Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Tjena, Folket - og en riktig god morgen!

Det første jeg gjorde etter frokosten var å sett på Scanner recorder og da også selvfølgelig scannern [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/wink.gif[/image]

Den ble stående å surre på ENGM_TWR osv.. og filen ble til slutt 8min42sek lang - selve zippen er på rundt 3MB - lykke til!

Beklager støyen på begynnelsen, vet ikke riktig hva det kom av, men den blir bedre utover i tapen...

Last ned herfra;

http://home.c2i.net/w-244471/110300_ENGMTWR_0950.zip"'>http://home.c2i.net/w-244471/110300_ENGMTWR_0950.zip" TARGET=_blank>http://home.c2i.net/w-244471/110300_ENGMTWR_0950.zip

Ha en god Søndag,

Mvh

Thomas

OSL/ENGM

[Endret av Thomas Lorentzen 11-03-2001.]

Skrevet

Hei.

Artig fil. Særlig var det litt interessant å høre på Braathens flygeren som ikke kunne "radiotelefonien sin". [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/wink.gif[/image]

BU11: Delivery, Braathens elleven, information Victor, request clearance Sola

CD: Var det Braathens elleven?

BU11: Affirm

CD: Braathens ONE ONE, to Stavanger via Sotur2C...

Hehe.. Artig å høre litt utenom det vanlige innimellom.

mvh, Ole Martin

[Endret av Ole Martin Walberg 11-03-2001.]

Skrevet

Flott fil det ja!

Hører at flyene blir bedt om å kontakte Oslo på 119,65 etter avgang.

Er dette den "vanlige" avgangsfrekvensen eller var det bare fordi det var søndag formiddag og lite trafikk.(119,65 er vel egentlig approach, sammen med 120,45)

Dårlig formulert spm, men det jeg vil fram til er om det finnes en egen "Oslo departure"? [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

------------------

Christopher Eriksen

Skrevet

quote:

det jeg vil fram til er om det finnes en egen "Oslo departure"?

Så vidt jeg vet så finnes ikke en egen Departure frekvens, men APP frekvensene (119.65 og 120.45) brukes også som DEP.

Ole Martin

 

Skrevet

119.65 er TMA East.....I stille perioder kjører vi sammenslått E/W og bruker 119.65, men monitorerer seff 120.45. Director 131.35 brukes ved behov. Hvis Lorenzo tapet 119.65 fra 1130-1230, samt 1330-1430 i dag søndag, så kunne dere alle få en opplæring i ATC...hvordan det SKAL gjøres [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/cool.gif[/image]

Sander

Skrevet
  • Forfatter

..... hehehe, nei, men gjett om jeg hørte [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Skal vi si Meget + i karakter boken, da Sander? Tatt i betrakning at det faktisk var CAT2 in progress noe som gjør at flyene må ha større spacing... ja M + er bra [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Gratulerer så meget med dagen som var forresten !

Mvh

Thomas

Skrevet

Er det ikke sånn at hvis det finnes separate frekvenser for inn og utflyging, heter det arrival og departure, men hvis de er "slått sammen" slik at det er generell kontroll av TMA'en uavhengig av om flyene er på vei inn eller ut, heter det Approach (selv om det er flere sektorer) ??

Vet ikke om formuleringen var helt bra, men dere forstår vel hva jeg skal frem til....

------------------

mvh

Tommy Martinsen

tommy@oslo.online.no

Skrevet
  • Forfatter

Tommy,

Jeg tror dette stemmer - mener å ha hørt tårnet si f.eks:

'Scandinavian 907 climb 7000 and contact oslo approach 120.45, go'day'

Så under retransmit så er nok det generelle navnet; Approach [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Mvh

Thomas

Sander, please confirm? [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/wink.gif[/image]

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …