden dette er innenfor ENDU-luftrom skal det uansett klareres med ENDU_APP(!), selv om handoff kan foregå direkte til ENCT_APP.

 

Vi ringer ikke Bardufoss ang. rutefly inn til Tromsø via GIRUL-MOLON bane 01.

De får desc ned til 110 og blir handla rett til Tromsø fra ENBD.

Videre desc blir en sak mellom Bardufoss og Tromsø.

Skrevet

Dessverre så får ikke Per-Kristian trent som app allikevel. Men vi fikser det sånn at PK observerer og "hjelper meg" med ATC i ENBD og ENBO slik at ENBO fortsatt står som booket. Blir det mye trafikk ber jeg kanskje om at noen av dere andre tar ENBO. Ok?

 

Håper fortsatt på masse trafikk!!

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...