Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går søndag var Det store flyvedag.. """"""

Jibiii tænkte man så.....

Desværre.. tosser der flyver rund og crasher ind i folk med vilje. ""

Specielt 2 gjorde sig bemærket!! Du kan se i loggen hvem det var.

Fra i morges til PT

I mandag = 3 midair collision , 2 gate crash 2, 2 rwy crash... Jeg blev udsat for en midair collision.

[color:"red"] HALLO [/color]

hvad helved er der galt med denner server??. Hvorfor bliver de ikke ban? hvorfor er der ikke admin på 24/7 som på www.weaf.dk. ""

Vi har fået så mange over til os som er seriøse. Vi har ikke tvunget nogen over, "DE" har bare hørt hvor seriøse ve er. ""

I dag.. efter 10+ timers flight efter en mellem landing med refuel, bliver man så udsat for en midair collision, manglede bare 3 timers flight... Det kan kraftedme ikke være rigtigt. """"""""

Mange flyver med fsP/fspassengers... på denne server virker det som om det er en jagt på dem.. ER DET RIGTIGT????????, Jo flere man kan ramme jo bedre?.. det er fandme i helved sygt..

DAG få styr på din server!, kick og ban dem som ikke opfører sig korrekt. GØR NOGET!!!!! ""

Fakta er at jeg ikke bruger jeres server mere.. Det 100% slut.. gad vide hvor mange der følger med ""

Hvad med de mail du modtager med klager [color:"red"] ? [/color] har du opgivet at læse dem [color:"red"] ? [/color] , hvad med den ban liste vi skulle dele har du gelmt dem [color:"red"] ? [/color] , hvad med en opdaterede liste har du glemt dem [color:"red"] ? [/color].....

DAG "" nu må du sku gøre noget!!! eller bare følge op på dine egne regler!

Skrevet

Jeg er helt enig med Thomas!!

Ang. VATSIM og alt det andre tullet der så tar det 78 år å lese igjennom alt det tullet man må "huske" for å begynne å fly der!

Man trenger 104 papirhauer med notater for å huske alle reglene og ikke alle ATC'er på f. eks. VATSIM er like gode i engelsk, for å si det sånn!

De som så absolutt må kræsje i folk, kan heller gå til anskaffelse av Battlefield, Lock-On eller andre spill hvor det er "greit" å kræsje i hverandre!

Skrevet
Ang. VATSIM og alt det andre tullet der så tar det 78 år å lese igjennom alt det tullet man må "huske" for å begynne å fly der!

Man trenger 104 papirhauer med notater for å huske alle reglene .

Skal man først fly flightism syntes jeg ikke det er noe som er mere normalt enn å følge vanlige prosedyrer. På vatsim er det ikke noen spessielle relger, vi flyr bare så reelt som mulig.
Skrevet
Jeg er helt enig med Thomas!!

Man trenger 104 papirhauer med notater for å huske alle reglene og ikke alle ATC'er på f. eks. VATSIM er like gode i engelsk, for å si det sånn!

De som så absolutt må kræsje i folk, kan heller gå til anskaffelse av Battlefield, Lock-On eller andre spill hvor det er "greit" å kræsje i hverandre!

Vel, jeg holder på med flygerutdannelse på ekte nå, og har flere tusen sider på engelsk å lese, det meste i løpet av ett år. Du må jo skjønne at dersom du ønsker å simulere det litt realistisk må du kunne basisen for det du driver på med. Uansett er det virkelig verdt innsatsen VATSIM er kjempegøy. Om du trodde multiplayer var gøy har du ikke prøvd å fly inn på en travel flyplass på VATSIM med fly både foran og bak deg på innflygingen, du vet at flyegelederen har kontroll, og nå er det opp til deg å gjøre som han ber om for å passe inn i hans puslespill

Skrevet

Nei, det tar deg en dag + litt trening. Det finnes gode, Norske manualer på disse forummene om du leter litt.

Jeg tror du mener alle pilotene?(Det er et krav å kunne Engelske for å bli ATC). Nei, kanskje ikke, men I Norge kan du for det meste snakke på Norsk.. selv om du bør kunne lese tilbake en clerance og enkelte andre ting på Engelsk. Klarer du ikke det bør du kanskje lære litt mer.

Vil du bare fly litt med venner så er MP helt ok så lenge ingen ødelegger..

Vil du ødelegge, finn deg et annet spill

Men.. vil du fly "as close as it gets", da fly på Vatsim!

Skrevet
hvad helved er der galt med denner server??. Hvorfor bliver de ikke ban? hvorfor er der ikke admin på 24/7 som på www.weaf.dk. ""

Vi har fået så mange over til os som er seriøse. Vi har ikke tvunget nogen over, "DE" har bare hørt hvor seriøse ve er.

Jeg forstår egentlig ikke hvorfor du bruker min server når det er så forferdelig der. Du har jo din egen server som du overvåker 24 timer i døgnet.....

Hvad med de mail du modtager med klager

Jeg får jammen ikke mange mail med klager. det er toppen et par i måneden, og viser det seg at noen har drevet med noe jeg ikke liker gjør jeg et forsøk på å stenge de ute.

Men som mange har sagt - Er du ute etter realisme bruker du VATSIM. Vår server er for å ha det gøy (Uten å ødelegge for andre).

Skrevet

Dag... det er jo netop det jeg siger, jeg bruger ikke jeres server mere..

og ved andre heller ikke vil.. Det du siger, at man kan bruge VATSIM, hvis man er seriøs... ja måske, Men det er det passer ikke, at man kan hygge sig på din server.

Men jeg kan se du opfatter det straks som et angreb, brug dog den mulighed du har til at udpege nogle ADMIN's

SITAT fra anonym bruger ( Hadde han bare hat 2 admin der og de kunne bare rydda opp litt der, så hadde det gått ann å spille på fs.no--- men et det er jo bare han som er admin og han gjør jo ikke noe med det før etter han har fått mail.. herregud).

Dag det er ikke "OS" der har et problem men dig som admin. Jeg kan selvfølgelig være ligeglad med hvordan du vælger at styre din server. Men brug dog denne kritik til noget positivt og se at få ryttet op. kick Ban dem som ikke opfører sig ordenligt..

Du skriver at det skal være gøj på din server..... DAG HVORNÅR?? 30% af alle flyvninger ender med crash!

Det er rigtig WEAF har egen server! dog er den midlertidigt ude af drift, pga en fejl i Centralen (TDC), men det kunne være endnu mere GØJ, hvis vi havde et samarbejde, som fx de lister med vores BAN ip, samt navne!, man kunne også gøre det som vi allerede gør nu Uofficielt.. Newbies på .no og seriøse på weaf.dk.. Men umiddelbart ønsker du ikke noget samarbejde... desværre!

Skrevet
Vel, jeg holder på med flygerutdannelse på ekte nå, og har flere tusen sider på engelsk å lese, det meste i løpet av ett år. Du må jo skjønne at dersom du ønsker å simulere det litt realistisk må du kunne basisen for det du driver på med.

Å utdanne seg til å fly er noe helt annet enn å fly.

Du har ikke med deg en hau med diverse bøker ombord i et fly! Sist gang jeg var i en cockpit, fløyt det ikke over med papirer overalt. De hadde en sjekkliste på yoke'en, en tynn bok og noen få ark å notere på. Mere så ikke jeg!

Problemet med VATSIM er at de har skrevet ett langt regelverk og ingen sammendrag. Hvem i all verden som husker 50 sider (eller mer) i hodet på en dag (ang. én dag se sitatet nedenfor)?

Nei, det tar deg en dag + litt trening. Det finnes gode, Norske manualer på disse forummene om du leter litt.

Norske manualer??

Hvor????

Skrevet

VATSIM, IVAO blæblæblæ. Blir svett i øra "" Det finnes altså noen som ikke engang er interessert i å prøve. Og jo takk, vet utmerket godt hva jeg "går glipp av". Endel vil bare fly multiplayer i ro og mak uten mas. Og da passer FS.no multiplayer fint...såfremt man rapporterer uhumskheter og får fjernet barnsligheter...

Skrevet
Å utdanne seg til å fly er noe helt annet enn å fly.

Du har ikke med deg en hau med diverse bøker ombord i et fly! Sist gang jeg var i en cockpit, fløyt det ikke over med papirer overalt. De hadde en sjekkliste på yoke'en, en tynn bok og noen få ark å notere på. Mere så ikke jeg!

Problemet med VATSIM er at de har skrevet ett langt regelverk og ingen sammendrag. Hvem i all verden som husker 50 sider (eller mer) i hodet på en dag (ang. én dag se sitatet nedenfor)?

Pilotene i Real life har noe som kalles Crew Bag..Den er stappet med pairer prosedyrer osv osv..!!

Skrevet

La nå folk få gjøre som de vil på slike servere! Folk flest synes vell det er litt morsomt å fly litt tull_ing og krasje i hverandre. Hvis det skulle være noe problem foreslår jeg at du finner deg en annen server eller lager en selv! Dessuten er det ikke verre enn at det går an å slå av den knappen som gjør at man ikke krasjer når man kjører på hverandre...

Skrevet
La nå folk få gjøre som de vil på slike servere! Folk flest synes vell det er litt morsomt å fly litt tull_ing og krasje i hverandre. Hvis det skulle være noe problem foreslår jeg at du finner deg en annen server eller lager en selv! Dessuten er det ikke verre enn at det går an å slå av den knappen som gjør at man ikke krasjer når man kjører på hverandre...

Før du svarer bør du læse! ""!! Vi har egen server "" faktisk meget kendt for vores strenge online politik... Vi har ikke haft crash i næsten 1 år. ""..Det kunne .NO lærer af. Jeg skrev også, at jeg holder mig væk 100%... så kan i crashe sammen "".

At gøre det som du siger, med at slå crash funktionen fra, er det samme som at spille Bilspil uden at få skader... Så kan man jo lige så godt lade være... Hvor er den realisme henne.. Hvor er jeres ånd?. Er det cool, at crahe i hinanden?, i så fald er der noget jeg ikke har forstået.

Vi er også mange der bruger FSpassengers... Hvor?? jow realismen. Og i så fald kan man ligeså godt disable alle funtioner, og hvorfor så spille ??.

Syntes bare af Hr. Dag burde gøre noget, men det er alene hans valg! ""

En sidste ting... hvorfor mon der er så stor respons på de indlæg jeg har lavet om dette problem!! Hvorfor mon!?! måske er der noget om snakken. ""

Skrevet

FsPassengers. Halooo?? ""

Skrevet

Rolig'a gutta. Ikke ta helt av..

Hvis dere har en server å kose dere på så er det ikke no poeng i å plage Dag med problemet deres, at FS har en egen server er fint nok i seg selv, syns det er mye ressurser som skal til for å få en kamikaze fri server, kanskje ikke verdt det når det finnes andre servere å fly på som har dette tilbudet allerede. Og hvis du sier Thomas at du holder deg 100% utenfor fs.no serveren så er det unødvendige å skrike ut så kraftig om hva du mener om serveren eller?

Skrevet

Hvis dere har en server å kose dere på så er det ikke no poeng i å plage Dag med problemet deres, at FS har en egen server er fint nok i seg selv, syns det er mye ressurser som skal til for å få en kamikaze fri server, kanskje ikke verdt det når det finnes andre servere å fly på som har dette tilbudet allerede. Og hvis du sier Thomas at du holder deg 100% utenfor fs.no serveren så er det unødvendige å skrike ut så kraftig om hva du mener om serveren eller?

HEJ.. jeg er mener jeg holder mig fra Multiplayer. Jeg siger ikke dette for for sjovt.. men for jeres egen skyld. Faktisk JA så kan jeg være ligeglad, men det Kan jeg ikke være... ligger ikke i min opdragelse bare at se til.. Og fakta er at .no har et problem, med multipalyer delen.. Hvor der er sat nogle få spille regler op MEN DE BLIVER IKKE RESPEKTERET ELLER OVERHOLDT... Specielt dem som bruger FsPassengers, bliver ofte udsat for chikane på .NO serveren.

Men du har ret... jeg kan jo være ligeglad... Det er ikke min server... HOHO nej da vi har vores egen server. (heldighvis). Fakta er også, at ALLE de seriøse piloter kommer på vores server, med andre ord, de flygter fra .NO Og sjovt nok, så er det med samme grund de kommer (Drittunger på .no) Ved ikke om det er sådan det staves!!! men på dansk kalder vi det Møjunger..Og dem er der for mange af.

Vi har også foreslået og aftalt med DAG et samarbejde med Fælles BAN liste... Men DAG kom aldrig tilbage (vi har sendt vores), men det er vel pga, af mange så ikke kommer på .no serveren, da de så er på vores BAN liste.

En sidste ting er også.. nu hvor vores server kører igen, er der jo næsten ikke nogen online tilbage på .no.. Hvorfor mon ???

Skrevet

HEJ.. jeg er mener jeg holder mig fra Multiplayer. Jeg siger ikke dette for for sjovt.. men for jeres egen skyld. Faktisk JA så kan jeg være ligeglad, men det Kan jeg ikke være... ligger ikke i min opdragelse bare at se til.. Og fakta er at .no har et problem, med multipalyer delen.. Hvor der er sat nogle få spille regler op MEN DE BLIVER IKKE RESPEKTERET ELLER OVERHOLDT... Specielt dem som bruger FsPassengers, bliver ofte udsat for chikane på .NO serveren.

Men du har ret... jeg kan jo være ligeglad... Det er ikke min server... HOHO nej da vi har vores egen server. (heldighvis). Fakta er også, at ALLE de seriøse piloter kommer på vores server, med andre ord, de flygter fra .NO Og sjovt nok, så er det med samme grund de kommer (Drittunger på .no) Ved ikke om det er sådan det staves!!! men på dansk kalder vi det Møjunger..Og dem er der for mange af.

Vi har også foreslået og aftalt med DAG et samarbejde med Fælles BAN liste... Men DAG kom aldrig tilbage (vi har sendt vores), men det er vel pga, af mange så ikke kommer på .no serveren, da de så er på vores BAN liste.

En sidste ting er også.. nu hvor vores server kører igen, er der jo næsten ikke nogen online tilbage på .no.. Hvorfor mon ???

Fordi dere har et system oppe og går som fungerer selvsagt!

Ta deg 2 min og les gjennom det jeg skriver!

Det er ikke verdt innstatsen å ha en admin oppe 24/7 på fs.no når det fins andre servere med det tilbudet allerede for de som skulle trenge det.., Og derfor mener jeg at du skal la Dag få slappe av litt med den saken, han har sikkert nok annet å styre med. Og hvis han en gang for ressurser og tid til å gjøre noe med saken, så gjør han det!; for Dag er flink han..

Det er altså ikke et så stort problem at det fins disse møjungene på fs.no, når de som vil fly seriøst og/eller kose seg i lufta har andre steder å dra til. Så kan ungene få leke katt og mus på fs.no til noen gjør noe med den saken.

Skrevet

Jeg synes det er utidig å flame Dag på hans eget forum fordi han ikke tilbringer hele døgnet på å ni-overvåke FS.no's multiplayer-server. Problemene med idioter på serveren er velkjent, og å bitche om folk som ikke klarer å oppføre seg når man VET at det vil skje er som å pisse mot vinden. Du kan godt gjøre det, men det nytter ikke en tøddel.

Når det er sagt så synes jeg det er synd at det er slik. Men sånn er det nå engang, og det får vi enten bare leve med, eller flytte oss til andre steder. Det at Dag har dette forumet og en MP-server oppe er et gratis tilbud til oss som brukere, med de klare fordeler og ulemper dette medfører. Hadde det kosta spenn å fly på MP-serveren her på FS.no, så ville ting vært annerledes. Siden det er et gratistilbud: Deal with it og vær glad for at noen faktisk gidder å bruke båndbredde på det, eller gå andre steder. Så enkelt er det.

En liten kommentar til slutt: Det at noen mener det er "greit" å kræsje i folk i for eksempel Lock On eller IL2 er en smule på trynet og ganske ignorant. Vi som flyr LO/LO:FC og IL2 er minst like seriøse som de som flyr MSFS, og kamikaze-stunts blir sett minst like mye ned på i vårt miljø som i deres. Bare fordi vi faktisk kan forsvare oss mot hottentottene betyr ikke at vi ikke flyr under noen mindre realistiske forhold selv om det ofte har blir kommentert i den retning.

Skrevet

Løser man ikke problemet her med å skru av "air collision" (eller hva den het igjen) i FS9 ?

Jeg flyr bare på Vatsim.. men har like vel skrudd av denne funksjonen.. fordi det er veldig fort at noen starter opp på samme gate som meg.. eller bruker et annet scenery så at de taxer på meg. Og det er veldig kjedelig når man akkurat har landet og blir resatt tilbake til start.. "" .. Så skru av denne funksjonen ""

Skrevet
Joda.. det går.. ""

Som du ser nå så ligger det en beskrivelse på det i dette formumet..

Tom, Hvor er så realismen henne??... Hvorfor flýve, hvis du slår alt fra?

Noen blir aldri fornøyde ""

Skrevet

Jeg har fulgt denne tråden i den siste tiden nå. Og jeg kan både forstå, og ikke forstå problemet. På meg virker det som at Thomas hetser og vil FS.no-servern alt vondt, og lokke nye "seriøse" flyvere over til deres server slik at det blir mer trafikk, mer liv, flere å ta hensyn til og samtidig ha det hyggelig med chat og flyturer - for de som flyr klin dønn vanvittig helsikes konge kanon seriøst.

Går faktisk an å fly seriøst på FS.no også. Slike rakkerunger som bare vil krasje inn i deg for alt det er verdt, henger ikke på serveren og flyr FS døgnet rundt. Er de ute etter å ødelegge for andre, spiller de nok mye mer CS enn FS! Agree?

Ro ned, land med alle tre hjula på bakken og sett deg litt i hangaren. Det du vil, er å gjøre andre oppmerksom på problemet - Dag har nok registrert det han òg, men hva pokker hjelper det å skrike, hyle, dunke hodet i veggen og nærmest forbanne folk på forumet, når det ikke er stort som kan gjøres med det?

Godta det - det er bare sånn det er, og sånn vil det nok være fremover inntil det finnes mer automatisert server-programvare som kan hindre sånt. (F.eks. "autoban 5min on airplane-crash" eller lignende)

Og gjør som nevnt, følg saken om FSPAX og det å slå av crash. Jadajada, litt mer unreal, men da har du heller ikke noe å klage på, og da er vel alle glade?

Ha en fin dag...

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...