Daniel Larsen Skrevet 19. september 2006 Skrevet 19. september 2006 Hei hva skal man gjøre hvis man vil prøve seg som Gjeste kontroller i andre land? ESSA, EKCH, ? Siter
Peter Nørkjær Skrevet 19. september 2006 Skrevet 19. september 2006 Så længe det er indenfor vaccsca er det eneste du skal gøre at læse op på procedurer/kort. Som ATC indenfor VACCSCA må du sætte dig i hvilken som helst lufthavn i Danmark, Norge, Sverige. Blot du opfylder de generelle Rating regler. Siter
Trond Meier Skrevet 19. september 2006 Skrevet 19. september 2006 Skal du utenfor Vaccsca må du spørre den lokale director og membership chief, og du må som regel være S3 eller C1 + i enkelte land bør du kunne det lokale språket (Frankrike og Spania f.eks.) Siter
Daniel Larsen Skrevet 19. september 2006 Forfatter Skrevet 19. september 2006 Så længe det er indenfor vaccsca er det eneste du skal gøre at læse op på procedurer/kort. Som ATC indenfor VACCSCA må du sætte dig i hvilken som helst lufthavn i Danmark, Norge, Sverige. Blot du opfylder de generelle Rating regler. Men hvis vi tar EKCH som eksempel, som er innenfor VACCSCA må jeg ikke da ha en utsjekk på EKCH for og sitte der? hvem kan jeg kontakte? Siter
Peter Nørkjær Skrevet 19. september 2006 Skrevet 19. september 2006 Nej, der er ikke "Capital checkouts" mere. Men jeg forventer naturligvis, at du har læst dine kort, inden du sætter dig. Hvis du vil have lidt mere information om Kastrup, så kontakter du bare mig. Velkommen. Siter
Daniel Larsen Skrevet 19. september 2006 Forfatter Skrevet 19. september 2006 Har sett litt på kart at par timer nå, og føler at det meste er inne, men hvor høyt dekker EKCH_APP? FL 180? Siter
Daniel Larsen Skrevet 19. september 2006 Forfatter Skrevet 19. september 2006 da har jeg vært online på EKCH_APP i snart en time... Det virker som en fin flyplass og være ATC på... Siter
Marek Pola Skrevet 22. september 2006 Skrevet 22. september 2006 da har jeg vært online på EKCH_APP i snart en time... Det virker som en fin flyplass og være ATC på... Bra gjort, Daniel! EKCH är en mycket trevlig flygplats att kontrollera på. Fler borde följa ditt exempel att sitta i de andra länderna inom VACCSCA. Se bara till att studera charts och sector descriptions noga osv innan ni sätter er på en ny flygplats - detta gäller ju oavsett om det är i det egna landet eller inte. Ta en lätt position i början, t.ex. GND. Ett bra sätt är också att lyssna på en erfarenh flygledare på det flygplatsen. Kontakta AOR-chefen eller använd vårt forum om ni har några frågor om flygplatsen. Lycka till! Siter
Peter Nørkjær Skrevet 22. september 2006 Skrevet 22. september 2006 Jeg loggede på samme aften som Daniel, og vi fik en lille snak om normale prodecurer, når der ikke er meget trafik. Et emne, jeg vil tage med i den kommende EKDK manual. Men den tager noget tid at udarbejde Lige nu ligger fokus på vores event den 15. oktober. (Ups, det var OT) Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.